Skocz do zawartości

Skoda Superb 2004r 1.9 TDI automat 130KM


krisio

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Krzysiu nie lubie zbijac ludzi z tak zwanego tropu, albo na siłe zmienić ich punktu widzenia...

 

We wrześniu kolega uparł sie a Vectrę C kombi 1,9 - 150 w automacie. Ja miałem obiekcję - on się upierał. Podjechaliśmy na Łużycką do Sentyrza zapytać co by było gdyby (teoretycznie na liczniku było 190 000) i powiedział - naprawa od 5 tysięcy, albo wymiana na używkę z 3 mies. gwarancją za 3,5 tyś.

Kupił inną w manualu i nie żałuje. Spalanie 6,3 l w tybie mieszanym.

 

Może potraktujesz to raczej jako delikatną podpowiedź... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Commander czy Twoja niechęć do automatu wynika z osobistych doświadczeń???

 

Ja  kupiłem automat z przebiegiem grubo ponad pół miliona i wykulałem nim ponad 150tyś km w tym pewnie ponad połowe z przyczepami (towarówką i kempingiem), auto na co dzien też jeździ pod obciążeniem i jakoś skrzynia daje rade i palcem w niej nie tkłem  ... a do miliona coraz bliżej ;) Z moich skromych obserwacji to czym więcej mocy i momentu tym automat lepsza robote robi :ok: Ja bym się automatu nie bał :D  i aktualnie szukam kolejnego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No złośliwe było to pytanie  ;)  bo od razu zakładasz że automat sie rozsypie a manual jest bezawaryjny, a dobrze wiemy że w erze dwumas itd to manual kosztami dorównuje ASB Jeśli chodzi o Tiptronika to znam Audi które zrobiło ponad 500tyś km i tez palcem ruszane nie było Co prawda od nowości użytkowane w DE i przez jedną rodzine ale zawsze

 

 

...

Ale nic się nie martw, szukam auta z automatem bo nie było tamn nigdy manuala... :ee:

 

No to czekam aż zmienisz zdanie B)  a pamietliwy jestem :bevil:

 

Tu się nawet przyznam że sam tak podchodziłem do ASB (pewnie niektórzy pamietają) a teraz bije sie w pierś i widze jak bardzo sie myliłem oceniając nieznane :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega uparł sie a Vectrę C kombi 1,9 - 150 w automacie. Ja miałem obiekcję - on się upierał. Podjechaliśmy na Łużycką do Sentyrza zapytać co by było gdyby (teoretycznie na liczniku było 190 000) i powiedział - naprawa od 5 tysięcy

 

Nie należy porównywać innych skrzyń akurat do Vectry. Tam jest skrzynia Aisin, która niestety ma wadę konstrukcyjną. Do tego ma jeszcze dwie inne wady: 1) nie ma możliwości wymiany filtra oleju więc przy wymianie oleju zostaje stary filtr (można go wyjąć tylko rozmontowując skrzynię, czyli podczas naprawy głównej); 2) są do niej cholernie drogie części i nie wszystkie łatwo dostępne (skrzynia japońska). Te dwie wspaniałe cechy (właściwie trzy razem z wadliwą konstrukcją) sprawiają, że Vectra ze skrzynią Aisin i przebiegiem w okolicach 200 tys. km jest zwykle tanim samochodem w zakupie i drogim w eksploatacji.

Jednak ta prawidłowość nie obejmuje wszystkich automatów więc nie należy się sugerować jedną Vectrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie należy porównywać innych skrzyń akurat do Vectry. Tam jest skrzynia Aisin, która niestety ma wadę konstrukcyjną. Do tego ma jeszcze dwie inne wady: 1) nie ma możliwości wymiany filtra oleju więc przy wymianie oleju zostaje stary filtr (można go wyjąć tylko rozmontowując skrzynię, czyli podczas naprawy głównej); 2) są do niej cholernie drogie części i nie wszystkie łatwo dostępne (skrzynia japońska). Te dwie wspaniałe cechy (właściwie trzy razem z wadliwą konstrukcją) sprawiają, że Vectra ze skrzynią Aisin i przebiegiem w okolicach 200 tys. km jest zwykle tanim samochodem w zakupie i drogim w eksploatacji.

