Jump to content
JurekM

Renault Espace 2.0DCi ....kM

Recommended Posts

JurekM

Jak przychodzi kupić samochód do cepki i windsurfingu to jest jak z butami. Pełno ich a jak przychodzi kupić to cięzko wybrać. Zacząłem od C8 i 807. Ale ciężko cos znaleźć interesującego. Zainteresowałem sie teraz Renault Escape 2.0DCi. Nie Grand'em. Mam cepke ABI Marauder 380-2, jak obok na zdjęciu. DMC=935kg. Jak dla mnie, żony i boksię Junę w sam raz i raczej nie szukam większej. Aby nie wejść w B96 i viatol holownik nie może przekroczyć 3500-935=2565kg DMC. Escape to spełnia , bo ma 2537kg dla 2.0DCi 130kM. Tyle samo co C8 i 807. Oczywiście olej napedowy i manual.

Proszę o opinie praktyczne kolegów, odnośnie Renault Escape 2.0DCi i czy 130 , 150 czy aż 173kM. Interesuje mnie jak to pójdzie z moją cepką. Informacje odnosnie serwisu, psucia itp bardzo porządane.

Do tej pory ciągnę cepke Astrą 1.7CDTI Kombi 80kM. Dobrze mi się spisuje, ale jest troche za słaba do cepki, ale idzie. Czy odczuje róznicę ? No i też dla mnie ważne, sprzęt windsurfingowy na samotne wyjazdy chciałbym wozić w środku. a mam tego sporo.

 

Przepraszam , w tytule powinno być "Espace"

Edited by tomekk
Jurku tytuł poprawiony. (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
powolniak

Renault Escape ?? co to za wynalazek??

 

Produkowany był van Renault Espace.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czeczen

Chodzi pewnie o Espace, też o nim myślę ale grand ale doradzają diesla, awaryjny.

Edited by Czeczen (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BartekM

1.9 dci - awaryjny

2.0 dci - rewelacyjny (znam osobiście renault lagunę 2.0 dci 150 KM, 350 tyś bez awarii)

 

Poniżej jeden z testów, IMHO auto fajne, ale trudno odsprzedawalne - dla świadomych użytkowników

http://www.auto-swiat.pl/uzywane/renault-espace-iv-dci-tani-rodzinny-ale-kaprysny-van-uzywane-wady-zalety-opinie/v5zbg

Edited by BartekM (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

w temacie Renault nie pomogę, nie piszesz jakie to roczniki wchodzą w grę. Jeżeli to podobny diesel do, tego francuskiego 2.0 tdci, który zasila mojego cmaxa to zdecydowanie polecam.

 

w tym DMC powinieneś się załapać jeszcze na forda smaxa, jeżeli szukasz tego typu dużego auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JurekM

Rocznik to 2008-2009  +/-1rok. chciałbym się zamknąć w cenie  +/- 25000zł. Max 30tzł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JurekM

Coś szwankuje edycja. Nie włącza się na moim poście.

 

Chciałem , zapytać jaka  moc silnika w moim przypadku będzie optymalna, 130kM czy 173kM. Jeżdżę spokojnie. Nie ganiam, chociazby z racji wieku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BartekM

nie kupuj silnika 2.0 dci 173 KM - inny osprzęt niż w 130 KM i 150 KM i podobno bardziej awaryjny.

Do Espaca wg mnie 130 KM może być odrobinę za mało do komfortowej jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mafik

Ja tam slyszalem od wlascicieli Espacow, zeby wogole tego nie brac, bo auta jak tylko gwarancja sie konczy, zaczynaja sie sypac, zarowno silniki 1.9 jak i 2.0, wystarczy spojrzec na spadek wartosci pojazdu, popatrz na ceny uzywanych aut.

