Jump to content
sokes

gdzie w Warszawie zważyć przyczepę

Recommended Posts

sokes

Witam,

proszę o informację gdzie w Warszawie mogę zważyć przyczepę (najlepiej od strony mokotowa). Chodzi mi o dokładną wagę a nie pi*oko. A może ktoś może wypożyczyć na chwilę taką przenośną wagę najazdową żebym sam mógł to zrobić.

 

z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
tok

A Bokserska złomowisko jeszcze jest?Może oni mają wagę; Na trasie między Konstancinem a Piasecznem- skład opału ; obwodnica Piaseczna  

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

 

z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi

sokołów koło janek - betoniarnia 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewehr

Skup złomu na ul. Jutrzenki. Mają wagę, ważą przyczepki i kampery.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACEKJELENIAGORA

Witam,

proszę o informację gdzie w Warszawie mogę zważyć przyczepę (najlepiej od strony mokotowa). Chodzi mi o dokładną wagę a nie pi*oko. A może ktoś może wypożyczyć na chwilę taką przenośną wagę najazdową żebym sam mógł to zrobić.

 

z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi

Jedź na stację kontroli pojazdów i tam, pewnie za niewielką opłatą Ci zważą albo poczekaj , gdy będziesz robił przegląd. Tam też pracują ludzie. Poprosisz to może nie odmówią.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewehr

Jedź na stację kontroli pojazdów i tam, pewnie za niewielką opłatą Ci zważą albo poczekaj , gdy będziesz robił przegląd. Tam też pracują ludzie. Poprosisz to może nie odmówią.

Waga na stacji kontroli, jest bardzo niedokładna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
sokes

Waga na stacji kontroli, jest bardzo niedokładna. 

 

Na stacji diagnostycznej wyszło, że prawie na pusto przekraczam DMC o 50kg. Jednak już przed ważeniem, które odbyło się na moją prośbę, panowie stwierdzili, że ich waga jest bardzo niedokładna.

 

 

A Bokserska złomowisko jeszcze jest?Może oni mają wagę; Na trasie między Konstancinem a Piasecznem- skład opału ; obwodnica Piaseczna  

 

Jutro podskoczę na Bokserską i zapytam.

 

Dziękuję i czekam na kolejne propozycje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewehr

Sam skup złomu na Bokserskiej jeszcze jest. Nie wiem czy mają wagę. Ta waga na Jutrzenki, jest dosyć nowa i dokładna ;) Jak stanąłem na wadze, doliczyło tyle ile powinno :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Jedź na stację kontroli pojazdów i tam, pewnie za niewielką opłatą Ci zważą albo poczekaj , gdy będziesz robił przegląd. Tam też pracują ludzie. Poprosisz to może nie odmówią.

 

szkoda czasu - błąd rzędu 100-150 kg 

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACEKJELENIAGORA

szkoda czasu - błąd rzędu 100-150 kg 

 

Szok. To może najlepiej stanąć samemu i poprosić ITD. Ależ by się zdziwili. W końcu od tego są.  :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak

Myślę, że to jednostkowe przypadki, że waga na stacji kontroli jest niedokładna. Jeśli wszędzie tak by było, to gdzie indziej? To jest miejsce które absolutnie i definitywnie powinno wskazywać rzeczywistą wagę pojazdu. Jeśli jakaś stacja ma niedokładne urządzenia pomiarowe to po prostu powinna zostać pozbawiona uprawnień do kontroli okresowych i tyle. Ja ważyłem przyczepę przy poprzednim przeglądzie i wszystko było idealnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

Pamiętajmy tylko, że na SKP jest waga do badania nacisku osi w KN a nie w KG. To są wartości przeliczane. Dodatkowo dochodzi kwestia podparcia przyczepy 3 kołem. To też nie rozkłada wagi równo, jak nie odepniemy cepki z haka

to 3-cim punktem podporowym jest nasz hak który cepke może ciągnąć w górę lub w dół.

Jest zbyt dużo zmiennych aby mówić o realnym pomiarze.

 

Wagi w skupach złomu, węgla itd jeżeli są zalegalizowane (jeżeli na podstawie ich wskazań odbywa się skup/sprzedaż to muszą być), zawsze maja podany (jak i każda) błąd pomiaru. Zanim się wjedzie na wagę warto zapytać o legalizację i błąd pomiaru wagi. Będzie wszystko wiadomo.

Cepka na wadze powinna pozostać sama, bez podpięcia do holownika itd.

 

A dla tych co tak ufają wagą ITD, myślicie, że one nie maja błędu pomiaru? Każda ma tylko pytanie jak duży. U nas i tak przepisy regulują procedurę pomiaru wagi (było o tym już dużo na forum) i wynika z niej, że od wskazanej wartości wagi ITD odejmuje 200kg i jeszcze kolejne odjęcie 2% tego co zostało i to jest waga jaką biorą pod uwagę.

A przepisy są jakie są bo ITD ma wagi jakie ma. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak

 To też nie rozkłada wagi równo, jak nie odepniemy cepki z haka

W czasie kontroli drogowej ITD nie każe odpinać przyczepy z haka, więc czysto teoretycznie waga na SKO i ITD powinny być identyczne. Oczywiście zaznaczam TEORETYCZNIE. Pytanie jest, dlaczego ktoś waży przyczepę: dlatego, że boi się przekroczenia przepisów (wtedy wystarczy ważenie podpiętej), czy dla własnego bezpieczeństwa/ciekawości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ketrab

Hej, dziś przy okazji przeglądu, poprosiłem pana z "Podstawowej Stacji Kontroli Pojazdów" o zważenie mojej przyczepki. Problemów pan nie robił, uprzedził tylko iż pomiar dokonany będzie w Dekaniutonach. Przyczepa podczas "ważenia" podpięta była do auta. Nacisk na hak około 60kg. Pomiar pokazał 1128daN, co wedle internetu wynosi 1150kg. Przyczepka ma DMC 1200kg, a nie było w niej grama wody (zbiorniki wszystkie puste, kaseta wc wyjęta, butla 11kg w zasadzie na wykończeniu. W środku przedsionek, krzesła, stolik, gril :) Jak myślicie, na ile wiarygodny był to pomiar... tudzież czy można przyjąć iż w razie jakiejś kontroli drogowej pomiar może wskazywać podobnie???

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

czyli masz ~1150kg + to co z tych ~ 60kg z haka dojdzie (ile nie wiem, ale może i 100%) i w ten sposób możemy uzyskać wynik 1210kg co teoretycznie było by już problem. 

Ale ja bym się tym mocno nie przejmował bo co innego Waga (masa) a co innego siła (niutony) nacisku, przynajmniej tak mi się wydaje. 

 

Robak, teoretycznie masz rację z tym ważeniem, ale w tym przypadku jak wiesz, że nie przekraczasz DMC to jedziesz spokojnie, a jak wyjdzie przy kontroli ITD inaczej to się upierasz przy swoim i zabierają Cie na wagę stanowiskową (zawsze maja jakąś "w pobliżu") i masz problem z głowy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...