Skocz do zawartości

13 pin i tylnia zapalniczka?


cicik

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zrobione również z tylnej zapalniczki. Jak narazie przetestowane i działa. 3 godz. jazdy bezpieczniki nie uwaliło. Ale nie wiek jak mocnego chłodzenia się spodziewać? Jakoś mocno zimno nie było. Ledwie chłodno.

Co do rozruchu to przy przekręcaniu kluczyka odłączane są inne zródła poboru prądu: radio, zapalniczki... tak aby full szło na rozrusznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywista, oczywistość. Kazde kombinowanie z dodatkowym przewodem (grubszym, jeszcze grubszym)  jest  pomineciem zasad logiki i techniki.  Masz w przyczepie gniazdko 13PIN,    zakładaj w samochodzie gniazdko 13PIN.  Naturalnie z zachowaniem wszelkich kanonów techniki i bezpieczenstwa elektrycznego.   Sam tak zrobiłem u siebie.  Przyczepa angielska miała dwa gniazdka,  z czego wykorzystywałem poczatkowo jedno.  A ze zachciało mi sie miec 12V  w trakcie jazdy (dla lodówki),  w samochodzie zmieniłem na 13 PIN,  a w przyczepie  fabryczne kable zostały podłaczone do gniazdka 13PIN.  Robił mi to elektro-mechanik od montażu haków holowniczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywista, oczywistość. Kazde kombinowanie z dodatkowym przewodem (grubszym, jeszcze grubszym)  jest  pomineciem zasad logiki i techniki. ...

 

Ciekawe stwierdzenie :D 

 

 

....  A ze zachciało mi sie miec 12V  w trakcie jazdy (dla lodówki),  w samochodzie zmieniłem na 13 PIN,  a w przyczepie  fabryczne kable zostały podłaczone do gniazdka 13PIN.  Robił mi to elektro-mechanik od montażu haków holowniczych.

 

A mierzyłes może ile V masz osiagalne przy lodówce? ^_^  podejrzewam że spadek napiecia masz znaczny :hmm: niby drobnostka ale odbija sie znacznie na efektywności pracy lodówki na 12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nie mierzyłem.   Może zbytnio zaufałem w teorię,  bo skoro producent  fabrycznej instalacji w przyczepie coś zrobił, to  musi być dobrze.  Moze i dobrze,  ze my Polacy, z kazdym zakupionym urzadzeniem  "kombinujemy".  Kupowalismy (30 lat temu) maluchy, Polonezy - nalezało usprawniac,  kupowalismy pralki Polar  nalezało usprawniac.  Teraz kupujemy urządzenia znacznie bardziej technologicznie udoskonalone i też  "usprawniamy".  Nowa Octavia, Mazda, Peugeot, czy jakiś tam koreanczy - trzeba usprawnić. podobnie z przeczepami kempingowymi.  Rozumiem,  ze indywidualizujemy pod swoje potrzeby, a  czy  we wszystkim, w tym w instalację gazowa lub elektryczną.  To nasze i innych bezpieczenstwo. Sam wykonałem kilka udoskonalen, ale w zakresie wyposazenia, doposazenia, aby było przyjemniej i funkcjonalniej - m.in   zasilanie poprzez gnazda - wtyczki 12V - ale w oryginale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie wydaje mi się, że w xsarze mam tam przewód o przekroju ponad 2 mm 2

Dobrze , że piszesz wydaje mi się. Żeby lodówka dobrze chłodziła musi mieś na grzałce takie napięcie jakie daje alternator. A to uzyskasz tylko wtedy gdy będziesz miał odpowiednio dobrany przekrój przewodów. W moim zestawie dopiero po ułożeniu przewodów o przekroju 6 mm2 uzyskałem dobre rezultaty. Oczywiście po drodze przekaźnik i bezpiecznik.  Dotknij wtyczki od kompresorka po kilku minutach pompowania koła daję głowę sparzysz się, a lodówka bierze dwa razy więcej prądu. Przewody prowadziłem od akumulatora  przez przepust w przegrodzie do kabiny i do gniazda, i od wtyczki do lodówki.

nie, nie mierzyłem.   Może zbytnio zaufałem w teorię,  bo skoro producent  fabrycznej instalacji w przyczepie coś zrobił, to  musi być dobrze.  Moze i dobrze,  ze my Polacy, z kazdym zakupionym urzadzeniem  "kombinujemy".  Kupowalismy (30 lat temu) maluchy, Polonezy - nalezało usprawniac,  kupowalismy pralki Polar  nalezało usprawniac.  Teraz kupujemy urządzenia znacznie bardziej technologicznie udoskonalone i też  "usprawniamy".  Nowa Octavia, Mazda, Peugeot, czy jakiś tam koreanczy - trzeba usprawnić. podobnie z przeczepami kempingowymi.  Rozumiem,  ze indywidualizujemy pod swoje potrzeby, a  czy  we wszystkim, w tym w instalację gazowa lub elektryczną.  To nasze i innych bezpieczenstwo. Sam wykonałem kilka udoskonalen, ale w zakresie wyposazenia, doposazenia, aby było przyjemniej i funkcjonalniej - m.in   zasilanie poprzez gnazda - wtyczki 12V - ale w oryginale.

Kit ma rację - pomierz napięcie na akumulatorze i na lodówce przy pracującym silniku, dopiero wtedy będziesz zaskoczony jakie są duże różnice w napięciu. Producenci patrzą byle było taniej. A jak chcesz mieć - bo z tego co piszesz to wynika - to masz tylko teoretycznie działającą na 12 V lodówkę. Wierz mi robiłem pomiary i napisałem to kiedyś na Forum.  To nie jest usprawnienie tylko wymiana na inną oszczędnościowej polityki producentów.

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nie mierzyłem.   Może zbytnio zaufałem w teorię,  bo skoro producent  fabrycznej instalacji w przyczepie coś zrobił, to  musi być dobrze.  ...

 

Pamietaj że producentom tez wtopy sie zdarzaja ;)

 

Ed powyżej zgrabnie to wszystko strescił :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.