Skocz do zawartości

prośba o opinie- zafira B czy berlingo II


Gawel79

Rekomendowane odpowiedzi

Gawel  nie chcę Ci mącić , ale jak bym miał coś pod przyczepę szykować to patrzył bym też ile może pociągnąć max. Bo jak będziesz chciał przyczepę na większą albo na nowszą zmienić (bo nowsze przeważnie więcej ważą ze względu na wypas) to szukał bym coś żeby ze 1400-1500kg na haku miało( i żeby się w viatol-u zmieścić). Mała waga na haku bardzo zawęzi Ci ramy wyszukiwania przyczepy, a znaleźć coś w :określonej cenie, określonej wadze, określonej marce, określonym roczniku, oj oj oj nie zazdroszczę poszukiwań. Jak Ci się cytrusy podobają zobacz na C4 GRAND PICASSO, silników od wyboru do koloru, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

C4 GRAND PICASSO - myślę o takim na koniec 2015 r.

w dieslu 2,0 , są już skrzynie automatyczne ( nie mylić o tymi manualnymi co tylko elektrycznie biegi zmieniają )

te cytryny bardzo mi się podobają :)

 

a w tych Berlingo XTR to upewnij się ile mają na haku bo napewno mój miał mniej ( jak pamiętam 1100 kg ) bo jeszcze z DMC przyczepy kombinowałem

Edytowane przez Cytrus (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a są takie berling-a  II z silnikami 2.0hdi  albo jakieś  takie ?,  bo te 1.6 to jakoś nie widzę z 1-tonową przyczepą, moc to moc a NM to inna sprawa, 

 

Miałem 1,6 hdi 110 KM w Xsarze Picasso i ciągałem przez dwa lata przyczepę o MW 1100kg i DMC 1500 kg - naprawdę miło i bezproblemowo się jeździło.

C4 GRAND PICASSO - myślę o takim na koniec 2015 r.

w dieslu 2,0 , są już skrzynie automatyczne ( nie mylić o tymi manualnymi co tylko elektrycznie biegi zmieniają )

te cytryny bardzo mi się podobają :)

 

a w tych Berlingo XTR to upewnij się ile mają na haku bo napewno mój miał mniej ( jak pamiętam 1100 kg ) bo jeszcze z DMC przyczepy kombinowałem

 

Takie Grand Picasso (faktycznie miłe auto) użytkuje moja siostra  i moje subiektywne odczucie jest takie, że słabiej to się zbiera od 1,6 hdi a co dopiero z przyczepą. Na haku też ma wbite tylko 1250 kg - dla porównania poprzedni model Xsara Picasso 1,6 hdi miała 1300 kg na haku a to samochód mniejszy i lżejszy od C4 Grand Picasso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak panowie, dziękuję za wszystkie rady, są cenne i trafne i o dziwo nikt się nie pokłócił :przytul:

wnioski mam takie

1. obejrzę jeszcze cytrynę, to sie podzielę zdaniem

2. jak dmc i uciąg nie będzie pasował, pójdę w stronę vw szarany alhambry, żona mówi, że taki duzy nie jest, cokolwiek to znaczy :miga: 

3. a jeśli nie bedzie pasować, zostanę przy moim, sprzęgło wymienię, uszczelnię silnik przy okazji i dalej, jazda!

4. a budżet jaki mam to 25 tys.

5. moim marzeniem jest też vw multivan, ale to już marzenia i mrzonki :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M

 

Takie Grand Picasso (faktycznie miłe auto) użytkuje moja siostra  i moje subiektywne odczucie jest takie, że słabiej to się zbiera od 1,6 hdi a co dopiero z przyczepą. 

nie wiem o jakim silniku piszesz - 1.6hdi w grand c4 na pewno się będzie gorzej zbierał, ale ni chyba 2.0 hdi 138 i 150KM.  Zaproponowałem to auto bo kolega sobie kupił i dał mi się przejechać ( ten138KM) w automacie -ogień na dachu -później się dziwić że mandaty przychodzą , korci aż miło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra.

