Skocz do zawartości

Ogrzewanie Primus 2480


Rekomendowane odpowiedzi

Układ sprawdzony i drożny. Przyczyna była w pompce. Po odołączeniu pomki objawy były takie same czyli wywalało płyn. Po ponownym podłączeniu pompki pompka ruszyła i póki co załącza się za każdym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeśli już wiesz że przyczyną problemów była pompka to proponuję jeszcze jedną małą konserwację , a mianowicie nasmarowanie rozcieńczoną wazeliną techniczną lub innym bardzo lepkim smarem panewek silnika ( tam nie ma łożysk) a uszkodzenie panewki wiąże się z zakupem całej pompki za 160 euro + koszty przesyłki :pad: , więc warto się ubrudzić i to zrobić. Ja tego nie zrobiłem na czas i silniczek się zatarł i uszkodził :'( . Dobrać silnik to tej pompki jest strasznie trudno bo nie ma  zamienników z takimi parametrami ( jeśli chodzi o grubość ośki, obroty silnika i jego moc 2waty .

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. W końcu mam zdjęcia i proszę o pomoc.

 

Witam, nie wiem gdzie kolego pisałeś co,s o swojej przyczepie pisząc taki tekst tutaj :hmm: , ale nic to co pokazałeś na pierwszej fotce to jest pompka cyrkulacyjna do ogrzewania, dziura w podłodze tuż obok to pozostałości po piecu gazowym. na drugiej fotce masz przewód od pompki i sądząc po  jego wyglądzie  powinien być spięty z tymi czarnymi (-) , na ostatnie j fotce widać bojler ciepłej wody ( ten z prawej) i ogrzewanie elektryczne (2000W) z lewej biała mała rura .

 

Pozdrawiam serdecznie i pytaj dalej co byś chciał wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć. Mam problem z popsutą pompka cyrkulacji. Wyjazd za kilka dni. Chciałbym dobrać silniczek(wiem że może być ciężko), niestety na moim nalepka z parametrami jest nieczytelna. Czy ktoś z Was zna może te PARAMETRY, lub wie jakie powinny być w przybliżeniu. Moc z tego co widzę to 2W(napewno?). Drugim ważnym parametrem jest tu wg mnie ilość obrotów. 

Edytowane przez maciejkos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, faktycznie dobrać silniczek jest strasznie trudno :pad:  . Jednak istnieje możliwość dobrania silnika idealnie pasującego o takich samych parametrach elektrycznych i technicznych http://premotec.home.xs4all.nl/coreless.htm . Jest zamiennikiem oryginalnego silnika który nie występuje już w sprzedaży a ostatnia cena była 130 Euro/szt ( sam silnik bez elementu tłoczącego) :bzik:  w linku zwróć uwagę na parametry silnika są identyczne do oryginału.

 

Kompletna pompka w obecnej chwili kosztuje   1590 koron szwedzkich co należy  rozumieć jako

 

1590 x 0,454256364zł  = 722,27zł i należy jeszcze do tego dodać koszty przesyłki :'( .

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką i fachową odpowiedź. Przekopałem internet a na tą stronę nietrafiłem. Aktualnie kupiłem w ciemno na allegro pompkę cyrkulacji od c-klasy za pięć dych. Jak dostanę przesyłkę i zamontuję to dam znać. Może komuś się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak już ją dostaniesz nie zapomnij o pstryknięciu fotki tej pompki i opisie po jej podłączeniu do układu z opisem jak sobie daje rade , czyli jak szybko się rozgrzewa układ i czy nie przeszkadza jej praca ( czy jest cicha)

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie zamiennik pompki primus znaleziony. Ta którą zakupiłem od c klasy ma trochę większy silnik. Niestety nie było na nim żadnych parametrów oprócz 12v i oznaczeń producenta. Są za to oznaczenia +/- . Kikuty kabli wystające z silniczka podłączyłem z oryginalną wiązką za pomocą najmniejszej kostki elektrycznej. Wejście/wyjście wody miało trochę mniejszą średnicę niż węże od przyczepy, więc nasunąłem na nie i zgrzałem dwie warstwy koszulki termokurczliwej którą akurat miałem. Oryginalna pompka jest przykręcona do obudowy piecyka na śruby. Nowa pompka nie posiada takich mocowań i po prostu trzyma się w powietrzu na wężach, są one wystarczająco grube i sztywne, a ciężar pompki niewielki więc wydaje mi się że takie mocowanie wystarczy. 

Pompka, jak już się odpowietrzy działa w miarę cicho, na pewno nie jest głośniejsza od oryginału. Trochę ją słychać jak się leży na łóżku, natomiast-dziwne-od strony schowka, stojąc przed przyczepą w sumie wogóle. Z układu-cirka po kilkunastu minutach leci prawie gorąca woda.

