Skocz do zawartości

podłączenie akumulatora w Knaus TF 450


luka76

Rekomendowane odpowiedzi

8 cm., to nie jest bardzo znacząca różnica. Elektrycznie tak, ale w praktyce możesz tego nie zauważyć, przynajmniej nie na krótkim odcinku poruszania się przyczepy.

Mimo wszystko, zakres pracy przełącznika najlepiej sprawdzić praktycznie, nie miałbym 100 % pewności nie znając się na tych sprawach i gdybym miał ufać wyłącznie informacji od sprzedającego. Może jakiś elektryk samochodowy w pobliżu lub jakiś Twój znajomy ?

 

Sprawdzenie jest bardzo proste. Masz miernik ?

 

 

Ok.

To pozostawiam te 8 cm różnicy w kablach :)

 

 

Miernik mam taki ale nawet jeszcze bateryjka jest w foli ;):

http://allegro.pl/miernik-powerfix-multimeter-digital-pdm-250-a1-bd-i4921933176.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

Mimo wszystko, zakres pracy przełącznika najlepiej sprawdzić praktycznie, nie miałbym 100 % pewności nie znając się na tych sprawach i gdybym miał ufać wyłącznie informacji od sprzedającego. Może jakiś elektryk samochodowy w pobliżu lub jakiś Twój znajomy ?

Sprawdzenie jest bardzo proste. Masz miernik ?

Witam,

Otrzymałem schemat przełącznika zgodnie z załącznikiem.

Mam ostatnią prośbę odnośnie podłączenia kabli pod wtyki 1-6 przełącznika zgodnie ze schematem:

 

1)Gdzie wpiąć przewody  niebieskie "+"odłączone od zasilacza?

2)Gdzie wpiąć przewody czerwone "+" z akumulatora do przełącznika?

3)Gdzie wpiąć przewody niebieskie łączące przełącznik z zasilaczem?

 

W jakiej pozycji przełącznika będzie pracował akumulator przyczepy a w jakiej akumulator auta?

 

Z góry dziękuję za odpowiedz.

Pozdrawiam Łukasz

przełącznik DTR.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy dobrze interpretuję ten przełącznik:

 

post-8228-0-29596700-1420479827_thumb.jpg

 

W praktyce niejednokrotnie się spotkałem z sytuacją, że sprzedawca podsyła jakieś dane, a otrzymany towar i tak ma to inaczej, niż by wynikało z wcześniejszych informacji.

 

Dalej jestem za tym, abyś sprawdził przełącznik samodzielnie. To trywialna sprawa i podpowiem Ci jak, ale najpierw napisz, czy już masz ten przełącznik fizycznie u siebie.

Jeśli tak, to zrób fotkę od strony jego wyprowadzeń.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej jestem za tym, abyś sprawdził przełącznik samodzielnie. To trywialna sprawa i podpowiem Ci jak, ale najpierw napisz, czy już masz ten przełącznik fizycznie u siebie.

 

Przełącznik mam już u siebie i wygląda dokładnie jak na schemacie i oznaczenia ma również tak jak na schemacie:

 

1a  2a        3a

4a  5a        6a

 

jedyna różnica -przy cyferkach jest literka "a".

 

Odległość pomiędzy pinami 3a i 2a jest większa niż pomiędzy pinami 2a i 1a - tak jak na schemacie.

 

Na wysokości pinów 3a i 6a jest pozycja przełącznika - " II " - on

Na wysokości pinów 1a i 4a jest pozycja przełącznika - " I " - on

 

No to sprawdźmy go.

Czekam na wytyczne :)

Edytowane przez luka76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na wytyczne :)

 

OK, oto instrukcja :]  :

 

Włóż baterię (sprawną) do miernika, włóż przewody pomiarowe zgodnie z rysunkiem, ustaw pokrętło zakresów tak, jak na rysunku

 

post-8228-0-38302700-1420502119_thumb.jpg

 

Wciśnij przycisk włącznika pod wyświetlaczem (z lewej strony). Upewnij się, że funkcja pamięci pomiaru jest wyłączona, czyli przycisk pod wyświetlaczem z prawej strony ma być w górnym położeniu (nie wciśnięty).

