barwol Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Witam! Planuję kupić jako holownik do mojej 1,5 t przyczepy Nissana Pathfinder 2,5 dci. Bardzo proszę o informację czy kategoria B+E wystarczy do jazdy tym zestawem w PL jaki i zagranicą. Interesuje mnie również spisywanie się tego pojazdu jako holownika. Dziękuję za wszelkie informacje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Tu masz informacje o B+E http://www.karawaning.pl/content/view/73/3/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 B+E napewno Ci wystarczy. Do tak dużej budki tylko terenówka/SUV - więc z zestawu powinieneś być zadowolony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MyBlue Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Witam! Planuję kupić jako holownik do mojej 1,5 t przyczepy Nissana Pathfinder 2,5 dci. Bardzo proszę o informację czy kategoria B+E wystarczy do jazdy tym zestawem w PL jaki i zagranicą. Interesuje mnie również spisywanie się tego pojazdu jako holownika. Dziękuję za wszelkie informacje! Witam: JA też planuję zakup PAthfindera , choć jeszcze biorę pod uwagę TOY-kę HILUX do mojej HOBBY 495. Powiem tyle: Aby nie mieć niepotrzebnych dyskusji z policją np. w Czechach, kończę właśnie robić kat C+E. "C" już zrobiłem w ub. miesiącu, teraz "E" w marcu mam egz. Całość kosztowała dodatkowe 4.000PLN,ale było warto z uwagi na opanowanie gabarytów i nabranie jako-takiej wprawy. Oczywiście nie planuję zostać TIR-owcem,ale nikt mi już nie będzie wciskał głupot. Teraz mam Avensis Verso i łączna DMC zestawu już minimalnie,ale jednak przekracza 3.5t. Co do Pathfindera - ciekaw jestem jak te auto się będzie sprawowało ,ale po przejechaniu 150.000km , bo moja TOY-ka IDEALNIE, stąd rozważam HILUX-a z budą a podobny rząd wielkości ceny. Oczywiście HILUX jest "łysy" w wersji na polski rynek,ale imporcik z Niemiec za te same pieniądze daje większy silnik i PDW a u nas...116KM w HILUX-ie=porazka! dlatego Pathfinder wychodzi lepiej,ale to NIssan/Renault = co gorzej już wróży. Nie mniej jednak Pathfinder jest unikalny , mocny i dobrze wypasiony - kończę zbierać już kasę - daj znać jak się tym cudem jeździ, tylko nie zachwycaj sięna poczatku - będę wdzięczny za obiektywizm. Pozdrawiam. abart/Gdynia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamH Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Żaden SUV nie nadaje się do ciągnięcia ciężkiej przyczepy, no może jeszcze te które mają automat dobrej klasy. W normalnych warunkach to świetne holowniki ale wystarczy korek na autostradzie pod górę i - żegnaj sprzęgło. Do ciężkich przyczep potrzebny jest dostawczak z "krótką" jedynką lub auto z reduktorem czyli terenówka. Wiem to z własnych doświadczeń. Mojego Dethleffsa ( DMC 2000 kg) ciągnąłem ESPACE 2,2 diesel - 6000 km w zeszłym roku. Bardzo wygodny i silny holownik. W zupełności wystarczała jedna oś napędzana. Kłopot w tym, że jedynka jest zbyt szybka i są problemy gdy chcemy ustawić się na campingu - jazda na " półsprzęgle" jest wtedy konieczna. Terenówka to inna bajka, włączam reduktor i zapominam o sprzęgle. Dlatego po rocznych doświadczeniach kupiłem terenówkę - może ciągnąc 3500 kg. Pewnie będzie więcej palić ale, coś za coś. Pozdrawiam AdamH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucek Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Bardzo podoba mi się to, co kolega Adam napisał , wyraźnie odróżniając suv-a od terenówki, bo w istocie to spora różnica Nie wystarczy tylko napęd 4x4, bo taki ma wiele aut Rzeczywiście, każda terenówka musi mieć reduktor, ale to jeszcze nie wszystko (bo np. Subaru Legacy ma napęd 4x4 i reduktor też a terenówką nie jest) Dodałbym jeszcze, że prawdziwa terenówka musi mieć ramę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosmanzbryzy Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 o widze, ze zmierzamy w strone ciekawych rozwazan ;-) stawiam trzy do jednego, ze zaraz rozpocznie (tzn rozpoczelaby) sie dyskusja na temat czy osie powinny bec sztywne czy niezalezne zawieszenie jednak jest lepsze w prawdziwej terenowce a wracajac do watku to kazdym ciezkim samochodem ciagnie sie lepiej niz lekkim a kazdym czteronapedowym lepiej niz oska, i nie przesadzalbym z tym reduktorem bo autor watku nie planuje przestawiac przyczep na kampingu przez osiem godzin dziennie tylko chce przejechac z A do B i wtedy ustawic