Skocz do zawartości

Czy silnik 71KM (104 Nm przy 4 400 obr) da radę z przyczepą z DMC 900 kg?


andet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Czy ktoś z Was ciągnie lub ciągnął Aveo 1.2 SOHC 53kW=71KM jakąś przyczepę? (lub podobnym silnikiem).

Myślę o przyczepie kempingowej z DMC 800 lub 900 kg (na tyle pozwala mi prawo).

 

Czy to ma sens? Czy takim zestawem da się jeździć? Czy lepei dać sobie spokój? 

Dystanse: typowo 100-300 km, max do 600 km / dobę przez około 20 dni w roku. 

4 osoby na pokładzie. 

 

Trochę się obawiam, bo to malutki silniczek, ale jak przeczytałem, że ciągną Puntem czy innymi (a kiedyś nawet maluchami), to postanowiłem zapytać osoby doświadczone w temacie (które to przeżyły). Bo osoby z powyżej 100 KM pod maską pewnie zrobią banana na twarzy ☺

 

Jak taki zestaw nie ma sensu, to poczekam parę lat, jak będę zmieniał auto ☺ Absolutnie nie chcę, żeby wypady stały się szkołą przetrwania na drodze.

 

Na forum tym pisał w 2011 dilbert i tez miał auto jak ja, pisałem do niego, ale chyba już tu nie zagląda. Zna go ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że kupując przyczepkę o DMC 750kg ( ale realne 750kg) a nie sztucznie zaniżone przez handlarzy

to nie wypuszczając się w jakieś góry i mocne podjazdy spokojnie auto powinno dać radę, szału nie będzie

ale tragedii też nie powinno być. Dawno temu holowałem przyczepkę DMC 900kgautem o mocy 75KM i jechało

się że tak powiem znośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maiłem auto 60 KM i ciągałem budę o DMC 850 kg  :look: . Trochę tym pojeździłem, nawet do Chorwacji dojechałem  :skromny:, ale komfortu to podczas jazdy nie było. Kiedyś na Litwie jak zdarzyło nam się jechać pod wiatr to musiałem się za kolegę chować bo nie chciał na 4 biegu jechać. Co mogę więcej powiedzieć - nie polecam. 

Chyba na waszym miejscu szukał bym jakiejś namiotówki lub czegoś ze składanymi ścianami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeszłości przez kilka lat ciągałem adrie 330 SLB 750kg cordobą vario 1.4  60KM z gazem

Luksusu nie było, ale dawał radę, rzadko, kiedy musiałem zredukować na czwórkę

Adria przód miała mało ścięty i był durzy opór powietrza

Szukał bym przyczepy do 750kg ze ściętym przodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukał bym przyczepy do 750kg ze ściętym przodem

dokladnie ... masa to raz ale kształt budki (opór) to dwa i to duże Dwa :)

ps.

niewiadówek n126n jest lekki a do tego wąski, niski i nie robi za kiosk ruchu.

do tego mozna w miare tanio kupic a i z odsprzedaża nie ma za bardzo klopotu , wiec jak nie podejdzie to po sezonie mozna sprzedać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a duże TRZY

to pewnie jeszcze rodzinka w samochodzie i zapakowany po dach samochód a pod maską zaledwie 104 Nm ..  w papierach 104 ..

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szału nie będzie, jakoś toczyć się będzie - na krajowe wypady da sobie radę. Za granicę bałbym się wybrać, a przed pierwszym holowaniem sprawdziłbym solidnie układ napędowy i chłodzenia w samochodzie.

 

przyczepa mocno opływowa by się przydała i z hamulcem najazdowym - żeby na jakimś zjeździe nie było zbyt niebezpiecznie. Przed zakupem przyczepy koniecznie wyjazd na wagę towarową w celu potwierdzenia danych z dowodu rej.

 

nie wyobrażam sobie jazdy z takim silnikiem i przeładowaną przyczepą czyli masą powyżej 1000kg.