Byłem w dwóch punktach w moim mieście obejrzeć cytrynę/peugota

Silniki faktycznie w berlingo są tylko 1.6 hdi, 2.0 w starszej wersji.

No właśnie, najlepiej by było silnik z zafiry wrzucić do budy berligo i biore w ciemno :yay:

Ale- wrażenia- Berlingo powala na kolana Zafire pod względem miejsca z tyłu, z przodu, a w bagżniku można parkę prosiaków chować :]

Żabojady generalnie robią auta przyjemniejsze, porównując vw caddy life(też brałem pod uwagę ale cena..) to goła blacha.

 

1.6hdi ma moment powżej 200nm więc spoko, mój ma teraz 180 w benzynie i daje radę, choć to inny rodzaj pracy silnika.

Teraz znaleźć berlingo w wersji xtr to będzie naprawdę trudno, szybciej trafi sie multispace, ale nie ma stolików dla dziec, ciut niższy prześwit, niby nic, ale zawsze. Dużo daje ta otwierana szyba w klapie, mam to w reni, dobry patent.

Zobaczę co w Polsce stoi po komisach jak bedziemy w trasie

:hmm:

Czyli summa summarum

1. Citroen berlingo

2. Zafira

3 . rzucę okiem na szarany, ale tego tyle jest po przejściach, trafionych, przekręconych i w ogóle, że aż na sama myśl sie nie chce :oslabiony:

 

acha uciąg berlingo 1300 więc spoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

********* Takie Grand Picasso (faktycznie miłe auto) użytkuje moja siostra  i moje subiektywne odczucie jest takie, że słabiej to się zbiera od 1,6 hdi a co dopiero z przyczepą. Na haku też ma wbite tylko 1250 kg - dla porównania poprzedni model Xsara Picasso 1,6 hdi miała 1300 kg na haku a to samochód mniejszy i lżejszy od C4 Grand Picasso ********

 

 

Powiem tak- przejechalem C4 GP 2.0HDI 138 koni prawie 90.000 w 22 miesiące... na haku miałem 1600 kg masa DMC auta to 2235, z zaczepiona przyczepa 1300 kg połykał inne 1,6HDI 110 koni... wiec to troche bzdury co piszesz... wiec prawdopodobnie piszesz o 1,6 HDI w wersji 5 osobowej na rynek szwajcarski bo one mialy nie 110 koni a 90 - one maja wlasnie na haku 1200-1400 w zależności od wersji skrzyni i wyposazenia.

 

Co do C4GP 2.0 HDI - do przyczepy jak znalazł ale należy pilnować nacisku na kule i proporcjonalnego załadunku auta i przyczepy - denerwujące jest bujanie na boki i ESP na śliskim (bardzo czule) co powoduje np zima nieprzewidywalne reakcje gdy sie ciągnie przyczepek.

 

Grand Picasso byl w wersji 7 osob a Picasso na 5...

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągałem przyczepkę Scenikiem (120km 1.9 dci) przez 10 lat, a teraz ciągam Oplem(140km benzyna) - może niemieckie jest nudne, ale ja do Francuza już bym nie wrócił - to jest inna jazda, 

Wg mnie komfort jazdy Berlingo i Zafirą to dwa różne światy - ale każdy ma swoje preferencje, które przeważają o wyborze - zastanów się jednak jak będziesz się czuł po przejechaniu 600-700 km.

Jak kolega z klubu cawalerowców radzę - bierz nudnego Niemca,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

********* Takie Grand Picasso (faktycznie miłe auto) użytkuje moja siostra  i moje subiektywne odczucie jest takie, że słabiej to się zbiera od 1,6 hdi a co dopiero z przyczepą. Na haku też ma wbite tylko 1250 kg - dla porównania poprzedni model Xsara Picasso 1,6 hdi miała 1300 kg na haku a to samochód mniejszy i lżejszy od C4 Grand Picasso ********

 

 

Powiem tak- przejechalem C4 GP 2.0HDI 138 koni prawie 90.000 w 22 miesiące... na haku miałem 1600 kg masa DMC auta to 2235, z zaczepiona przyczepa 1300 kg połykał inne 1,6HDI 110 koni... wiec to troche bzdury co piszesz... wiec prawdopodobnie piszesz o 1,6 HDI w wersji 5 osobowej na rynek szwajcarski bo one mialy nie 110 koni a 90 - one maja wlasnie na haku 1200-1400 w zależności od wersji skrzyni i wyposazenia.