 

post-8228-0-47377400-1420502120_thumb.jpg

Teraz złącz końcówki pomiarowe, aby się przekonać, że miernik w tym momencie uruchomi sygnał akustyczny (piszczący dźwięk).

Jest to sprawdzian tzw. "ciągłości obwodu". Jeśli wszystko do tej pory przebiega w/g opisu, to możesz zabrać się za sprawdzanie przełącznika.

 

Narysuj sobie na kartce papieru jego widok od strony wyprowadzeń (np. w/g rysunku, który zamieszczam).

Skoro przełącznik posiada oznaczenia wyprowadzeń w postaci cyfr, to masz ułatwione zadanie.

 

post-8228-0-47860800-1420502118_thumb.jpg

 

Ustaw przycisk przełącznika w pozycji "I" WŁ (ON)

Końcówki miernika przykładasz dobrze do wyprowadzeń przełącznika zgodnie z opisem pod rysunkiem i sprawdzasz przy którym wariancie będzie sygnał z miernika lub jego brak. Wyniki zapisujesz obok.

Przykład: końcówki pomiarowe (kolory nie mają znaczenia) przykładasz do wyprowadzeń: 6a oraz 5a i zapisujesz, czy sygnał był, czy nie.

Podobnie postępujesz w dwóch kolejnych wariantach.

Teraz ustaw przycisk przełącznika w pozycję "II" WŁ (ON) i wykonaj kolejne 3 sprawdzenia.

 

Jak już wszystko sprawdzisz, to podaj te wyniki, a wtedy narysuję Ci, jak masz wykonać połączenia, które przewody podłączyć i gdzie. ;)

Nie mam raczej zdolności dydaktycznych, ale mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe ? :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

włóż przewody pomiarowe zgodnie z rysunkiem, ustaw pokrętło zakresów tak, jak na rysunku

 

przepraszam ale miernik ze zdjęcia trochę się jednak różni od wysłanego.

przez analogię czerwony przewód podłączyłem do drugiego wtyku od lewej - mA/OMEGA/BATT a czarny do COM (bez zmian). Pierwszy wtyk na mierniku od prawej to tylko V :(

 

attachicon.gifPomiar.JPG

 

Ustaw przycisk przełącznika w pozycji "I" WŁ (ON)

 

6a + 5a sygnał brak

6a + 4a sygnał brak

5a + 4a sygnał jest

 

Teraz ustaw przycisk przełącznika w pozycję "II" WŁ (ON) i wykonaj kolejne 3 sprawdzenia.

 

6a + 5a sygnał jest

6a + 4a sygnał brak

5a + 4a sygnał brak

 

Może masz jakąś ciekawą propozycję jak najlepiej umieścić taki przełącznik?

Ja myślałem aby go przytwierdzić do ścianki w komorze pod łóżkiem ale zawsze trzeba będzie podnosić łóżko lub przynajmniej materac i jakim przedłużeniem palca przełączać.

Mam wyrzynarkę aby go przepuścić przez jakąś ściankę np. łóżka ale też mam dzieci 7 i 4 lata, które wszystko naciskają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystałem fotkę miernika, którą zamieściłeś, ale poradziłeś sobie, więc OK.

Sprawa jest prosta, ale rysunek zrobię trochę później, bo akurat teraz jadę na mały rekonesans po stacjach benzynowych :]

 

P.S.

Przełącznik w Twojej sytuacji zamontuj jednak blisko zasilacza, pod łóżkiem. Często przecież nie potrzebujesz do niego dostępu, a jak sam napisałeś: dzieci lubią wszystkim "pstrykać" :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie wszystko mam już polutowane i pozaciskane na konektorkach etc.

Pozostaje tylko podłączenie w przyczepie i próba generalna.

 

 

DZIĘKI WIELKIE KRISTOFER.

Mam u ciebie dług wdzięczności.

 

Pozdrawiam

Łukasz z rodzinką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Otrzymuję jeszcze pytania odnośnie zasilacza Miko 375, więc zamieszczam jedną z odpowiedzi w temacie, aby każdy zainteresowany mógł skorzystać.

