Skocz do zawartości

Światło przeciwmgłowe i cofania


kubryk1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mam pytanie - kto z kolegów pamięta od jakiego terminu światło p-mgłowe i cofania jest obowiązkowym wyposażeniem przyczepy?

Pozdrawiam

Przy rejestracji po raz pierwszy przyczepy o dmc powyżej 750kg od sierpnia 2009 musi być światło cofania. Przeciwmgłowe też musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak to w końcu jest. Gościu od którego kupiłem cepkę zarejestował ją po przeglądzie pierwszy raz w Polsce w 2012 r. W przyczepie nie mam ani świateł cofania, ani przeciwmgielnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak to w końcu jest. Gościu od którego kupiłem cepkę zarejestował ją po przeglądzie pierwszy raz w Polsce w 2012 r. W przyczepie nie mam ani świateł cofania, ani przeciwmgielnych.

Należy brać pod uwagę nie pierwszą datę rejestracji w Polsce tylko pierwszą gdziekolwiek to nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko piszecie, że po 1986 roku muszą być te światła, a ja mam 1989 rocznik. Przyczepa na polskich numerach i z polskim dowodem rejesracyjnym, a wspomnianych świateł nie ma i pierwszy przegląd w Polsce przeszła, więc co jest grane ??? Może ktoś mi wytłumaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tego się teraz obawiam, że tamta osoba wiedziała co robiła i dopuściła, a inna osoba nie będzie wiedziała co robi i w przyszłym roku nie dopuści. (przegląd mam do czerwca 2014)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Helmut nie posiadał świateł cofania, ani przeciwmgielnych, by nie rzucać się w oczy pod Stalingradem, podczas ostrzału katiuszami.

Dorobiłem mu owe światła poprzez proste wpięcie się w instalację świateł pozycyjnych, a włącza się je ręcznie „włącznikami” mojego pomysłu, umieszczonymi przy tych światłach.

Podłączone lutowaniem przewody są „ukryte” w wąskich listwach z PCV z marketu budowlanego, które chyba przykleiłem białym „FiX All”.

Jest to pewien mankament ale kiedyś miałem taki zaczep, że aby cofnąć, to też musiałem wyjść, by zablokować hamulec najazdowy specjalną wajchą.

Praktycznie to świateł przeciwmgielnych użyłem może dwa razy, natomiast świateł cofania często, choć są raczej symboliczne, bo słabe.

Nocą w trudnych warunkach, kiedy muszę trafić w jakąś wąską „bramkę”, wychodzę, by włączyć światła cofania i przede wszystkim wieszam na słupkach owej bramki latarki , by cokolwiek widzieć.

Podkreślam, że włącznikiem takiego oświetlenia, nie może być jakikolwiek „pstryczek”, bo go zeżre korozja po roku.

Zastosowałem zamiast „pstryczków” łoże na bezpiecznik 30 A  i aby włączyć światło, wsadzam po prostu bezpiecznik i musi zadziałać (smaruję wszystko raz w sezonie smarem miedziowo-grafitowym).

Druciarstwo to jedyna niezawodna metoda w warunkach polowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.