Skocz do zawartości

Dacia Duster


JINX_Sanok

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, golob napisał:

Ale jest w wielu autach Renault (prawie większość modeli począwszy od Clio po Talismana), mniejszych Mercedesów, większości Nissanów no i Dacie. Dość globalny silnik.

Ale jest to stosunkowo nowa jednostka, która miała premierę w 2018 roku i zastąpiła 1.2 TCe, który najlepszych opinii jednak nie miał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 976
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

17 minut temu, jacek00 napisał:

Ale jest to stosunkowo nowa jednostka, która miała premierę w 2018 roku i zastąpiła 1.2 TCe, który najlepszych opinii jednak nie miał. 

No zgadza się, chodziło mi o to że w wielu autach obecnie występuje "na masową skalę" :) a jak z trwałością to sie okaże, na razie nic specjalnego nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, DARDUS napisał:

Co Cię interesuje w tym silniku.

W samym silniku to interesuje mnie wykres mocy i momentu ale to chyba jest nieosiągalne dla zwykłego człowieczka. Poza tym zastanawia mnie dlaczego max. moment obrotowy zaczyna się wyżej o 100 obr./min niż w słabszej wersji 130KM. Wiem, że to dosyć nowa konstrukcja na łańcuchu i raczej póki co złych opinii nie ma.

Bardziej interesuje mnie zestawienie tego silnika z resztą autka. Jak to jest z tymi krótkimi biegami. Czy terenowa jest tylko jedynka czy pierwsze trzy biegi ( czytałem różne wersje ). Poza tym jak to się zachowuje przy wyższych prędkościach ( Vmax. to 200 km/h :look: ) i jak jest z wyciszeniem. Tu podobno znacznie lepiej niż w poprzedniczkach. Dodatkowo mam zagwozdkę ponieważ wersja ze słabszym silnikiem TCe130 ma większy uciąg przyczepy niehamowanej niż ta z TCe150 :puk: Przydałyby się dane z DR. Oczywiście w salonie nikt nic nie wie a model demonstracyjny jest tylko z "wypasionym" TCe100 1,0 na trzech garkach.

6 godzin temu, jacek00 napisał:

Ale jest to stosunkowo nowa jednostka, która miała premierę w 2018 roku i zastąpiła 1.2 TCe, który najlepszych opinii jednak nie miał. 

Istnieje teraz jakiś współczesny silnik, który ma dobre opinie :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BUMERANG napisał:

Bardziej interesuje mnie zestawienie tego silnika z resztą autka. Jak to jest z tymi krótkimi biegami. Czy terenowa jest tylko jedynka czy pierwsze trzy biegi ( czytałem różne wersje ). Po za tym jak to się zachowuje przy wyższych prędkościach ( Vmax. to 200 km/h :look: ) i jak jest z wyciszeniem. Tu podobno znacznie lepiej niż w poprzedniczkach. Dodatkowo mam zagwostkę ponieważ wersja ze słabszym silnikiem TCe130 ma większy uciąg przyczepy niehamowanej niż ta z TCe150 :puk: Przydały by się dane z DR. Oczywiście w salonie nikt nic nie wie, a model demonstracyjny jest tylko z "wypasionym" TCe100 1,0 na trzech garkach.

zrobiłem 10kkm co prawda dieslem, ale pewnie z benzyną będzie podobnie, zwłaszcza komfort

lrF75Eg2yB2yzX1zTz0yUmi1i-zUWtqPsFsgXXk7

jeśli chodzi o wyciszenie to jest ok, jeżdżę tak do 150km/h i tragedii nie ma, choć od 120km/h jest wyraźnie głośniej niż u konkurencji (pytanie czy 2x droższe auto to konkurencja ;))

ale nawet przy tych 140-150km/h jedzie się OK, auto nie myszkuje, nie jest specjalnie podatne na podmuchy itd

mam 4x4, przy pewnych prędkościach słychać wycie jakby napędu - skrzynia, napęd ? nie wiem, ale w żadnym aucie nie miałem takiego odgłosu

co do biegów, do w dieslu trzeba odjąć 1 i ruszać z 2, potem już jakby nie było tej krótkiej 1 (wg mnie przełożenia są inne jak std autach)

ale benzyna będzie pewnie miała inaczej zestopniowane biegi

ogólnie auto nie jest złe, za taką kasę to można powiedzieć że wręcz super 

niestety haka nie ma, więc nie wiem jak z przyczepką, ale do lekkiej 1000-1100kg powinno być OK 

 

na fotce 4 bieg jak sądzę, zasięg 800km i zostało jeszcze z 70km, a do baku wchodzi niecałe 50L ;)

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, konrad_b napisał:

ale nawet przy tych 140-150km/h jedzie się OK, auto nie myszkuje, nie jest specjalnie podatne na podmuchy itd

mam 4x4, przy pewnych prędkościach słychać wycie jakby napędu - skrzynia, napęd ?

Rozumiem, że piszesz o budzie po lifcie.

 

9 minut temu, konrad_b napisał:

ale benzyna będzie pewnie miała inaczej zestopniowane biegi

Na pewno. Chociaż moment tylko 10Nm mniejszy. I kolejne pytanie czy "ośka" i 4x4 w benzynie TCe ma te same przełożenia czy już inne :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, BUMERANG napisał:

Rozumiem, że piszesz o budzie po lifcie.

piszę o obecnym modelu, tzw IIgen

inne nie miały silników TB

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, konrad_b napisał:

co do biegów, do w dieslu trzeba odjąć 1 i ruszać z 2, potem już jakby nie było tej krótkiej 1 (wg mnie przełożenia są inne jak std autach)

Duster z założenia miał być samochodem do pracy, w teren. Stąd krótki pierwszy bieg - miał być namiastką reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Walt napisał:

Duster z założenia miał być samochodem do pracy, w teren. Stąd krótki pierwszy bieg - miał być namiastką reduktora.

