twjsm Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Od kilku dni poznaję swoją nową przyczpkę (dziesięcioletnia DELTA 4300TZ). Mam pewną wątpliwość - pytanie: co to jest i jak to działa. Nie mogę oprzeć się na swoich dotychczasowych doświadczeniach, bo w poprzedniej dwudziestoletniej N126NT miałem osobne obwody na 12V i 220V. Podłaczając prąd do DELTY czy to 220V, czy też 12V z 13 bolcowego gniazda samochodowego, odbiorniki mi działają (tzn. oświetlenie wewnętrzne, pompki do wody). W oświetleniu są to te same żarówki! Myślę, że urządzenie prezentowane na zdjęciu jest czymś w rodzaju przetwornicy (proszę o poprawienie mnie, jeśli źle to nazwałem - nie jestem biegły w technologiach elektrycznych). Są tu wyraźnie bezpieczniki samochodowe - a więc 12V) Zastanawiam się, co stanie się (mam nadzieję, że nic złego), jeśli np. przez nieuwagę wepnę jednocześnie i 220V i 12V (tzn. któregoś z tych źródeł zasilania wcześniej zapomnę wypiąć.. Prosze o poradę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AA73 Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Po podłaczeniu 220 powinno być słychać przekaźnik, który to odłącza automatycznie zasilanie 12V Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
twjsm Posted February 12, 2008 Author Share Posted February 12, 2008 Po podłaczeniu 220 powinno być słychać przekaźnik, który to odłącza automatycznie zasilanie 12V Twoja odpowiedź mnie uspokoiła.. Tak podejrzewałem. Raczej nie należy się więc obawiać sytuacji, że dwa zasilania jednocześnie będą podłączone?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ed Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 W moim Beyerland-zie też mam taką "tablice rozdzielczą". Trochę to rozgryzłem, ale jeszcze brakuje mi kilku szczegółów. Ten z prawej tołówne zabezpieczenie od 230 V. Pionowy rząd z lewej to bezpieczniki dwunastowoltowe od pompek wody, lodówki, oświetlenia itd) Nie bardzo wiem jaka jest rola przełącznika na górze tego czerwonego. Czy masz do swojej przyczepy jaką dokumentację ze schematami elektryki. Ja do swojej nie mam i na razie poruszam się trochę po omacku. Jeżeli masz w swoich papierach schemat to zeskanuj go proszę i wrzuć na forum, albo prześlij mi go meilem ekrezel@poczta.onet.pl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnie Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Ja nie mogę podłączyć obu zasilań, ponieważ robi się zwarcie. Część prądu z transformatora idzie jako zmienny pomijając prostownik- np na oświetlenie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł 66 Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Witam Arnie coś nie tak z instalacją w przyczepie , w chwili podłączenia 12 volt przekaźnik odcina zasilanie zewnętrzne 230 volt sprawdź przekaźnik lub diody Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lepciak Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Jeżeli w przyczepie jest zainstalowane urządzenie podobne do zaprezentowanego przez twjsm to nie może dojść do konfliktu napięć 230V i 12V. Jeżeli strzelają bezpieczniki to: urządzenie jest do niczego - potrzebny fachowiec operator jest do niczego - sprawdzić na spokojnie sposób podłączania kolejnych urządzeń. Konsultacje na forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ed Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Od kilku dni poznaję swoją nową przyczpkę (dziesięcioletnia DELTA 4300TZ).Mam pewną wątpliwość - pytanie: co to jest i jak to działa. Nie mogę oprzeć się na swoich dotychczasowych doświadczeniach, bo w poprzedniej dwudziestoletniej N126NT miałem osobne obwody na 12V i 220V. Podłaczając prąd do DELTY czy to 220V, czy też 12V z 13 bolcowego gniazda samochodowego, odbiorniki mi działają (tzn. oświetlenie wewnętrzne, pompki do wody). W oświetleniu są to te same żarówki! Myślę, że urządzenie prezentowane na zdjęciu jest czymś w rodzaju przetwornicy (proszę o poprawienie mnie, jeśli źle to nazwałem - nie jestem biegły w technologiach elektrycznych). Są tu wyraźnie bezpieczniki samochodowe - a więc 12V) Zastanawiam się, co stanie się (mam nadzieję, że nic złego), jeśli np. przez nieuwagę wepnę jednocześnie i 220V i 12V (tzn. któregoś z tych źródeł zasilania wcześniej zapomnę wypiąć.. Prosze o poradę Dysponujesz może schematem tej skrzynki z elektryką? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
