Skocz do zawartości

Dobór i kupno opon do przyczepy


jubi-tom

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 937
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

dzięki Pyrek za pomoc

Nie ma sprawy. Czasem możesz mięć problem z znalezieniem tego rozmiaru z literką C to poszukaj wg tego  165/80R13 87

 Gdzie ta cyfra(87) to indeks nośności. Nie jest to typowa opona pod "ciężarówki" ale jest trochę wzmacniana i pod twoją masę przyczepy będzie OK. Za cyfrą 87 na oponie widnieje jeszcze litera w tym przypadku R lub T do jest indeks prędkości którego w przyczepach nie bierze się pod uwagę :]

Edytowane przez Pyrek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blumor nic nie zmieniliśmy w obwodzie opony i przestrzeń o której piszesz będzie taka sama bo nowa opona będzie miał podobną średnicę.

Śmiało możesz założyć te 185R14C. Co do marki to Twój wybór. Nie chcę Ci niczego narzucać ale ja bym je kupił bo mają i dobrą cenę i producent markowy.

Szukaj tylko z bieżącego rocznika tzn 2015 !  My opony w przyczepie nigdy nie zużyjemy, a najważniejszy jest wiek. Nie daj się naciągnąć na rabat za oponę z 2013 roku bo średnio opona żyje 6-8 lat więć 2 będziesz miał plecy. Owszem wg przepisów opona do 3 lat jest uważana jako nowa tyle że w busie po 2 latach będzie łysa i zadowolony klient sięgnie po nową. U nas zwykle bieżnik jak nowy tyle że guma sparciała i ...Buuummm :look: .

Powodzenia w szukaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem takie nowe opony a mianowicie Minerwa za 172 zl lub Hilfy za 175zl - oczywiście oby dwie  165/80 r 13 c.Wiecie może które warto kupić - miał ktoś z was opony takiej marki?

Nie miałem do czynienia z tymi markami opon ale wybrałbym Miniwera bo to belgijaska marka a Hilfy chinskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pyrek,

niestety obydwie marki to chińczyki:

"Z kolei jeśli chodzi o opony Minerva, to ich produkcję zdywersyfikowano w ten sposób, że małe rozmiary powstawały w pierwszych latach w fabryce w SCTR, zaś większe – w Korei. Obecnie, oprócz Chin, ogumienie belgijskiej firmy produkowane jest w Rosji. W 2007 roku w biurach projektowych South China Tire and Rubber przygotowano nową paletę wzorów i rozmiarów dla marki Minerva. 

Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/artykul/historia-opon-minerva
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A."

 

Także pewnie wielkiej różnicy nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Talapik.

W zesłym roku kupiłem za ok 220 zł Hankooki w tym rozmiarze. Polecam.

Opona markowa klasy premium, wiec warto dołożyć te kilkadziesiąt złotych dla bezpieczeństwa bliskich i własnego spokoju.

Ciut taniej wychodziły opony z USA... nazwę zapomniałem (Marshal czy coś). Też oponiarz polecał tyle że były roczne a nie 2 tygodniowe :] .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam posiadam ADRIE 502 UP z 2000 r chce wymienić opony aktualnie mam 205/70R14 93T i są z zaszłego wieku przyczepa jest z Angli nie wiem jakie powinny być.  DMC 1300 kg na pewno wzmocnione ale jak wąskie czy ktoś posiada instrukcje do tego modelu

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro 8 marca kończył mi się termin pierwszego po 3 latach przeglądu rejestracyjnego (przyczepka była kupiona jako fabrycznie nowa, zamiast zwyczajowych na Dzień Kobiet kwiatków dla żony).

 

Zatem dzisiaj 7 marca podjechałem z przyczepką do Okręgowej Stacji Diagnostycznej na przegląd, pewien, że wszystko będzie OK.

 

Niestety spotkała niespodzianka i to mimo zaledwie przebiegu ok. 15 tys. km w 3 lata:

-prawa opona zdarta, aż wystawał z niej stalowy kord,

-próba hamowania hamulcem najazdowym wykazała dużo słabsze działanie hamulca prawego koła,

-próba hamowania hamulcem awaryjnym (ręcznym) wykazała bardzo słabe działanie hamulca lewego koła.

 

Ponieważ jestem umówiony po niedzieli we Wrocławiu na przegląd gwarancyjny szybka decyzja, zakup nowych opon na koła.

Przyczepę podniosłem do góry i postawiłem na kobyłki. Koła zdjąłem i autkiem z kołami do gumiarza po nowe oponki. Wybór padł na KORMORANA w rozmiarze fabrycznym 195/70 R15C 102/104. Nawet nie były drogie, 210 zł za sztukę, łącznie z przekładką opon 450 zł. Zatem kolejny dla żony prezent na Dzień Kobiet (no i zdjęta dobra oponka będzie na koło zapasowe).

 

Kółka ponownie założone, ale pozostała dręcząca myśl, od czego mogło się zedrzeć to prawe koło.

Dziwne, że nie zdarło się na całej powierzchni przylegającej do jezdni, tylko na boku – obrazują to fotki.

 

post-751-0-81723400-1425749039_thumb.jpg

post-751-0-73726700-1425749047_thumb.jpg

post-751-0-72936700-1425749056_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność!!!

Przy niskim ciśnieniu krawędzie zdarłyby się równomiernie.

Koniecznie sprawdź geometrię osi. Może się gdzieś ugięła na dziurze.

Jeden i drugi czynnik tu wystąpił. O za niskim ciśnieniu świadczy bieżnik na środku opony.

 

Bez korekty geometrii się nie obejdzie. To główny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawicie, że geometria zdechła ?? Zapytam we Wrocławiu czy to możliwe.

 

Być może i tak, tylko dlaczego opona po stronie przeciwnej do uszkodzenia, na obowdzie o długości ok 3/4 opony nie była przytarta.

Osobiście skłaniam się ku poglądowi, że gdzieś, kiedyś, koło musialo się z jakiegoś powodu zablokować i było wleczone scierając się na ok. 1/4 długości obwodu.

 

Syn z kolei podrzucił mi szatańską sugestię, że robotnicy robiący u córki (u której trzymam przyczepkę) utwardzony placyk dla przyczeki, dla jaj przytarli oponkę kątówką :look:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.