Skocz do zawartości

Dacia Duster


JINX_Sanok

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 976
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tylko po co w ogóle omawiać ten test, skoro jest to typowy klikbajt. Sam autor artykułu przyznaje, że samochody na tamten rynek budowlany jest z innych materiałów...

 

Cyt: 

Pozostaje zatem pocieszać się faktem, że omawiany pojazd jest oczywiście zbudowany inaczej niż Duster dla Europy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, mundek28 napisał:

Tzn. z jakich materiałów-szkielet jest drewniany, koła są plastikowe?

Myślę, że wtedy byłoby dużo pożarów dusterów. To raczej nie to...

Aaaa czekaj, to miało być śmieszne. Ok, sorry

 

Nie wiem z jakich materiałów, fakt jednak jest taki, że w europejskim ncap dostała 3 gwiazdki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Obejrzałem to wczoraj. Na co dzień trochę za mocno obniżone i za wielkie koła, ale gdyby zrobić to z głową... Mam podobne felgi 18 cali w paseratim (Borbet Y), szybki reasearch i są 18 i 19 szer. 8 cali w rozstawie śrub renault/dacia, ewentualnie dystanse, i nadal mamy budżetowo, 18-ki ok. 600 zł/szt, 19-ki niewiele droższe :) Do togo jakieś laczki cirka 245 szerokie, też do ogarnięcia :) . Do tego lakierowanie zestawu tunerskiego. Jakiś set obniżający zawias (sprężyny obniżające -30 H&R cirka 700-800 zł za komplet, są do kupienia), może jeszcze amorki z mniejszym skokiem i utwardzone, albo cały set regulowany (gwint). I zależy jakie kto weźmie felgi, opony i zawias, plus jaki kolor do lakierowania - za jakieś 20-30 tysia na tyle głęboki tuning Dustera, ale jak najbardziej do jazdy na co dzień, że klękajcie narody :) Postawiony obok mercedes GLA czy GLB, choćby w fabrycznym wypasie, to przy takim Dusterze najwyżej toczydełko dla grzecznych pensjonarek :) (bardziej kąśliwi dorzuciliby że pewnie i silnik ten sam, a dacia przynajmniej własna, a nie wynajęta na 2 lata "po taniości") :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2021 o 09:01, danielpoz napisał:

Taaa, Mercedes już się trzęsię ze strachu bo klientela odejdzie do Daci. ?

W Niemczech już są fankluby Dacii wszelkiej maści i miliony akcesoriów do tuningu.

Po nowego MB to może klient przyjdzie do salonu ale przy używanym może się okazać, że taniej kupić nowego Dustera z tym samym silnikiem zresztą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, BUMERANG napisał:

W Niemczech już są fankluby Dacii wszelkiej maści i miliony akcesoriów do tuningu.

Po nowego MB to może klient przyjdzie do salonu ale przy używanym może się okazać, że taniej kupić nowego Dustera z tym samym silnikiem zresztą :)

W mojej wiosce jest klub motorowerów Komar ale to nie znaczy że fabryka np Hondy straci część klientów. 

 

Klient Daci to klient Daci, po Mercedesa idą klienci Mercedesa. To dwa inne światy, oba dobre ale jednak inne. 

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2021 o 09:01, danielpoz napisał:

Taaa, Mercedes już się trzęsię ze strachu bo klientela odejdzie do Daci. ?

Trochę powagi. 

Za bardzo wziąłeś to na poważnie. Ale swoją drogą jest sobie z czego podworować, jeśli dacia i MB korzystają de facto z tych samych silników, np. GLA i w GLB (jeśli chodzi o małe suv-y i crossover-y). Póki w to nie wnikać, to jest ok, bez gwiazdy nie ma jazdy.  Długofalowo to troche dziwna polityka, wynikająca z aliansów i czystej ekonomii. Ale np. audi już się na tym sparzyło, mało kto chciał na rynku wtórnym kupić używane (po fabrycznym wynajmie długoterminowym) "biznesowe prawie gołe" audi A4, i to z silnikiem z silnikiem 1.4, który kojarzył się mało prestiżowo - zastąpili to osłabionym do 150 KM 2.0TSI, zawsze to 2.0, a nie 1.4.  

Dlatego na niektóre modele mercedesa patrze z przymrużeniem oka - ciekawe, czy 1.3, czy może jednak coś mocniejszego i "prawdziwy" mercedes, a z litości pominę już Citana, czyli kangoo produkowane pod czujnym okiem i ścisłym nadzorem inżynierów z MB :) Nie wspominam o niektórych - skądinąd mimo wszystko udanych - modelach infiniti, gdzie trochę od mercedesa (platforma od A-klasy), renault (napęd), i nissana. Ot, auto segmentu premium zrobione z klocków "po taniości".

Dla mnie i MB, i np. audi i BMW mocno straciły wizerunkowo, odkąd mocno idą w wynajem długoterminowy nowych samochodów, przez co masa np. początkujących przedsiębiorców bez grosza przy du(szy) zaczyna prężnie działalność od wynajęcia nowego mesia lub bejcy na 2 lata i bez wpłaty własnej, w jakiejś zmyślnie "doposażono-okrojonej" biznesowej edycji, a żaden prestiż i żadna wiarygodność firmy za tym nie idzie (częsciej słoma z butów itd.). Po 2-3 latach wynajmu te samochody w dużej ilości i często skromnychdo bólu wersjach zalewają rynek wtórny, więc efekt jest taki że prawie każdy może pozwolić sobie na markę premium w aktualnym modelu, więc premium i prestiż idą się śniegiem rzucać... 

A co do powagi, to c.d.r. traktuję od e-klasy w górę nie starsze niż 5 lat, S-klasę, gelendę niezależnie od wieku - to jest prestiż i warte poważnego traktowania. Gelendy po taniości nie wynajmie się na 2 lata, nawet na wynajem musi cię być na to stać :)    

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.