Skocz do zawartości

Podłączenie 230 V


kicekdarek

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę ręce mi opadają, nie wiem czym sobie zasłużyłem na taki atak. Kolega Lepciak myli pojęcia i jeszcze się awanturuje. Podtrzymam tylko jeszcze raz, że cewka to to nie jest, może jedynie ma jej kształt. Nie ma dużej indukcyjności i koniec. Jeśli miałaby takową to mielibyśmy duże straty (nie mylić ze spadkami) napięcia a tego nie ma.

 

należy przekazywać rzetelną wiedzę a nie "moim zdaniem"

A czy to co kolega pisze jest na pewno rzetelną wiedzą? Moje "moim zdaniem" wynika z tego, że bęben z przedłużaczem jest daleki od modelu transformatora więc trudno dokładnie ustalić gęstości prądów jakie w rzeczywistości może przenieść z dopuszczalnym przyrostem temperatury.

W elektryce niezamierzona zamiana dwóch przewodów może doprowadzić do porażenia a nawet śmierci więc należy unikać niejasnych wypowiedzi mogących do tego się przyczynić.

Nie wiem czy to do mnie?

 

Dla jasności napiszę (nie lubię się chalić), że jestem elektrykiem (z papierami, tytułami itd.) praktykującym i pracujących w wielu znanych zakładach. Wiem co piszę i tego się będę trzymał.

Do admina:

Proszę o zamknięcie tematu a najlepiej usunięcie części postów jako niezwiązane bezpośrednio z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 109
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem skąd czerpiesz tak bzdurną wiedzę

 

No i za to :hop1:

i słusznie bo kol Lepciak lubi się czepiać i to najczęściej w niesympatyczny sposób

 

"los_sandalos"]Wiedza ta to podstawy elektrotechniki, w szczególności budowa transformatorów

 

Los-sandalos przeczytaj to

Proponuje podłączyć Farelke 2000wat do zwiniętego bębna, a pożniej kabel rozwinąć, na zwiniętym kabel mocno się grzeje a w końcu zabezpiczenie rozłącza obwód. Na rozwinętym nic się nie dzieje a kabel jast zimny. Sam przez przypadek wypraktykowałem.

Rzeczywiście tak jest jak pisze TOPLINE i myślę, że na forum nie miejsce na uczenie kogokolwiek zasad i praw elektrotechniki i nie tylko. To miejsce porad i wymiany informacji w dobrej koleżeńskiej atmosferze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście tak jest jak pisze TOPLINE

 

Święta prawda, dlatego napisałem o obciążeniu jakie można podłaczyć do zwiniętego przedłużacza. Grzanie (wzrost tempetatury) jest spowodowany przez utrudnione oddawanie ciepła do otoczenia a nie dlatego, że powstaje "cewka".

 

Nie jestem obrażalski i mam nadzieję wypić kiedyś piwko z kolegą Lepciakiem na jakimś zlocie (jak już w końcu kupię przyczepkę) . Mam nadzieję, że On mysli podobnie. Forum to wymiana zdań i swoich punktów widzenia, czasami tak jest, że jeden nie zgadza się z drugim. Ponoć gdzie dwóch Polaków tam trzy zdania. Może coś w tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy elektrycy :

Mam taki pomysl zeby w przyczepce zainstalowac boiler 12V/200W zeby byla mozliwosc grzania wody w trasie z instalacji auta ale chce go tez uzywac przy podlaczonym 230V na polu campingowym. Przyczepki jescze nie mam bo stoi u dealera (za tydzien odbieram) ale juz kombinuje czy taki myk przejdzie? Czy standardowe przetwornice 230/12V, ktore sa stosowane w przyczepach przewiduja pobor pradu 200W ?

W katalogu znalazlem taka informacje dot. mojej przyczepy:

"Umformer 230/12V mit Abschalter 120VA/230V"

 

Szczegolnie nie rozumiem tego 120VA.

Z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczegolnie nie rozumiem tego 120VA.

nie zagłębiająć się bardzo w szczegóły to VA możesz tłumaczyć sobie śmialo na waty (W)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzanie (wzrost tempetatury) jest spowodowany przez utrudnione oddawanie ciepła do otoczenia a nie dlatego, że powstaje "cewka".

Trochę nie tak jak piszesz. I jedno i drugie wpływa na grzanie sie przewodu nawiniętego na bęben.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczegolnie nie rozumiem tego 120VA.

nie zagłębiająć się bardzo w szczegóły to VA możesz tłumaczyć sobie śmialo na waty (W)

 

Czyli zasilanie jest na 120W max? Czyli 200W nie ma szans. Czy ktos sie orientuje czy wymiana takiego ustrojstwa na 200W to droga sprawa ? Jak to sie w ogole nazywa bo nie wiem czego szukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy standardowe przetwornice 230/12V, ktore sa stosowane w przyczepach przewiduja pobor pradu 200W ?

