Jump to content
szary11

Ciśnienie w oponach

Recommended Posts

Pawlusiak

Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie w oponach cepki: 2,7bar, chyba mało. Kalkulator na stronce wyliczył 4,01, czy to aby nie za dużo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Z moich doświadczeń.

Ppa 1700 kg , opony 195 r14C. Ciśnienie startowe to 4,5 bar. W trakcie jazdy gdy na zewnątrz pod 30-ci to robi się ca 5,1 bara.

Zmieniłem startowe na 4,4 tak żeby 5,0 w czasie jazdy nie przekraczało. Za tydzień start do Cro a tam okaże się jak będzie .

TMPS na wentle założyłem po ostatnim wybuchu opony w drodze nad Bałtyk w czerwcu. Opona praktycznie nowa...2-letnia.

20190626_114514.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy

1700kg to wynik z wagi czy dane z papierów?

Jaka opona?

Jaka nośność opony?

L/P strona przyczepy mniej więcej równo obciążone?

 

Ja mam ten sam rozmiar i ciśnienie startowe (budka 1600kg) i nigdy nie żadnych problemów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pjoter

Mam opony 185r14 i max ciśnienie mam 4,5at.

Pompuje  na 4.

Chyba nie ma sensu zbliżać się do maksymalnej wartości?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voku

U mnie 1600kg opony 4,5bar jeżdżę tak od 2 lat i czy zimno czy gorąco jak dotąd bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy
W dniu 8.08.2019 o 10:59, Voku napisał:

U mnie 1600kg opony 4,5bar jeżdżę tak od 2 lat i czy zimno czy gorąco jak dotąd bez problemu.

U mnie tak samo...jedynie mover automatyczny przy tym ciśnieniu nie dociska rolek do opon jak należy i czasem się ślizga nawet podczas wjeżdżania na klin

Share this post


Link to post
Share on other sites
BartekCnr

Wiem, że temat nieco umarł, ale jako że ja nie mam informacji jakie ciśnienie ładować przy mojej przyczepie, a lubię czasem niepotrzebnie drążyć ;) to przeszukałem odmęty internetu i znalazłem jeszcze coś takiego:
https://blobs.continental-tires.com/www8/servlet/blob/476070/960c00deff28484e7fbdec87d1d00583/download-technical-databook-data.pdf

Co prawda sprawa dotyczy continentala, ale myślę, że może pomóc w temacie. Trudno się na początku połapać, najlepiej od razu wcisnąć ctrl+F i wpisać rozmiar swojej opony w formacie np. 175/70 R 14 C (lub np. 185 R 14 C) - znajdziemy dane podstawowe opony oraz rozszerzenie, m.in. jakie ciśnienie stosować przy określonym obciążeniu osi. Mi wyszło, że przy tych oponach i 1150 kg (moje DMC) jest to 3 bary.

Można tam znaleźć jeszcze inne ciekawe informacje, np. takie, że taka moja opona stosowana w przyczepie kempingowej przy nieprzekraczaniu 100 km/h "zwiększa" nośność, nominalnie 95 to 690 kg, ale przy tym zastosowaniu 725 kg.

Warunki użytkowania: 
wzrost o 10% w przypadku opon osobowych lub 5% dla opon do samochodów dostawczych klasy C powyżej nośności 
jak podano w tych tabelach jest dozwolone, gdy opony są montowane w przyczepach kempingowych i lekkich przyczepach o maksymalnej
prędkości roboczej do 100 km / h. 
Podstawowe ciśnienie pompowania należy zwiększyć o 0,2 bara w przypadku opon osobowych
 i o +6% dla opon do samochodów dostawczych C, jak podano w tych tabelach."

Czyli mam 3 bary + 6%, co daje w zaokrągleniu 3,2 bar... jeśli wszystko dobrze zrozumiałem ;) Ta wartość będzie zatem "idealna" dla moich opon przy przyczepie załadowanej 1150 kg.  

Jeśli uda Wam się przez to przebrnąć, to napiszcie proszę co Wam wyszło i jak to policzyliście

Polecam lekturę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lucek26
W dniu 23.03.2020 o 11:56, BartekCnr napisał:

Wiem, że temat nieco umarł, ale jako że ja nie mam informacji jakie ciśnienie ładować przy mojej przyczepie, a lubię czasem niepotrzebnie drążyć ;) to przeszukałem odmęty internetu i znalazłem jeszcze coś takiego:
https://blobs.continental-tires.com/www8/servlet/blob/476070/960c00deff28484e7fbdec87d1d00583/download-technical-databook-data.pdf

Co prawda sprawa dotyczy continentala, ale myślę, że może pomóc w temacie. Trudno się na początku połapać, najlepiej od razu wcisnąć ctrl+F i wpisać rozmiar swojej opony w formacie np. 175/70 R 14 C (lub np. 185 R 14 C) - znajdziemy dane podstawowe opony oraz rozszerzenie, m.in. jakie ciśnienie stosować przy określonym obciążeniu osi. Mi wyszło, że przy tych oponach i 1150 kg (moje DMC) jest to 3 bary.

Można tam znaleźć jeszcze inne ciekawe informacje, np. takie, że taka moja opona stosowana w przyczepie kempingowej przy nieprzekraczaniu 100 km/h "zwiększa" nośność, nominalnie 95 to 690 kg, ale przy tym zastosowaniu 725 kg.


Warunki użytkowania: 
wzrost o 10% w przypadku opon osobowych lub 5% dla opon do samochodów dostawczych klasy C powyżej nośności 
jak podano w tych tabelach jest dozwolone, gdy opony są montowane w przyczepach kempingowych i lekkich przyczepach o maksymalnej
prędkości roboczej do 100 km / h. 
Podstawowe ciśnienie pompowania należy zwiększyć o 0,2 bara w przypadku opon osobowych
 i o +6% dla opon do samochodów dostawczych C, jak podano w tych tabelach."

Czyli mam 3 bary + 6%, co daje w zaokrągleniu 3,2 bar... jeśli wszystko dobrze zrozumiałem ;) Ta wartość będzie zatem "idealna" dla moich opon przy przyczepie załadowanej 1150 kg.  

Jeśli uda Wam się przez to przebrnąć, to napiszcie proszę co Wam wyszło i jak to policzyliście

Polecam lekturę :)

 

Przy Twojej przyczepie utrzymuj ciśnienie 3,5 bara i będzie ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...