Skocz do zawartości

Zmiana parametrów przyczepy towarowej.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji rozmowy w pracy naszła mnie pewna refleksja. Wyniknął pewien spór.

Czy można zmienić parametry przyczepy towarowej czy nie.

Przyczepa typu SAM. Ma hamulec najazdowy.

Jedna strona mówi, że można druga, że nie można.

Podjechałem na stację diagnostyczną i powiedzieli mi, że nie da się. Jednak znająć życie to sami diagności różnie mogą interpretować przepisy lub po prostu nie wiedzą.

 

 

Przykład.

Jest sobie przyczepa.

W dowodzie rejestracyjnym widnieją dane

DMC - 750kg.

Masa własna - 300kg.

Ładowność - 450kg.

 

Rzeczywistość jest jednak inna gdyż pusta przyczepa waży 500kg, a jej konstrukcja pozwala swobodnie przewieźć 1000kg.

 

Czy da się zrobić tak żeby uaktualnić dane w dowodzie rejestracyjnym tak żeby dane w nim zawarte mówiły prawdę?

Żeby w dowodzie widniała masa własna 500kg, ładowność 1000kg, a DMC 1500kg.

 

Chodzi o to żeby być spokojnym na wypadek dociekliwej kontroli wraz z ważeniem itp. lub na wypadek jakiegoś (odpukać) zdarzenia gdzie jakiś biegły sądowy zacząłby drobiazgowo węszyć.

 

Wiadomo, że przyczepa musiałaby być już przyczepą ciężką ale to nie problem.

 

 

Czy to da się zrobić? Jeżeli tak to jak?

Jeżeli nie to dlaczego?

Edytowane przez fred77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj tematów o zmianie DMC przyczepy. Były na forum minimum dwa, a może więcej. Szkoda bić pianę ponownie na ten sam temat.

 

W skrócie: pozornie się da, ale w praktyce lepiej kup drugą przyczepę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj niekoniecznie że opinia rzeczoznawcy jest nadrzędna, mamy różnych rzeczoznawców którzy głupoty piszą. Końcowa decyzja należy do diagnosty w tym wypadku.

 

Co do tematu to nie. A dlaczego ponieważ jest to przyczepa marki SAM. Raz dopuszczonya z danymi tech i koniec. Dmc jest nie do ruszenia ponieważ nie ma producenta nie posiada homologacji, jedynie masę własną można ruszyć.

 

Parametry które podałeś (prawdziwe) zakładają już na nową przyczepę całkiem inną.

Ktoś zrobił dość masywna przyczepke ale nie chciał przeglądów więc została zarejestrowana na przyczepę lekka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To "oj niekoniecznie" wynika z nieznajomości prawa. Diagnosta nie może podważyć opini rzeczoznawcy, jedynie sąd administracyjny.

Edytowane przez kmtaxi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wyrejestrować pojazd gdy go:

a ) sprzedasz;

b ) zezłomujesz (i będziesz miał stosowny kwit od uprawnionej stacji demontażu pojazdów, czyli ze stosownego złomowca).

Jeśli nie spełniasz tych warunków to nie możesz niczego wyrejestrować.

 

Można sobie wyobrazić, że na niby sprzedajesz, wpisujesz wymyślone dane kupującego, wyrejestrowujesz i następnie zacierasz numery na ramie by ponownie zarejestrować. Popełniasz przy tym ze dwa albo trzy przestępstwa i możesz posiedzieć jak to wyjdzie. Czy naprawdę jest sens zostać przestępcą dla jakiejś głupiej przyczepki? Gdyby chodziło o 10 mln zł to pokusa by była silna, ale dla przyczepki??? To jakaś aberracja!

 

Zostaw jak jest, bo masz legalne papiery i nikt ich nie podważy. A jeśli nie odpowiada Ci ładowność, bo chcesz wozić więcej to kup większą przyczepę.

Dość wygodnie jest kupić przyczepę starą, bo wówczas nikt tak naprawdę nie wie jak ona wyglądała w oryginale. Wówczas możesz ją sobie przerobić na swój gust, aby była jak najlepiej dostosowana do potrzeb. Oczywiście przeróbka musi być koniecznie poprawna technicznie, żeby sobie nie narobić kłopotów w razie np. kolizji z innym pojazdem.

 

Ogólnie to uważam, że w przypadku pojazdów rejestrowanych i podlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu OC należy zawsze myśleć co będzie jeśli coś pójdzie źle. Bo gdy pójdzie dobrze, to nawet furmankę można nazwać przyczepą lekką i zaczepić do Malucha. Ale pomyśl co będzie w razie kolizji czy wypadku - czego nikomu nie życzę. Policja będzie sprawdzać pojazdy, ubezpieczyciel zacznie węszyć jak by tu odmówić wypłacenia odszkodowania o ile tylko jest się do czegoś przyczepić. Wtedy trzeba mieć wszystko w pełni legalne i niczego się nie boisz. A każda kombinacja z lewizną może w takiej sytuacji wyjść bokiem i żadnych oszczędności nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj może, może :) diagnosta dopuszcza pojazd do ruchu a nie rzeczoznawca,rzeczoznawca wydaje tylko opinie z którą diagnosta może się nie zgodzić.

Widzę, że poczucie humoru Cię nie opuszcza. W takim razie może zgłosisz wniosek o likwidację instytucji rzeczoznawcy (może też biegłego), gdyż diagnosta wszystko może. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że poczucie humoru Cię nie opuszcza. W takim razie może zgłosisz wniosek o likwidację instytucji rzeczoznawcy (może też biegłego), gdyż diagnosta wszystko może. :lol:

 Pewnie że poczucie humoru mnie nie opuszcza :jump:  jak również ciebie  :lol::fuck:

Wniosku nie muszę składać bo takie etaty są jak najbardziej  potrzebne.Jest pewna kolej rzeczy która nie da sie przeskoczyć. I napisze to jeszcze raz 

 

 Końcowa decyzja należy do diagnosty w tym wypadku.

 

 

post-3922-0-05288100-1436971513_thumb.jpg

 

I teraz zobacz co  piszą rzeczoznawcy. Jest tu napisane "... po uzyskaniu pozytywnego badania technicznego ..."

Teraz zastanów się kto wydaje pozytywny wynik badania. Tak samo jest z wszelkimi zmianami w pojazdach Dma , liczba , miejsc , masy itp.

Chyba admin nas nie wywali :banned: , a jak juz to :blagac: . Pozdrawiam :]   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.