Zgadza się i nawet się przydaje ;)

IMG_20200925_073039.thumb.jpg.e23a70b44786ad5503d8590ec5bd099d.jpg

Auto jest naprawdę uniwersalne, da się nim jechać po autostradzie i całkiem fajnie radzi sobie w lekkim terenie

A IIgen już nawet znośnie wygląda, do tego wreszcie dostała mocniejsze silniki 

Wolnossąca benzyna może była prosta i tania w serwisowaniu, ale auto dużo paliło i słabo jeździło 

 

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, BUMERANG napisał:

Dodatkowo mam zagwozdkę ponieważ wersja ze słabszym silnikiem TCe130 ma większy uciąg przyczepy niehamowanej niż ta z TCe150 :puk: Przydałyby się dane z DR.

A obie wersje nie mają O1 1500 i O2 650?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, konrad_b napisał:

Zgadza się i nawet się przydaje ;)

IMG_20200925_073039.thumb.jpg.e23a70b44786ad5503d8590ec5bd099d.jpg

Auto jest naprawdę uniwersalne, da się nim jechać po autostradzie i całkiem fajnie radzi sobie w lekkim terenie

A IIgen już nawet znośnie wygląda, do tego wreszcie dostała mocniejsze silniki 

Wolnossąca benzyna może była prosta i tania w serwisowaniu, ale auto dużo paliło i słabo jeździło 

 

Potwierdzam właśnie ta uniwersalność przyczyniła się do powtórnego wyboru tego samago samochodu z tą jednostka napędową. Benzyna 1,3 miałem na widelcu ale jednak nie chciałem ryzykować, głównie właśnie chodziło o ciągnięcie przyczey. Nie znalazłem jeszcze nikogo, kto by się wypowiedział w tym temacie.

Teraz mam sprawdzony silnik który świetnie nadaje się w koło komina, na autostrady i jeszcze do przyczepy. Ta krótka jedynka w 4x4 świetnie sprawdza się przy manewrowaniu i ruszaniu z cepką, średnie spalanie 8,6 l/100 km. na dystansie 600 km. Nawet bez problemu można się pobawić w lekkim terenie, jak widać w Terenwizji i nie tylko na YT.
W linku dla zainteresowanych szczegółami znajdują się specyfikacje skrzyń biegów do konkretnych modelów Dustera.
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3444

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, golob napisał:

A obie wersje nie mają O1 1500 i O2 650?

Właśnie nie. Wszystkie mają O1 1500, a 150KM O2 ma 650, 130KM O2 700. Diesel z kolei chyba 740 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, BUMERANG napisał:

Właśnie nie. Wszystkie mają O1 1500, a 150KM O2 ma 650, 130KM O2 700. Diesel z kolei chyba 740 kg.

A nadal jest masakrycznie niskie DMC zestawu? Z tego co pamiętam to w wersji wolnossącej też jest O1 na poziomie 1500 kg, natomiast DMC zestawu na poziomie 2700 kg, co jest IMO absurdalną wartością. Bo jakbyś chciał podpiąć przyczepę o DMC 1500 kg, która byłaby załadowana pod korek, to na auto zostaje Ci 1200 kg, a to chyba mniej niż jego MW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał:

A nadal jest masakrycznie niskie DMC zestawu? Z tego co pamiętam to w wersji wolnossącej też jest O1 na poziomie 1500 kg, natomiast DMC zestawu na poziomie 2700 kg, co jest IMO absurdalną wartością. Bo jakbyś chciał podpiąć przyczepę o DMC 1500 kg, która byłaby załadowana pod korek, to na auto zostaje Ci 1200 kg, a to chyba mniej niż jego MW.

Nie wiem jak w benzynie było, ale kolega ma 1.5dci 4x4 starą budę po lifcie i nie ma nic ograniczone w F.3:

F1 1875kg

F2 1875kg

F3 3375kg

G 1360kg

O1 1500kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duster druga generacja  DD II

Duster 1.5 Blue dCi 4WD 2020r

116KM , 260Nm, 

MW 1458,  DMC 1933

DMC zespołu pojazdów 3433 kg

z hamulcem 1500 kg

bez sam. 740 kg

Dane pobrane z dow.rejestr. 

Powyższe dane tyczą się wyłącznie napędu 4WD (4X4)

Napędy na jedną oś mają inne parametry.

DMC 1500 przyczepy to nawet do swojego bym nie chciał podpinać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jacek00 napisał:

A nadal jest masakrycznie niskie DMC zestawu?

Tu się zaczyna wyższa matematyka ponieważ dla każdej z wersji jest inaczej. W napędach 4x4 jest już nieźle. Dla przykładu TCe150 4x4 ( dane z katalogu więc rzeczywistość może być inna ;)?

MMC zestawu - 3345 kg

MW - 1470 kg ( max. bo są widełki w zależności od wersji )

DMC - 1845 kg

Więc 3345 - 1845 = 1500 kg.  A z współczynnikiem 1,33 = 1387 kg jak dobrze policzyłem.

Dla tej samej wersji 4x2 to już tylko całe 900 kg :puk:

Oczywiście w punkcie O1 jak byk będzie stało 1500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zmienił(a) tytuł na Dacia Duster

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.