Skocz do zawartości

DMC auta, przyczepy, zestawu, maksymalne masy, etc. rozważania odnośnie "1,33"


excalibur

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

nie wiem gdzie to napisać, ale mam pewne wątpliwości odnośnie ograniczeń DMC przyczepy holowanej. Aktualnie jest sporo aut, które mogą holować powyżej 2600kg (busy, terenówki - często na haku jest nawet powyżej 3t).
Oficjalnie nie możemy holować więcej niż 2631kg, bo (najcięższe auto na B ma 3500): 3500/1,33, oczywiście przy spełnieniu innych warunków (masy rzeczywiste, ograniczenia haka itp itd), ale skupiam się nad tym jednym - "najwyższym" - ograniczeniem. Wynika ono Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Wychodzi na to, że poza granicami naszego kraju owo rozporządzenie nie obowiązuje.

ergo mamy kolizję prawa krajowego i wspólnotowego, a więc:


http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_pierwsze%C5%84stwa_prawa_wsp%C3%B3lnotowego

 

i co teraz? czy można się powołać na ten przepis, czyli pominąć w/w Rozporządzenie??

 

dajcie znać, co o tym myślicie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

nie wiem gdzie to napisać, ale mam pewne wątpliwości odnośnie ograniczeń DMC przyczepy holowanej.

Witam

 

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Departament Transportu Drogowego.  ;)

dajcie znać, co o tym myślicie...

 

Czy nasze zdanie może coś tu zmienić :hmm:

 

P.S.

Wikipedia nie jest w żadnym przypadku autorytatywnym źródłem informacji.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer jak zwykle bardzo rzeczowo i merytorycznie :-)

Postaram się być bardziej precyzyjny.

Napisałem moją wątpliwość tutaj, bo nie znam innego "ciała" poza forumowym, które miałoby (każdy członek z osobna oraz wszyscy razem) tak szerokie pojęcie w temacie holowania przyczep (nie tylko kempingowych), tym bardziej, że w moim mieście nawet policjanci ciągle udzielają informacji, że na B przyczepy tylko do 750kg można holować i żadnych innych....

Czy nie uważacie, że taka interpretacja prawa (podana przeze mnie powyżej) jest dopuszczalna i nie trzeba przestrzegać w/w rozporządzenia?

 

a odnośnie powoływania się na Wikipedię - wiem, ale proszę nie czepiać się szczegółów, tym bardziej, że nie mówimy o jednym konkretnym przepisie prawnym tylko:
Zasada pierwszeństwa gwarantuje nadrzędność prawa wspólnotowego nad krajowym. Jest to podstawowa zasada prawa wspólnotowego. Podobnie jak zasada bezpośredniego skutku, nie jest zapisana w traktatach, ale została zatwierdzona przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE).

Jeszcze mniej zrozumiałym byłoby wyłącznie podanie linku do wyroku TSUE z 1964:

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:61964CJ0006&from=PL

gdzie jest to opisane przy Wyroku Trybunału Sprawiedliwości z 15 lipca 1964 wydanym w trybie prejudycjalnym w sprawie 6/64 Flaminio Costa v E.N.E.L. (CELEX: 61964J0006). Wprowadził zasadę, że prawo wywodzące się z Traktatu nie może być podważone przez ustawy krajowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer jak zwykle bardzo rzeczowo i merytorycznie :-)

 

Postaram się być bardziej precyzyjny.

 

;)

Chyba masz coś wspólnego z "temidą"  ...

 

Napisałem moją wątpliwość tutaj, bo nie znam innego "ciała" poza forumowym, które miałoby (każdy członek z osobna oraz wszyscy razem) tak szerokie pojęcie w temacie holowania przyczep (nie tylko kempingowych) [...]

 

Mimo wszystko, uważam, że Twoja wątpliwość powinna trafić na bardziej podatny grunt dla konkretnych rozważań, czyli np. tu"

http://forumprawne.org/prawo-ponadkrajowe/225660-prawo-europejskie.html

 

 

[...]  tym bardziej, że w moim mieście nawet policjanci ciągle udzielają informacji, że na B przyczepy tylko do 750kg można holować i żadnych innych....

... a to jest zupełnie inna kwestia i musisz poszukać, ponieważ w tym momencie nie pamiętam, ale co najmniej w kilku tematach była omawiana.

 

Po prostu uważam, że czego byśmy tu nie napisali, to będzie to wyłącznie bicie piany, które w niczym Ci nie pomoże, a już na pewno nie będzie miało znaczenia podczas kontroli drogowej.

To trochę tak, jakby opierając się na forumowej dyskusji, chcieć jeździć na naszych autostradach z dowolną prędkością, bo np. w Niemczech brak takich limitów. No właśnie: dlaczego w krajach Unijnych są często różne wymagania chociażby odnośnie opon zimowych, świateł w ciągu dnia, czy ograniczeń prędkości oraz wspomnianych przez Ciebie "ograniczeń DMC przyczepy holowanej" i nikt tam tego nie kwestionuje ?

 

 

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, takie rozporządzenie póki co jest i obowiązuje. Według mnie nie jest sprzeczne z prawem europejskim ale doprecyzuje warunki techniczne przyczepy z hamulcem najazdowym. Póki nie będzie jednego wspólnego gremium reprezentującego interesy kierowców prawodawstwo w tej kwestii będzie takie jest. Myślisz, że jeżeli np. spowodujesz wypadek zestawem niezgodnym z polskimi przepisami to starczy Ci sił, wytrwałości i pieniędzy na dochodzenie swoich racji przed instytucjami UE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum dyskutowaliśmy już o wielu sprawach i poddawaliśmy je w wątpliwość, chociażby kwestie systemu Viatoll.

Niestety, poza potęgowaniem naszej goryczy, nic z tego nie wynikło, a przypomnę, że nie była to wyłącznie bierna "pisanina".

Skutek rozwijania tego tematu również nie jest trudno przewidzieć :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak każde prawo i kazdy przepis, ile ludzi tyle interpretacji. Unia Europejska ma wiele przepisów które będą obowiązywały w naszym kraju choć miały być wiele wcześniej. Przykładem takim jest przepis o dopuszczeniu pojazdów z kierownicą po prawej stronie ( angoli) Tu jest Polska a nie UE . Przepis przepisowi nierówny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... doprecyzuje warunki techniczne przyczepy z hamulcem najazdowym.

Jakie warunki techniczne przyczepy  :hmm: ? Skoro warunki techniczne auta, parametry podane w homologacji i jego możliwości fizyczne holowania są gruuuuubo większe to chyba raczej 1.33 zamiast cokolwiek doprecyzować tylko ogranicza. poza tym istnieje chyba coś takiego jak "przepisy nadrzędne", a dyrektywa WE chyba taką właśnie jest. Wg DR mogę holować 3tony, a wg 1.33 2048kg. I to jest normalne?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.