Skocz do zawartości

Przepisy dotyczące holowania za granicą


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak Tom, bo u nas i na wschód od nas są tendencje najczęściej do przeginania pa...ły.

Z drugiej strony, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Jak przyczepa w D może być cięższa a w PL lżejsza, to raczej korzystniej dla bezpieczeństwa.

Polacy lubią sobie docisnąć, udowodnić że miszczu z budą jest szybszy od traktora i takie tam buraczenie na drogach, dlatego trzeba to za mordę trzymać choćby głupimi przepisami bo czym jest metoda na głupich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys gdzies czytalem odnosnie tego co pisze Powolniak. To byla jakas sprawa inna ale rowniez motoryzacyjna i tez bylo tak ze prawo Unijne jest prawem nadrzednym a Nasze musza dostosowywac (nie jestem pewien ale chyba byl to poczatek larum o rejestracji anglikow w PL. Musielismy tak zmienic prawo aby sie dalo i juz).

Nasze auta przechodza homologacje dla UE a nie dla PL i cos w tym moze byc ze to 1.33 jest w prawie ale dalby rade sie z tego wymigac.

Przepis stary i byc moze mial zwiazek z np. 125p/126p gdzie hamulce na obu osiach byly bebnowe i zatrzymanie samego holownika trawlo z max. predkosci od wtorku do soboty a co dopiero z ciezka buda ;).

Tak, teraz juz sobie przypominam ze jakis Posel w TV mowil ze tego nie pochwala ale prawo unijne skoro w niej jestesmy wymusza na Nas dopuszczenie rejestracji anglikow.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Tom, bo u nas i na wschód od nas są tendencje najczęściej do przeginania pa...ły.

Z drugiej strony, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Jak przyczepa w D może być cięższa a w PL lżejsza, to raczej korzystniej dla bezpieczeństwa.

Polacy lubią sobie docisnąć, udowodnić że miszczu z budą jest szybszy od traktora i takie tam buraczenie na drogach, dlatego trzeba to za mordę trzymać choćby głupimi przepisami bo czym jest metoda na głupich?

Zapewne piszesz o zanizanym DMC przyczepek, ale na głupotę jeszcze nie

wynaleziono lekarstwa, a tu chodzi raczej o faktyczne i prawdziwe masy przyczep. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem 125 i z przyczepa 750 kg z górki ok 70km/h potrzebował dobrych 200 na zatrzymanie. A chciałem tylko bułki kupić w drodze nad jeziorko - az pot mnie oblał gdy uswiadomiłem sobie co by było gdyby....

 

Zgadzam się ze to przepis stary i.... puki UE nie karze zmienic to bedziemy go miec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...).

 

Zgadzam się ze to przepis stary i.... puki UE nie karze zmienic to bedziemy go miec.

NIekoniecznie trzeba kretyńskie prawo zmieniać.

Wystarczy się stosować do obowiązujących w UE zasad prawnych, a one wyraźnie mówią o pierwszeństwie prawa unijnego.

Przykładowe definicje o tym mówiące:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_pierwsze%C5%84stwa_prawa_wsp%C3%B3lnotowego

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=uriserv:l14548

http://www.obserwatorkonstytucyjny.pl/debaty/polska-tozsamosc-konstytucyjna-a-prymat-prawa-ue/ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Tom, bo u nas i na wschód od nas są tendencje najczęściej do przeginania pa...ły.

Z drugiej strony, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Jak przyczepa w D może być cięższa a w PL lżejsza, to raczej korzystniej dla bezpieczeństwa.

Polacy lubią sobie docisnąć, udowodnić że miszczu z budą jest szybszy od traktora i takie tam buraczenie na drogach, dlatego trzeba to za mordę trzymać choćby głupimi przepisami bo czym jest metoda na głupich?

Przeginają ci zachodzie i na bliskim wschodzie, robią z nas frajerów, czego dowodzi chociażby historia II Wojny Światowej, jak zrobili z gęby cholewę ci nasi sojusznicy, a i po wojnie nas sprzedali i 100 ton złota ukradli gratis w promocji, liżąc tyłek Hitlerowi i Stalinowi, a nas podżegając do oporu. Wybito tym sposobem “diamenty”, a została “mierzwa”, więc można było twierdzić, że “nie potrafimy się rządzić”. Stwierdzili słusznie, że to oni rządzą Polską i właśnie widzimy jak to tym lepszym z narodu wybranego wychodzi.

Uprzejmie przypominam tym ,co z rozdziawioną gębą łykają propagandę, mającą nas utrzymać w przeświadczeniu, o narodowym debilizmie i że “oni” nas lepiej poprowadzą za rączkę, że : to nie my wymordowaliśmy miliony, nie my byliśmy nielojalnymi sojusznikami, nie my bombardujemy szkoły białym fosforem - to tak z grubsza, by każdy zrozumiał i wstał z klęczek., bo zedrą z nas ostatnie gacie, a jeżdżenie spleśniałymi budami i stuletnimi kamperami będzie możliwe tylko wirtualnie, na tajnych kompletach.

