Skocz do zawartości

Znak B-18 czyli ograniczenie tonażu


Commander

Rekomendowane odpowiedzi

Nie byłbym pewny tego co pisze w dokumentach. Przykład z życia wzięty: nowy z salonu Ducato z 1/3 baku paliwa, bez kierowcy, bez ładunku, był i jest cięższy o 150 kg od danych z dowodu rejestracyjnego.

Fiat to nie poważna marka . Dała doopy za komuny-pamietam dobrze jaki złom sprzedawała-nie dbała o przestrzeganie warunków licencj. Makaroniarze. Tak ja żabojady w Rumunii. Dacia dla mnie to szmelc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

x-trial ma chyba duzo wspolnego z reno a reno z dacia.....


swiru, dnia 04 Kwie 2015 - 07:25, napisał:snapback.png

Rzeczywista masa całkowita – według kodeksu drogowego jest to masa pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób[1].

 

czyli raczej nie mozna


Mam ten sam problem masa dmc holownika 2700

Rzeczywista masa całkowita – według kodeksu drogowego jest to masa pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób[1]. ok ale to jeszcze nie jest dopuszczalna masa całkowita !!! Więc jeżeli jego holownik z bagażem i osobami nie przekroczy 2,5 tony to spokojnie może jechać mimo, że jego DMC w dowodzie ma np 3 tony i na jego trasie stoi znak B-18

 
 
FAKTYCZNIE MASZ RACJE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kto zna masę rzeczywistą swojego holownika z przyczepą lub bez :hmm:

Tomasz.

Na pewno ja i wiele innych osób zna masę swojego auta a jak  się ma jeszcze przyczepę, to i w naszym interesie jest znać   również parametry przyczepki zarówno ,, na pusto" jak i zapakowanej w podróż . Jak to znasz, to nie ma wielkiego problemu z określeniem mniej więcej wagi osób i bagażu bo to przecież można zważyć. 

Szczerze powiedziawszy, straszą w artykułach na temat kontroli przyczep kempingowych przez ITD ale osobiście nie spotkałem się z nikim, kogo by  kontrolowano. Chyba, że trafi się na nadgorliwego funkcjonariusza, który chce się wykazać a ma chwilę pomiędzy kontrolą ciężarówek, aut dostawczych i busów więc ściągnie na bok jakiś zestaw z przyczepką.

Gdyby się tak zastanowić, to może i dobrze, bo są też i tacy kaskaderzy, którzy bezmyślnie traktują przyczepę kempingową jak towarową i zagrażają zarówno sobie jak i nam. Przeładowana na maxa przyczepa i niewielkie umiejętności w jej holowaniu mogą narobić na drodze sporo złego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

i dobrze, bo są też i tacy kaskaderzy, którzy bezmyślnie traktują przyczepę kempingową jak towarową

...

Przede wszystkim.

Tuż przed sezonem powinno się nagłośnić akcję ważenia przez ITD w całej RP - byłaby chwila na przeorganizowanie swojego ładunku a i świadomość by wzrosła, to dobry kierunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim.

Tuż przed sezonem powinno się nagłośnić akcję ważenia przez ITD w całej RP - byłaby chwila na przeorganizowanie swojego ładunku a i świadomość by wzrosła, to dobry kierunek.

Wtedy też okazałoby się, że większość przyczep, szczególnie Angielek, trafiłoby jedynie na działki lub przydomowe składy na  niepotrzebne rzeczy ze względu na zaniżone  w dokumentach dmc. Ludzie cieszą się, że mieszczą się w ten sposób w kat. B , że ominą Viatola a w rzeczywistości ryzykują zabraniem dowodu rejestracyjnego, sporymi kłopotami z tym związanymi i co za tym idzie, utratą zainwestowanych w przyczepkę ciężko zarobionych na upragnioną przyczepkę pieniążków.

Ci którzy kupują takie przyczepy świadomie, zapewne wiedzą, czym ryzykują ale może warto by pomóc tym nieświadomym zagrożenia, nie będącym w temacie  ludziom i stworzyć na forum temat, gdzie można by wpisywać markę, model przyczepy oraz ich najważniejsze dane, mam na myśli wagę, dmc.  