Wydaje mi się że można tu zastosować każdą pompkę cyrkulacyjną 12V od osobówki. Te np. od autobusów odpadają-primo 24v, secundo-słychać je z kilku metrów.

Za swoją dałem 55zł+wysyłka, miała być sprawna, niestety nie była. Po przeczyszczeniu szczotek działa-stara uszczelka od obudowy silniczka przepuszczała wilgoć.

 

 Pozdrowienia z nad morza :piwo:

 

pompka-cy_ewwpahs.jpg

Edytowane przez maciejkos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam podłączę się do tematu. W swojej przyczepie też posiadam ogrzewanie primus, mam tylko mały problem z dogrzaniem jej przy niższych temperaturach tak koło 0 stopni. Woda w bojlerze jest bardzo gorąca nawet można się oparzyć a w przyczepie tem. nie chce przekroczyc 12-15 stopni.Co można z tym zrobić. Każda sugestia dobra. Proszę o pomoc. Z góry Dzięki.

Edytowane przez jonyjar (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podłączę się do tematu. W swojej przyczepie też posiadam ogrzewanie primus, mam tylko mały problem z dogrzaniem jej przy niższych temperaturach tak koło 0 stopni. Woda w bojlerze jest bardzo gorąca nawet można się oparzyć a w przyczepie tem. nie chce przekroczyc 12-15 stopni.Co można z tym zrobić. Każda sugestia dobra. Proszę o pomoc. Z góry Dzięki.

Witam, jeśli tak się dzieje to pierwsze typowanie to zapowietrzony układ grzewczy i nie ma pełnej cyrkulacji , drugie typowanie to jeśli mówisz że bojler jest bardzo gorący to zwróć uwagę na położenie zaworów - za mocno otwarte na bojler . Zawór jest pod siedzeniem w okolicy bojlera, zbyt mocno otwarty zawór na grzanie wody użytkowej powoduje osłabienie obiegu ogrzewania przyczepy - po prostu czynnik grzewczy krąży po mniejszym obiegu bojlera a nie po obiegu ogrzewania przyczepy.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do zaworu to poprawnie otwary, próbowałem różnych ustawień, obieg na bojler zawsze otwary tylko zamyka się duży obieg na grzejniki. A co do zapowietrzonego układu to raczej nie bo grzejniki wszystkie są ciepłe czyli grzeją ale to jest za słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Może ktoś mi podesłać, albo tu zamieścić instrukcje uruchomienia ogrzewania primus 2450?

Właśnie kupiłem przyczepkę z tym ogrzewaniem. Podczas zakupu sprzedający coś tam popstrykał i je uruchomił więc działa, ale jak to zastartować to ja nie wiem.

pozdr

wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Może ktoś mi podesłać, albo tu zamieścić instrukcje uruchomienia ogrzewania primus 2450?

Właśnie kupiłem przyczepkę z tym ogrzewaniem. Podczas zakupu sprzedający coś tam popstrykał i je uruchomił więc działa, ale jak to zastartować to ja nie wiem.

pozdr

wojtek

Witaj Wojtku jeśli piszesz że system sprzedający ci pokazał że działa to już jest sukces  :ok: , a jeśli chodzi o samo uruchomienie to teraz pytanie jaki masz panel sterowniczy, poniżej masz schemat podstawowy systemu

 

post-1979-0-35689900-1431108368_thumb.gif

 

A teraz procedura uruchomienia systemu : po pierwsze musi być gaz odkręcony( zdarzało się że ludzie zapominali o tym fakcie ;) i reduktor na bytli musi być na 50mbar  ) następnie musi być zasilanie 12V z akumulatora lub zasilacza!!!!, następnie należy pokrętło termostatu przekręcić w pozycje max ( bo już są ciepłe dni i jak będzie za ciepło to nie odpali !!!! ) następnie naciskamy przycisk z płomykiem lub kropelką ( różnie jest to symbolizowane na różnych panelach) . To tak na pierwsza podpowiedź , najlepiej próby rób już wieczorem kiedy temperatura jest niższa, i jeszcze jedno jak  będziesz włączał przycisk to się wsłuchaj czy w piecu będzie słyszalny charakterystyczny stuk ( jak by coś się załączyło) to będzie dźwięk otwierającego się elektrozaworu gazu do pieca, jednocześnie powinna ruszyć pompka i po około 20-60 sekund piec powinien się uruchomić charakterystycznym małym wybuchem ( zapłonem gazu), tak to powinno prawidłowo działać.

 

Sprawdź czy wszystko jest oki  z gazem i zasilaniem 12V , dokonaj prób i daj znać co i jak .

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.