przyczepe, ergo jesli bedzie robil to na wstecznym to nie bedzie sie to dzialo jakos super szybko, ergo pathfinder jest ok i wolalbym nim ciagac niz najbardziej wypasiona osobowka nawet z segmentu D ale to moje wlasne przemyslenia w powyzszym temacie pzdr robert ps kategoria b+e w zupelnosci wystrczy Ci do tego zestawu zarowno w kraju jak i poza jego granicami[/b] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucek Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Po zdjęciu w opisie wnioskuję że masz do czynienia z autami 4x4 chociaż LR jako "jedyna słuszna marka" nie jest moją ulubioną Bosman, masz rację, ale mam wrażenie, że lepiej mieć reduktor niż go nie mieć Z całą pewnością nie jest konieczny przy manewrowaniu, ale już na pewno, gdy chcemy ciągać przyczepę po miękkiej nawierzchni (np. piasek) lub pod większą górkę zwłaszcza, jeśli to cięższa przyczepka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jule Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 to ja dodam swoje trzy grosze czytalam malo pochlebne opinie o automatycznej skrzyni biegow w Pathfinder-ze, jest poprostu za miekka i biegi zmienia dopiero przy wyzszych obrotach... tz za wysokich na diesla. Ogolnie zastanawiam sie kto wymyslil w "terenowkach" cztero-cylindrowy silnik, chyba na glowe upadl. Gdzies juz pisalam ze mamy tez trzy letniego Patrola 3-litrowego diesla, automatika... i jak z przyczepa jezdzi sie okejos, tak samo auto idzie no do kitu, no do tego jest glosne przez te wszystkie waly napedy 4x4 itp I tak prawde mowiac nie wyobrazam sobie wyjazdu urlopowego tz naprzyklad zrobienie 1000 km tym autem... toz to horor w porownaniu z moja osobowka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomiy Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 A moim zdaniem suv jest dobry do ciagniecia. Tylko z tych wiekszych suow, jak chociazby Santa Fe,ML, czy inne tej wielkosci. A z reguly w takich samochodach jest juz zamontowany automat. Wracajac do tematu w Pathfinderze jest zamontowana bezstopniowa skrzynia automatyczna. Troche zwleka przy przyspieszaniu np przy wprzedzaniu, ale pozatym jest OK. IMO samochod powinien moc pociagnac dana przyczepe, a przedewszystkim powinien spelniac moje oczekiwania w uzytkowaniu na codzien. Bo co z tego ze przyczepki nie bedzie czuc podczas ciagniecia, jak bedzie glosno, niewygodnie itp.. Nie ciagnolem przyczepy ani suvem, ani terenowka, ale jestem pewien ze do naszych zastosowan (wakacyjno/weekendowych) rownie dobrze poradzileby sobie np. Merc E 270CDI albo 320CDI w automacie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 rownie dobrze poradzileby sobie np. Merc E 270CDI Jacek l ciąga takim mercem swoją budkę (1200kg) w automacie i nie narzekał na nic by coś padało czy coś. Z innej beczki producenci sami ustalają ile dany samochód może pociągnąć więc nie widzę zasadności przekomarzania się czy SUV jest dobrym holownikiem. Wiadomo - terenówki mają solidniejszą budowę. Ale ile teraz jeszcze zostało prawdziwych terenówek? Toyota land cruser, jeep wrangler... im najbliżej do terenówek, choć mocno już się ucywilizowały i różnica w stosunku do SUVa jest coraz mniejsza. Tak czy siak napęd na 4 napewno daje większą pewność w holowaniu nie ważne czy to terenówka czy osobówka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 choć mocno już się ucywilizowały i różnica w stosunku do SUVa jest coraz mniejsza. No niesteyty nie szary. Najgorsze jest to, że coraz więcej terenówek staje sie SUVami (np Pajero). Może nie dużo, ale jeżdze od czasu do czasu prawdziwymi terenówkami po górach, i przepraszam, ale nie widzę na takiej drodze SUV - rozpadłby się po 100 m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Najgorsze jest to, że coraz więcej terenówek staje sie SUVami (np Pajero). Adi, o to samo mi chodzi Może źle ubrałem to w słowa, ale chciałem powiedzieć to samo co Ty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Dla mnie marzeniem jest to co ma bosmanzbryzy - może na starość douzbieram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Czyli ostatnią prawdziwą terenówkę Trochę zboczyiśmy z tematu, ale co tam Można jeszcze porównać zdolności terenowe SUVa i terenówki. SUVy mogą ciągać w granicach 2000kg, land crusier ponad 3 tony. Niemniej SUV i tak ma mocniejszą budowę od osobówki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.