Skocz do zawartości

Znak B-18 czyli ograniczenie tonażu


Commander

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Powolutku przymierzam się do zmiany holownika i w związku z tym rodzi mi się w głowie sporo różnych pytań... Np:

 

1. Czy posiadając zestaw przekraczający standardowe 3,5t często zdarzało się Wam napotykać z tego tytułu trudności w postaci takiego właśnie oznakowania ulic/dróg?

 

2. Czy często zdarza się Wam spotkać ograniczenie do 2,5t, bo wówczas nawet solówką bym nie wjechał.

 

3. Częściej tego typu problemy występują w Polsce czy za granicą?

 

Dzięki i pozdrawiam.

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.

 

Powolutku przymierzam się do zmiany holownika i w związku z tym rodzi mi się w głowie sporo różnych pytań... Np:

 

1. Czy posiadając zestaw przekraczający standardowe 3,5t często zdarzało się Wam napotykać z tego tytułu trudności w postaci takiego właśnie oznakowania ulic/dróg?

 

2. Czy często zdarza się Wam spotkać ograniczenie do 2,5t, bo wówczas nawet solówką bym nie wjechał.

 

3. Częściej tego typu problemy występują w Polsce czy za granicą?

 

Dzięki i pozdrawiam.

Znak B-18 oznacza "zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad ... t" a nie dopuszczalnej więc jeżeli Twoja solówka a może nawet  zestaw nie przekracza wartości podanej na znaku to śmiało możesz pomykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam dlaczego z przyczepą ( zestawem) np. 4 t DMC nie mogę wjechać na zakaz 3,5 t , a samym holownikiem 2t DMC którym holuje taki sam 2t DMC mogę .  Holując nie mam zestawu ? Oczywiście 2t+2t to przenośnia , holownik 3tDMC + holownik 1 t DMC zgodnie z przepisami o holowaniu .

Edytowane przez Trafko (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam dlaczego z przyczepą ( zestawem) np. 4 t DMC nie mogę wjechać na zakaz 3,5 t , a samym holownikiem 2t DMC którym holuje taki sam 2t DMC mogę .  Holując nie mam zestawu ? Oczywiście 2t+2t to przenośnia , holownik 3tDMC + holownik 1 t DMC zgodnie z przepisami o holowaniu .

Pamiętaj że jadąc z przyczepa jest to zespół pojazdów i liczy się ich łączne DMC lub

w tym przypadku MR(znak B-18). Natomiast holujące się auta to nie jest zespół pojazdów i ich

DMC liczy się oddzielnie.

 

 

Pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość; nie dotyczy pojazdów złączonych w celu holowania;

http://mojafirma.infor.pl/moto/prawo-na-drodze/slownik/275780,Zespol-pojazdow.html

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywista masa całkowita – według kodeksu drogowego jest to masa pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób[1].

 

czyli raczej nie mozna

Mam ten sam problem masa dmc holownika 2700

Rzeczywista masa całkowita – według kodeksu drogowego jest to masa pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób[1]. ok ale to jeszcze nie jest dopuszczalna masa całkowita !!! Więc jeżeli jego holownik z bagażem i osobami nie przekroczy 2,5 tony to spokojnie może jechać mimo, że jego DMC w dowodzie ma np 3 tony i na jego trasie stoi znak B-18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znam dość dokładnie aktualną masę pojazdu. To proste: do masy pojazdu gotowego do jazdy (dane są w dokumentach) wystarczy dodać przybliżoną masę pasażerów i bagaży. Toć nie chodzi tutaj o gramy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znam dość dokładnie aktualną masę pojazdu. To proste: do masy pojazdu gotowego do jazdy (dane są w dokumentach) wystarczy dodać przybliżoną masę pasażerów i bagaży. Toć nie chodzi tutaj o gramy!!!

Nie byłbym pewny tego co pisze w dokumentach. Przykład z życia wzięty: nowy z salonu Ducato z 1/3 baku paliwa, bez kierowcy, bez ładunku, był i jest cięższy o 150 kg od danych z dowodu rejestracyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Powolutku przymierzam się do zmiany holownika i w związku z tym rodzi mi się w głowie sporo różnych pytań... Np:

 

1. Czy posiadając zestaw przekraczający standardowe 3,5t często zdarzało się Wam napotykać z tego tytułu trudności w postaci takiego właśnie oznakowania ulic/dróg?

 

2. Czy często zdarza się Wam spotkać ograniczenie do 2,5t, bo wówczas nawet solówką bym nie wjechał.

 

3. Częściej tego typu problemy występują w Polsce czy za granicą?

 

Dzięki i pozdrawiam.

 

Zestawami ponad 3,5 juz troche pojeździłem (DMC auta 3t) więc pozwole sobie na odpowiedz na Twoje pytania ;)  jak bedziesz miał jakies jeszcze pytania chetnie odpowiem jak będę mógł ;)

 

ad 1. sporadycznie ale nie było nigdy potrzeby wiekszych objazdów, nawracania itd

ad 2. 2,5t to trafiłem tylko a Alpach

ad 3. mysle że na jedno wychodzi Wiadomo że w starych miastach i górach mozna je czesciej spotkac

 

Zdarzyło mi sie tez z premedytacją łamać zakaz 3.5t i nigdy nikt nie zwrócił na Nas uwagi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.