 

Przykłady podłączenia do zasilacza akumulatora pokładowego, a jednocześnie korzystanie z accu holownika, gdy przyczepę do niego podłączymy. Oczywiście przełączanie na odpowiedni rodzaj źródła odbywa się automatycznie (accu pokładowy, accu holownika, zasilacz sieciowy).

 

post-8228-0-40842100-1425979125_thumb.jpg

 

post-8228-0-75980400-1425979127_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeszcze raz :D
Akumulator do tego zasilacza podłączasz tak, jak np. na rysunkach (posty #41, 42), nie gdzieś indziej, tylko i wyłącznie, zestyk pierwszej i drugiej grupy wyprowadzeń zasilacza (licząc od lewej strony).

 

Ważne: jeśli w tych dwóch grupach wyprowadzeń zasilacza, zwłaszcza w pierwszej, podpięte są jakieś przewody, to z reguły oznacza, że do zasilacza podłączono przewód od wtyku przyczepy (stały plus z accu samochodu). W takim przypadku, należy taki przewód odłączyć i dobrze zaizolować, lub wykorzystać w inny sposób.
Zawsze należy podchodzić do podłączeń indywidualnie, tym bardziej, że najczęściej są to przyczepy kupione z drugiej, a nawet "trzeciej" ręki.
Jeśli zamiast jednego przewodu, mamy w tym miejscu dwa, lub więcej przewodów, koniecznie trzeba sprawdzić ich przeznaczenie (gdzie się kończą). 
Bywa, że są dwa przewody i każdy z nich jest podpięty do pin 9 wtyczki. Są też rozwiązania, w których jeden z tych przewodów jest ze wspomnianego pin 9 wtyczki, natomiast drugim podano zasilanie tylko na fragment oświetlenia i pompki wody. To jednak nie wszystko - spotkałem się też z rozwiązaniami, gdzie owy przewód był doprowadzony do grzałki lodówki i jednocześnie podpięty do pin 10 wtyczki (zamiast 9), a bywało, że do pin 9.
Z pewnością to nie koniec wszystkich możliwości, ponieważ każdy właściciel przyczepy miewa własne pomysły usprawnień i zmian w instalacji.
Trudno stwierdzić, które z tych rozwiązań jest fabrycznym, w każdym bądź razie pamiętajmy: zawsze przed jakimikolwiek zmianami, należy się wcześniej upewnić (sprawdzić), co, czym, gdzie i jak mamy podłączone w naszym, konkretnym przypadku!
Rysunek, czy rozwiązanie w jakimś temacie podane na forum, nie koniecznie musi być tym odpowiednim dla naszego przypadku. 
IMHO

 

"+ stab", to jest wyjście z zasilacza: +12 V. Napięcie na tym wyjściu jest stabilizowane (na innych nie). Najczęściej służyło ono do zasilania wzmacniacza telewizyjnego, jeśli przyczepa była w niego wyposażona. Jeśli nie jest wykorzystane, to można zasilać z niego jakieś urządzenia elektroniczne, które wymagają napięcia dokładnie 12 V. Można też wykorzystać dla zasilenia oświetlenia LED, trzeba jednak pamiętać, że wyjście to posiada bardzo małą wydajność prądową, max. prąd obciążenia nie może przekroczyć 2 A (w zasadzie, lepiej nie obciążać stale, bardziej, niż ok. 1,5 A).

Edytowane przez Miodzio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Post dość stary ale spróbuję.

Chciałem to zastosować przy Miko 140, ma kostkę 13 pinowa w samoch i przyczepoe. W aucie jest załozony moduł do haka więc nie wiem jak to się ma do przekaźnika ze schematu po stronie samoch.

Robiłem próby podłaczenia dwa lata temu, wykorzystałem diody ale nie pamiętam jak wygląda schemat tamtej instalacji.

 

Wybieram się do przyczepy i zakupiłem ww przekaźnik ps 563 30A i jak mam to wpiac w instalację?

Czy moze ktoś mi to rozrysoeac na poszczegulne piny tego przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.