Jednak ta prawidłowość nie obejmuje wszystkich automatów więc nie należy się sugerować jedną Vectrą.

Miałem tę niby wadliwą skrzynię AISIN w Lagunie 2,2 dCi. Przelatane na autku 225 tys. km i skrzynia pracowała bez zarzutu. Trzeba tylko nie słuchać serwisu ASO, że w tej skrzyni oleju się nie wymienia i wymieniać olej co 60 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy w automacie się nie wymienia oleju ?

Automat ma to , ze wymaga wymiany oleju ...a ci co nie wymieniają to wymieniają skrzynie .

Oj mylisz się Marcinku, są automaty gdzie sie nie wymienia oleju. W tym właśnie Superb . ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W automatycznej skrzyni wymienia się olej + filtr oleju. Gdy konstrukcja nie przewiduje wymiany filtra to już jeden kłopot czeka na właściciela.

 

Dalej: "Jeżeli ktoś przy zimnym oleju włącza D, jest zwłoka i zapina bieg z szarpnięciem oraz ma szarpnięcia przy redukcji 5/4 jest to problem mechaniczny związany z nadmiernym luzem w koszu C1. Jest to wada fabryczna tej skrzyni polega mniej więcej na tym, że tłok stalowy nie wiedzieć czemu tylko w tym koszu ma możliwość obrotu. Kanał olejowy jest usytuowany pod kątem i olej pod ciśnieniem obraca nim. Efekt jest taki, że po jakimś przebiegu wirujący tłok ściera się, następnie mając luz wyciera sąsiadujące elementy. Usterka najczęściej objawia się przy jakiś 100 tyś. km." - żródło: http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/137553-af40-szarpanie/

 

Co do Laguny to te skrzynie były produkowane w wielu różnych wersjach (niezamiennych wzajemnie) i kłopoty występowały z różnym natężeniem w różnych wersjach. Najgorzej było w Oplach i Saabach (też Opel) - źródło: http://www.prnd.pl/aw55-50-automatyczna-skrzynia-biegow,4,44.html

 

Mam więcej linków do dyskusji na forach właścicieli tych skrzyń poszukujących pomocy. Głównie rzecz dotyczy Vectry. Ale temat jest o Skodzie więc jeśli ktoś jest zainteresowany automatem w Oplu to mogę podesłać mu linki by zapoznał się z kłopotami poprzedników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj mylisz się Marcinku, są automaty gdzie sie nie wymienia oleju. W tym właśnie Superb . ;)

 

Powodzenia życzę..... jak długo pracuję w motoryzacji, to nie spotkałem się z automatem (prawdziwym, tradycyjnym oczywiście), w którym nie wymienia się oleju  :puk:

Chyba, że to nie jest prawdziwy automat, tylko jakiś kolejny wynalazek...  :ee:

Manuale, owszem w ostatnich czasach jest tendencja do bezobsługowości, co też dla mnie nie jest najzdrowsze, ale może się mylę  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia życzę..... jak długo pracuję w motoryzacji, to nie spotkałem się z automatem (prawdziwym, tradycyjnym oczywiście), w którym nie wymienia się oleju  :puk:

Chyba, że to nie jest prawdziwy automat, tylko jakiś kolejny wynalazek...  :ee:

Manuale, owszem w ostatnich czasach jest tendencja do bezobsługowości, co też dla mnie nie jest najzdrowsze, ale może się mylę  :hmm:

:ok:  śmieje się z tego, bo ASO Skody Polska informowało  swoich klientów  ,że się oleju nie wymienia w tych skrzyniach. :D koleś dzwonił do 3 i taką miał właśnie informacje. :zlo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.