 

Co do C4GP 2.0 HDI - do przyczepy jak znalazł ale należy pilnować nacisku na kule i proporcjonalnego załadunku auta i przyczepy - denerwujące jest bujanie na boki i ESP na śliskim (bardzo czule) co powoduje np zima nieprzewidywalne reakcje gdy sie ciągnie przyczepek.

 

Grand Picasso byl w wersji 7 osob a Picasso na 5...

Bartoszu niech Ci będzie, że bzdury piszę :thank:  Zapewne wiesz lepiej jakim samochodem jeździ moja siostra i co te auto ma wpisane w dokumentach  . To auto to C4 GP 2,0 HDI 7 osób, automat i 1250 kg na haku ... ale ja się nie znam - może to wersja na Chiny lub Mozambik :niewiem:

 

Pozdrawiam jak zwykle serdecznie :piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam jeśli uraziłem ale @Radi - C4 GP w wersji 136/138 czy po lifcie mocniejsze  są bardzo mocnymi i dynamicznymi autami ale.

 

- C4 GP 2.0 nie miało nigdy mniej jak 1500 na haku - 1250 jest dla wersji 1,6 HDI lub wersji 5 osobowej wiec jest cos nie tak w papierach

 

- jeśli jedzie ospale to mogą być dwa tematy - skrzynia w trybie serwisowym - auto inaczej przyspiesza, zmiana biegu trwa trochę dłużej i po zmianie biegu na wyższy jest wyczuwalny przez momencik "poslizg" sprzęgła (widać po obrotomierzu - przy zmianie np z 4 na 5 obroty wygalają tak mniej więcej ze z 2500 spadaja na 1900 i na momencik ida na 2000-2100) - przyczyną może byc zużyte sprzęgło lub luz na dwu masie (ja tak miałem na przebiegu 175k i 250k)

 

- został wycięty FAP i zmieniona mapa silnika ?

 

- podepnij do pod komputer - moze byc problem ze świeca na 3 garze i robi szkody - brak kompresji - objawia się tym ze skrzynia przy ostrej/dynamicznej jeździe "zwleka" ze zmiana biegu na wyższy i 2-3 sekundy przytrzymuje na obrotach zanim zmieni bieg.

 

Ogólnie c4 GP 136-138 koni według mnie lepiej sie zbiera jak Touran 2,0 - 150 kon w wyższych obrotach, ale VW lepiej idzie w dole. 

Ja ze swojego bylem bardzo zadowolony - ale koszty obsługi i części w serwisie (a tylko tam naprawiam auta) to jakieś nieporozumienie - a swoja droga juz miałem ponad 260.000 jak sprzedawałem a te silniki w tym przebiegu juz nie sa pewne bo jak powiedział mechanik - 300.000 i odmawiamy napraw w serwisie....

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartosz - spokojnie nie obrażam się :] Chciałem tylko zaznaczyć potencjalnym szukającym takiego samochodu , że zdarzają się takie ciekawostki jak u mojej siostry i zawsze trzeba zerknąć w dowód rejestracyjny a nie ślepo wierzyć w ogólne dane.

 

Kolega Andrzejo19 ma identyczny model ( 2,0  7 miejsc. 2320 kg) a na haku tak jak mówisz -  1500kg. Auto mojej siostry nie ma poduszek w tylnym zawieszeniu więc może to jest przyczyna tych 1250 kg na haku  :niewiem:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wyżej wyczytałem, że do Berlingo po złożeniu siedzeń można włożyć materac, więc mam pytanie do posiadaczy Partnerów/Berlingo: Jaka jest długość całkowita paki po złożeniu tylnej kanapy? Samochód jest niewątpliwie duży, jednak długość to typowy kompakt -4,3m,  więc jak tam da sie upchać materac i na nim położyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.