O danych, zawartych w numerach VIN  możemy już tutaj na forum poczytać więc może warto. Więcej wiedzy wśród kupujących, mniej kombinowanych przyczep na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

x-trial ma chyba duzo wspolnego z reno a reno z dacia.....

swiru, dnia 04 Kwie 2015 - 07:25, napisał:snapback.png

Rzeczywista masa całkowita – według kodeksu drogowego jest to masa pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób[1]. ok ale to jeszcze nie jest dopuszczalna masa całkowita !!! Więc jeżeli jego holownik z bagażem i osobami nie przekroczy 2,5 tony to spokojnie może jechać mimo, że jego DMC w dowodzie ma np 3 tony i na jego trasie stoi znak B-18

 
 
FAKTYCZNIE MASZ RACJE

 

dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci którzy kupują takie przyczepy świadomie, zapewne wiedzą, czym ryzykują ale może warto by pomóc tym nieświadomym zagrożenia, nie będącym w temacie  ludziom i stworzyć na forum temat, gdzie można by wpisywać markę, model przyczepy oraz ich najważniejsze dane, mam na myśli wagę, dmc.  

 

Baza danych o której piszesz istnieje: http://www.caravantalk.co.uk/ i odnośnik do niej znajduje się w dziale kupującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baza danych o której piszesz istnieje: http://www.caravantalk.co.uk/ i odnośnik do niej znajduje się w dziale kupującego.

Owszem ale dotyczy ona tylko przyczep Angielskich chyba, że mam coś ze wzrokiem to przepraszam. Takich stron można  wyszukać wiele ale  chodziło mi o jeden jedyny temat na naszym forum, gdzie gdyby choć każdy z nas forumowiczów wpisał swoją przyczepę to w zupełności by wystarczyło nie skacząc po innych, obcojęzycznych stronach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz.

Na pewno ja i wiele innych osób zna masę swojego auta a jak  się ma jeszcze przyczepę, to i w naszym interesie jest znać   również parametry przyczepki zarówno ,, na pusto" jak i zapakowanej w podróż . Jak to znasz, to nie ma wielkiego problemu z określeniem mniej więcej wagi osób i bagażu bo to przecież można zważyć. 

O to chodzi że wagi w czasie kontroli nie ważą mniej więcej ale dokładnie, dlatego tak na prawdę należało by jechać

na wagę za każdym razem, a tego to raczej nikt nie robi :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem ale dotyczy ona tylko przyczep Angielskich chyba, że mam coś ze wzrokiem to przepraszam. Takich stron można wyszukać wiele ale chodziło mi o jeden jedyny temat na naszym forum, gdzie gdyby choć każdy z nas forumowiczów wpisał swoją przyczepę to w zupełności by wystarczyło nie skacząc po innych, obcojęzycznych stronach.

 

Niestety brak jednolitego sposobu oznaczania konkretnych modeli, możliwość zmiany DMC podczas konfiguracji wstępnej przyczepy przy jej zakupie, różnorodność wyposażenia dodatkowego skutecznie uniemożliwiają stworzenie jednolitej tabeli z wpisami typu buda xxx - MW x kg, DMC y kg. Budki z Anglii będąc na wstępie wyposażone w większość urządzeń są łatwiej katalogowalne.

Patrząc nawet na nasz katalog aut "Jakie auto ile pociągnie" to rocznie przybywa bardzo mało wpisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadze ze wiekszosc z nas ma przeladowane przyczepki, swiadomie lub nie.


Jak sie pododaje tylko wieksze rzeczy z wyposazenia /mover,klima,akumulator,butla,kolo,ziornik/ to juz wychodzi niezly wynik,a co z reszta "klamotow"-kazdy zapewne je wozi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam abym trafił w ostatnim czasie w PL na ograniczenia wagowe poniżej 3,5T - a jeżeli tak to na drogach osiedlowych, lub w miejscowościach turystycznych aby ciężarówki nie wjechały na alejkę spacerową. Mój zestaw na styk łapie się w MR ok 3,5T, lecz realnie zważenie go w takim właśnie miejscu graniczyłoby z niesamowitym uporem kontrolującego.  Przecież nikt nie wystawi mandatu za przekroczenie, jeżeli faktycznie bierze się pod uwagę masę rzeczywistą, bez jej dokładnego sprawdzenia. Wiadomo, jeżeli MR holownika i MR przyczepy zsumowane już przekraczają 3,5T to robi się słabiej (tak mam podczas pożyczania większego holownika).

 

moim zdaniem czasy nagminnego obniżania DMC w Angielkach już się skończyły - wystarczy popatrzeć po internecie - coraz mniej jest ogłoszeń o 4 metrowych cepach z hamulcem i DMC 750kg. Tamte przyczepy faktycznie są lżejsze, moja 5 metrowa miała MW ok 970kg i DMC 1250 - i faktycznie na pusto trzymała się tej masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.