twjsm Posted February 20, 2008 Author Share Posted February 20, 2008 Dysponujesz może schematem tej skrzynki z elektryką? Niestety... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
twjsm Posted May 28, 2008 Author Share Posted May 28, 2008 Rozgryzam dalej miejsce w przyczepie opisane jako POWER CENTRE. Przyczepa jest z rynku holenderskiego, stąd i opisy w tym języku. Czy potraficie przetłumaczyć opisy przy kolejnych bezpiecznikach: 1. Koelkast - ?? 2. Verlichting - ?? (nie mam tu włożonego bezpiecznika) 3. Voortent Lamp - ?? 4. Waterpomp (tu chyba jasne, że to pompa wodna) 5. Wand kontakt doos - ?? 6. Caravan accu - ?? Z góry dziękuję... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yabulon Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Koelkast lodówka Verlichting oświetlenie Wand kontakt doos chyba jakiś kontakt na ścianie wand - ściana doos - pudełko Caravan accu akumulator przyczepy Voorttent Lamp nie mam pojęcia, ale jakoś kojarzy mi sie to z namiotem, więc może jakies oświetlenie przedsionka Popróbuj co sie dzieje jak wyciągasz poszczególne bezpieczniki Powodzenia Edit Znalazłem voorttent to jest przedsionek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voice Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Koledzy - Koleżanki tak jak pisałem w wątku powitalnym ostatnio nabyłem Hobby 535 jednak jest troszkę okradziona i chciałbym abyście pomogli zlokalizować czego mi brakuje i co naprawić. Załączam zdjęcia co mam i prosiłbym Was o Pomoc czego mi brakuje i zlokalizowanie tych moich usterek. Najchętniej bym zobaczył zdjęcia u Was co tam jest i jak to wszystko powinno wyglądać. DZIĘKUJĘ !!! To jest kabel, który doszedłem idzie do pochłaniacza przy kuchni, a końcówka która jest na zdjęciu jest przy wejściu po lewej stronie niepodłączoną .jpg] Tutaj mam dziurę w szafie na rzeczy, tam gdzie jest cały trafa przyczepy, nie wiem czy coś tam powinno być? .jpg] A to też niepodłączony kabel od podświetlania mebli na 12V bez żadnego włącznika itp... też nie wiem gdzie i jak powinien być podłączony .jpg] .jpg] tu nie mam nic, z tego co doszedłem to ucięte są rurki od wody .jpg] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominiks Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Od kilku dni poznaję swoją nową przyczpkę (dziesięcioletnia DELTA 4300TZ).Mam pewną wątpliwość - pytanie: co to jest i jak to działa. Nie mogę oprzeć się na swoich dotychczasowych doświadczeniach, bo w poprzedniej dwudziestoletniej N126NT miałem osobne obwody na 12V i 220V. Podłaczając prąd do DELTY czy to 220V, czy też 12V z 13 bolcowego gniazda samochodowego, odbiorniki mi działają (tzn. oświetlenie wewnętrzne, pompki do wody). W oświetleniu są to te same żarówki! Myślę, że urządzenie prezentowane na zdjęciu jest czymś w rodzaju przetwornicy (proszę o poprawienie mnie, jeśli źle to nazwałem - nie jestem biegły w technologiach elektrycznych). Są tu wyraźnie bezpieczniki samochodowe - a więc 12V) Zastanawiam się, co stanie się (mam nadzieję, że nic złego), jeśli np. przez nieuwagę wepnę jednocześnie i 220V i 12V (tzn. któregoś z tych źródeł zasilania wcześniej zapomnę wypiąć.. Prosze o poradę w tej skrzynce jest: transformator, przekaźnik, mostek prostowniczy, bezpieczniki główne, bezpieczniki na obwody. Oświetlenie przyczepy 12V zmienne, zasilanie pompy wody 12V stałe, zasilanie lodówki 12V stałe, zasilanie lodówki 220V zmienne, oświetlenie przedsionka 12V zmienne ( bywały też 220V zmienne) no i obwód gniazda 220V zmienne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serek Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 współczuje ...to skandal zeby tak rozkrasc przyczepę przed sprzedażą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voice Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 współczuje ...to skandal zeby tak rozkrasc przyczepę przed sprzedażą Niestety ale takie jest zycie, mam nadziję że pomożecie mi zlokalizowac czego tam brakuje od czego sa to kable. Tutaj chylę czoło do posiadaczy Hobbistów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.