 

Aha - pakowanie na wyjazd też mocno oszczędnie i da się radę jechać. Może powpisuj dane z dowodu rejestracyjnego - masa przyczepy z hamulcem, masa własna samochodu, DMC samochodu... żeby nie pomylić się o kilka kilogramów z przelicznikiem 1.33

 

szerokiej drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was ciągnie lub ciągnął Aveo 1.2 SOHC 53kW=71KM 

 

 

Ile masz przejechane? I w jakim stanie jest sprzęgło. W tym przypadku skoncentrowałbym sie przede wszystkim na stanie technicznym i wytrzymałości elementów układu napędowego. Aveo nie jest mistrzem w tej dziedzinie....   :oslabiony:  Bo, dać to da radę, szału nie będzie ale dojedziesz, gdzie chcesz, tylko powoli  :hmm:  Tylko pozostaje też pytanie, o komfort dla 4 osób w małej przyczepie...  chyba, że angielka ale w tym temacie nie siedzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup dwie używane niskoprofilowe opony na przód. To tak jak zmiana przełożenia głównego. Oszczędzisz sprzęgło i będziesz używać częściej biegu bezpośredniego.   I bez oporów ruszaj w drogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ma sens? 

 

sens ma , ale niewielki 

 

przez chwilę ciągałem 75KM przyczepkę 720 kg - męczarnia a nie jazda , tak naprawdę to zrobiłem tym jedną trasę - 400km nad morze i nazad , już nad morzem wiedziałem, że to była pierwsza i ostatnia wyprawa takim zestawem :no:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kiedyś Astrą I z silnikiem 75 KM (nie pamiętam jaki miała moment). Jednak silnik miał 1,6 litra pojemności i był bardzo elastyczny. Dało się tym ciągnąć przyczepę (co robiłem ładne parę razy), ale bez żadnej przyjemności. Oczywiście przyczepy lekki śmigały jak złoto, ale duże już nie. Ja bym się nie zdecydował na wakacje z przyczepą kempingową tym samochodem, choć był w pełni sprawny technicznie. Nie dlatego, że nie dojadę, ale dlatego, że dojadę zmęczony.

Moim zdaniem liczy się nie tylko możliwość przejechania trasy, ale również bezpieczeństwo i komfort po drodze. Źle skomponowany zestaw, ze zbyt małą różnicą mas auta i przyczepy, ze słabym silnikiem to męka. Pod głupią górkę na obwodnicy Trójmiasta zwalniasz do 50 km/h i masz za sobą sznur ciężarówek, które nie mogą wyprzedzać, bo jest zakaz. Jesteś wówczas zakałą na drodze, blokujesz ruch, piłujesz samochód byle jakoś przyspieszyć, a on d...pa nie przyspiesza bo nie może. I to mają być wakacje? Stres, blokowanie ruchu, powodowanie niebezpiecznych sytuacji na drodze... Naprawdę tak chcesz rozpoczynać i kończyć wakacyjny wypoczynek?

 

Wniosek - pewnie że się da, oczywiście dojedziesz tu i tam, ale sensu to nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andet, 

mój kolega ma cepkę Beyerland Vintesse 400 (850kg DMC).

Do tego roku za holownik robiła Skoda Felicja 1,6 (75KM).

 

Z takim holownikiem dawał radę i na Chorwację tez śmigał itd.

Oczywiście, jak koledzy piszą, czasem się biegiem namachał ale jakoś do "2-ki" nie schodził, silnika nie zagrzewał a sprzęgła nie spalił.

Każdy by chciał mieć 3.0 285KM i ze 300Nm pod maską, ale nie każdy ma. 

Według mnie dasz radę i spokojnie kupuj cepkę. Zakładasz taką do 900kg i bardzo dobrze, dasz radę się w niej zmieścić a jednocześnie da radę i jechać. 

Nie ma co panikować.

Chyba, że post miał być motorem bo chcesz cepkę ale i np. żonę nakręcić na zamianę auta na na przykład 300C w dieslu to pisz, tak to umotywujemy, że będziesz miał i takiego potwora ;).

A póki co rozsadek w prędkościach i jedź śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro producent stwierdził, że da radę i wpisał 900kg z hamulcem o czemu miało by autko nie dać rady? Tak jak wcześniej było napisane " szału nie ma " ale powoli dojedziesz- to nie wyścigi. Po naszych drogach w sezonie wakacyjnym jeździ cała masa ciągników rolniczych i jakoś każdy dojeżdża do celu. Sam ostatnio widziałem zestaw punto 1.2 i przyczepa ok 1000kg i jechał. Wyzwaniem będzie zakup odpowiedniej przyczepy bo ograniczeń sporo a nie sama jazda z zestawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.