Twoja przetwornica musi mieć moc wyjściową przynajmniej 250W. Przy 12V będzie potrzebny prąd ok 20 A do Twojej grzałki. To już duży prąd jak na instalację w przyczepie. Musisz zastosować przewody o sporym przekroju -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam szukac przetwornicy 230/12V 250W ?

 

Zebym czegos nie pomylil: Jesli podlacze 230V na campingu to moge do woli stosowac urzadzenia na 230V? Czy jest to jakos ograniczone przez przyczepe?

A na 12V tylko do 120W, czy tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam szukac przetwornicy 230/12V 250W ?

Niekoniecznie. Może wystarczy zmienić jedynie transformator na większy i ewentualnie układ prostowniczy. Najlepiej to niech to sprawdzi jakiś fachura.

To zależy czy jesto najprostszy tzw. prostownik czy też rozbudowany z układem regulującym ładowanie akumulatora i przekaźniki automatycznie przełączające źródło zasilania

 

Zebym czegos nie pomylil: Jesli podlacze 230V na campingu to moge do woli stosowac urzadzenia na 230V? Czy jest to jakos ograniczone przez przyczepe?

A na 12V tylko do 120W, czy tak ?

Zasadniczo tak. Kwestia jakie masz bezpieczniki w niej zainstalowane bo napewno takowe są.

Wystarczy że wartość podaną na bezpieczniku od 230V pomnożysz przez własnie 230 i już masz ile Watów możesz wsumie podłączyć.

No chyba że na kempingu będą mniejsze bezpieczniki to ich wartość trzeba będzie brać pod uwage :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam szukac przetwornicy 230/12V 250W ?

 

Zebym czegos nie pomylil: Jesli podlacze 230V na campingu to moge do woli stosowac urzadzenia na 230V? Czy jest to jakos ograniczone przez przyczepe?

A na 12V tylko do 120W, czy tak ?

 

Czegoś tu nie rozumiem. Przetwornice stosuje się wtedy gdy masz akumulator i chcesz mieć np napięcie wyższe od 12 V . Przetwornica zamienia (najprościej mówiąc) napięcie stałe na napięcie przemienne, o parametrach napisanych na przetwornicy (może to być 220 V lub inna wartość). Przetwornica może byś wyposażona w prostownik i wtedy z niej otrzymasz napięcie stałe. Jeżeli chcesz miec napięcie mniejsze od napięcia w sieci elektrycznej to najprościej jest zastosować transformator. Musisz tylko pamiętać, że jego moc musi być większa ( o jakieś 10- 20%) od sumy mocy urządzeń podłączonych do niego. Najlepszymi obecnie transformatorami są te z rdzeniem toroidalnym. Grzałka w bojlerze może być zasilana napięciem stałym lub zmiennym, byle tylko była taka wartość jak napisano na grzałce. Co do bezpieczników to jasno opisał Ci to BJoe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Zakopanem pod krokwią na polu karawaningowym dowiedziałem się ze ta niebieska wtyczka to "EURO Z CZEMA.... BOLCAMI" NA wszelki wypadek woze rózne pośrednie złącza bo co parking to inaczej.

 

Przyczepa ma ograniczenie bezpiecznikami no i śrdnicą drutów (przewodów) lepiej 4KW nie podłączać bo gospodarz parkingu dozna szoku a i spadek prądu moze być taki ze zgasną swiatła u sąsiada, o pożarze nie wspomnę!

 

Dzieki za rady, co wiele głów to nie jedna juz wiem w jakim kierunku iść aby sobie wykorzystac akumulatory zelowe (ładować). Niepotrzebnie niektórzy sie denerwują, wiecej luzu - ja chyba go mam.

bo traktuję karawaning jak dobrą zabawę.

 

I tak zrobiłem sobie w przyczepie instalacje 230V i 12 V na kazdą mozliwość jaka może mnie zastać w polu. LAmpek -lampeczek mam tyle ze i w nocy bedzie jasno, Pomysle jeszcze o słonecznym ładowaniu.

 

Ktoś mi napisał ze akumulatory głębokiego nie sa drogie, mnie tam szkoda 800 zł - bo ile paliwa za to bym kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mi napisał ze akumulatory głębokiego nie sa drogie, mnie tam szkoda 800 zł - bo ile paliwa za to bym kupił.

 

To ja podalem Ci linka do stronek ale tam byly i takie za 500PLN i to dosc renomowanej formy MINN KOTA a to juz nie jest tak duzo w porownaniu ze zwyklymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.