Edytowane przez adamkwiatek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieco odbiegamy od tematu. Dotyczy on przepisów holowania przyczep za granicą. Na co policja patrzy w dokumentach, co jest ważne, a co nie. Warto skupić się na poszczególnych krajach, a nie na polskich wymysłach, gdyż temu zagadnieniu poświęcone są inne wątki.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że za granicą patrzą na to co jest w dowodzie rejestracyjnym

nikt tam z kalkulatorem nie chodzi. 

Oczywiście, za granicą DR jest świętością.

Władza wpisała i władza ten wpis szanuje i nie robi z gęby cholewy.

Obywatel jest też szanowany i nieba mu się przychyla by tę władzę chwalił.

Tylko u nas władza zwykła z obywatela robić głupa, niepewnego swojego prawa, zastraszonego, stanowiąc po...one prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dla rządzących z

Teraz przyjdzie nowe i jak ręką odjął skasuje te opłaty , mało tego skasuje współczynnik 1.33 uchwalony rozporządzeniem kacyka w 196którymśtam roku

Może nawet skasuje opłaty na A4 gdzie roczna "winieta" na odcinku Gliwice Wrocław Gliwice kosztuje bagatela 12 tysięcy złotych ,miałem ostatnio nieprzyjemność jazdy tymże tworem .zajęło mi to tyle czasu co podróż nad Adriatyk ...

 

Reasumując ,kto nie spełnia 1,,33 to byle do  granicy a tam już normalność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam wszystkich, jako widze ze temat stary  (odpowiedzi z 2015r) a ja mimo wszystko go czytam to znaczy ze pewnie jest wiecej osob co jescze tu zaglada...

szykuje sie wlasnie na moj pierwszy wyjazd z przyczepa kempingowa, a ze mieszkam w niemczech to sprawdzalem oczywiscie tutaj na jakiej zasadzie dziala prawo jazdy kat. B oraz BE.

Klasa B- samochod + przyczepa do 3500t, gdzie przyczepa zaladowana nie moze przekraczac masy samochodu pustego! przelicznik 1,33 jest jak najbardziej istotny, poniewac chodzi by nikt np. smartem nie ciagnal przyczepe ktora wazy 2,500 kg. to jest jak by wyznacznik tego co mozesz ciagnac.

BE- mozna wtedy ciagnac przyczepe ciezsza niz samochod oraz zestaw samochod + przyczepa moze miec razem 4.250 kg.

sorry za polskie znaki, jednak nie posiadam ich na klawiaturze :) :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, AnidanPL napisał:

Witam wszystkich, jako widze ze temat stary  (odpowiedzi z 2015r) a ja mimo wszystko go czytam to znaczy ze pewnie jest wiecej osob co jescze tu zaglada...

szykuje sie wlasnie na moj pierwszy wyjazd z przyczepa kempingowa, a ze mieszkam w niemczech to sprawdzalem oczywiscie tutaj na jakiej zasadzie dziala prawo jazdy kat. B oraz BE.

Klasa B- samochod + przyczepa do 3500t, gdzie przyczepa zaladowana nie moze przekraczac masy samochodu pustego! przelicznik 1,33 jest jak najbardziej istotny, poniewac chodzi by nikt np. smartem nie ciagnal przyczepe ktora wazy 2,500 kg. to jest jak by wyznacznik tego co mozesz ciagnac.

BE- mozna wtedy ciagnac przyczepe ciezsza niz samochod oraz zestaw samochod + przyczepa moze miec razem 4.250 kg.

Chyba pomyliło Ci się z B96. Na B+E w DE na pewno jest większy limit niż 4250 kg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, AnidanPL napisał:

Klasa B- samochod + przyczepa do 3500t, gdzie przyczepa zaladowana nie moze przekraczac masy samochodu pustego! przelicznik 1,33 jest jak najbardziej istotny, poniewac chodzi by nikt np. smartem nie ciagnal przyczepe ktora wazy 2,500 kg. to jest jak by wyznacznik tego co mozesz ciagnac.

BE- mozna wtedy ciagnac przyczepe ciezsza niz samochod oraz zestaw samochod + przyczepa moze miec razem 4.250 kg.

Gdzie takie cuda wyczytałeś?
Lepiej będzie jak zapodasz tu masy swojego zestawu i uprawnienia jakie posiadasz. Dostaniesz odpowiedź.

Nie zapomnij o opłatach za drogi płatne. Tu jest zdecydowanie ciekawiej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.