Ja po ponad miesiecznym polowaniu na 807, upolowalem swoja u znajomych (jakis fart chyba). 2.0 HDi 136KM, silniczek daje rade na trasie, ochoczo przyspiesza, oczywiscie pewno 163KM bylyby lepsze, ale po co? Szczytem mojeg9 pragnienia bylo 2.2 HDi 175KM, nawet bylem bliski zakupu auta stojacego w Myslenicach, dobrze ze jednak znajomy blacharz-lakiernik sprawdzil mi to auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AdamH

Holowałem przez rok Espace krótkim 2,0 - 150KM p-kę Dethleffs Camper 700MK - 2000kg DMC. Byłem w Rydze i Chorwacji i kilka razy w poprzek Polski. Gratów miałem co niemiara. Rowery, deski windsurfingowe itp. Auto miało zmieniony program - na 170KM. Byłem bardzo zadowolony. Nic nie nawalało, zestaw prowadził się znakomicie. Na piaskach ustawienie dwuosiowej ciężkiej p-ki było trudne. Po " spaleniu ' sprzęgła auto dałem synowej a sam kupiłem holownik z reduktorem cięższy o tonę.  I skończyły się kłopoty z ustawianiem na piachu czy błocie.

Uważam, że to bardzo dobry holownik ale do p-pki max 1600 DMC. I w zupełności wystarczy 150KM.

AH :yes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
cicik

ot.

najlepsze (najgorsze?) jest to ze o francuzach (nie tylko na tym forum) najgorzej wypowiadają sie ci co nie mieli ale słyszeli ...

a ci co mieli jakoś za bardzo nie narzekają ...

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
JurekM

I znowu, kicha. Okazuje się że Espace ma w DR DMC=2583kg. Na internecie podawali 2537kg. Zarówno 130, 150 i 173kM. I przekraczam 3500kg zestawu. Nie za bardzo usmiecha mi sie robienie B96 i zabawa z viatolem. Jednak chyba będę szukał 807 lub C8. Nawet do tego nakłania mnie mój mechanik, mówiąc że 2.0HDi spisuja sie lepiej i sa tańsze w serwisie niż 2.0DCi. I elektronika mniej zawodna.

Ale wrażenia z jazdy Renault Espace i konstrukcja dla moich potrzeb, pozytywne. Problem jak zwykle w szczegółach.

Jeszcze jedno pytanie, jakie jest realne - rzeczywiste przebiegi km dla tej klasy samochodów. Wiadomo, krecenie liczników jest nagminne. Dlatego szukam z salonu Polska i z możliwościa weryfikacji.

Rok temu byłem u córki w Prowansji i jej koledzy francuzi pytali mnie czy nie kupiłbym im w Polsce samochód francuski bo u nas jest taniej. Szok. No koment.

Dlatego mam uraz do zagranicznych. Astrę i 206-ke kupiłem jako salon Polska polisingowe i bardzo sobie je chwalę. Takiej okazji szukam. Myślę że samochód 807 lub C8 7-letni z przebiegiem 200kkm to chyba ok. Nikt nie wydaje 30tys Euro aby jeżdzić po 10-15kkm/rok.

Edited by JurekM (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spablo1

Jednak chyba będę szukał 807 lub C8. 

 

 

Do tego masz jeszcze bliźniacze Lancia Phedra i Fiat Ulysse II.  Można powiedzieć, że różnią się jedynie przysłowiowymi znaczkami na masce :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
JurekM

Też, patrzę na nie, ale nie ma za bardzo co wybrać. Np. jest Phedra, ale wnętrze jakieś nie z Phedry. Jest ono specyficzne. Coś kombinowane. Fiat nawet blisko w Dębicy ale juz na zdjeciu widać jedna lampa nowa i blachy coś nierówno.

Gość z warszawskiego komisu z rozbrajająca szczerością mi mówi :"jak jest fajna sztuka nieuszkodzona i dobry stan, to cena odstrasza, nie zarobię. Tylko pukniete, stuknięte opłaca sie na handel" I bądź tu mądry.

Ale mam na oku dwie sztuki wyselekcjonowane i wstepnie sprawdzone, 807, może coś się urodzi, ale bez emocji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...