Skocz do zawartości

Czy jest mozliwe podłączenie aku pod taki energoblok


norvik

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat
W dniu ‎09‎.‎04‎.‎2020 o 19:45, Kristofer napisał:

Czy ze światłami już wyjaśniłeś przyczynę?

Niestety nie , na początku nie działała jedna strona , teraz nie działają już dwie , prąd do przyczepy tam gdzie wchodzi kabel od wtyczki dochodzi. Masa biały z 3 pinu i czarny , brązowy z pinów 5,7. Palą się przednie obrysówki , i podświetlenie tablicy, natomiast boczne żółte i górna białoczerwona nie działają. Zastanawia mnie co się podziało skoro działały, to nie jest to chyba problem z brakiem masy.

Próbowałem i z gniazda samochodu , zrobiłem też przedłużacz pod gniazdo zapalniczki i podpinałem pin 3 masa i 5,7 pin plus i też nic .

Pomysły mi się skończyły na szukanie awarii

ps. Pin 9,10,11,13 zgłoszę do serwisu, mam nadziję że uda mi się wyegzekwować poprawienie wiązki

 

 

93126814_226947055220395_6425435112501936128_n.jpg

92699042_632381050942555_6456170882019622912_n.jpg

92894524_904785316606212_4742852567300571136_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nie wiem dlaczego, ale cały czas mam wrażenie, że coś pomyliłeś w przewodach wtyczki, a kilka żarówek zmieniłeś na LED :hmm:

Czy jesteś pewien, że pierwotnie przewodem "masowym" był biały? Teoretycznie taki kolor powinien być OK, ale jak widzę, nie wszystkie są zgodne.

Jak patrzę na wtyczkę z Twojego zdjęcia, to są przynajmniej dwie możliwości: biały lub zielony. Może sprawdź to, aby się upewnić.

west.thumb.jpg.d53ffc78ddfcdadee1c3151c08673364.jpg

 

Poza tym, wszystkie przewody z wtyczki wchodzą chyba do tej listwy przyłączeniowej, którą pokazywałeś na wcześniejszych zdjęciach, więc po upewnieniu się, że biały przewód jest prawidłowym, powinieneś sprawdzać połączenia metodycznie, czyli wtyczka - listwa podłączeniowa i dopiero od niej, dalej w stronę poszczególnych świateł. W zasadzie obwody oświetlenia (identyfikację masy) można sprawdzić omomierzem, ale jeśli nie czujesz się na siłach, to może być przy pomocy wskaźnika ciągłości obwodu, ale wtedy wszystkie żarówki powinny być wyjęte z lamp. 

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę odtrąbić sukces , Dzięki Krzysztof

obrysówki są /jeszcze raz przeleciałem wszystkie złącza instalacji na zewnątrz papierem ściernym i wazeliną, profilaktycznie wymieniłem śruby "masowe" na nowe /,  contact conector rozwiązał problem listwy , tak przynajmniej sądzę.

Jest prąd na 10 i 11 pinie /sprawdzam właśnie czy lodówka zacznie chłodzić/ , pozostaje brak prądu na pinie 9i13 ale to już jest drobiazg mając zainstalowany akumulator.

Jeszcze raz dzięki i mam nadzieję do zobaczenia gdzieś przy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich serdecznie.

Szukam tu wsparcia z moim problemem. Mianowicie, od 2 dni jestem szczęśliwym posiadaczem mojej pierwszej cepki.

Odebrałem ją i teraz zaczynają się marzenia :) Mianowicie chciałbym mieć tą niezależność, aby móc już wszystko :) .

Mam akumulatorek, ale jest on tylko podpięty pod movera. Cała reszta idzie z 230, lub z samochodowej bateryjki ( 13 pin ). Chciałbym podpiąć instalację pod aku, oraz wsadzić solara.

Załączam zdjęcia z instalacji którą znalazłem. W sumie to tylko akumulator Optima z ładowarką, oraz jakiś reduktor 230/12 - Dometic SMP 184-02.

Czy z tego da się coś "wycisnąć"? Czy ten akumulator nie jest za mały?

Będę wdzięczny za wskazówki.

IMG_3418.jpeg

IMG_3419.jpeg

IMG_3428.jpeg

IMG_3429.jpeg

IMG_3431.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Żeby nie tworzyć nowego wątku zapytam tutaj. W moim Dethleffsie rocznik 2007 poprzedni właściciel przerobił totalnie instalację elektryczną.Zamontowal dodatkowe gniazda 230v, dołożył pompkę wody drugą (tak jak w angielkach), solary, przetwornicę. Wszystko działa ale problem jest taki że 12v jest tylko z akumulatora. W momencie gdy odlacze akumulator (przyczepa jest podłączona pod 230v) znika wszędzie napięcie 12v. Transformator jest taki jak na zdjęciu, podłączenia jak widać. Bezpieczniki po koleji od lewej rozłączają: światło w łazience, pompka wody, światło w przyczepie. Nie wiem co jest odłączone od transformatora. Nie mogę namierzyć żadnego energobloku. Jak odlacze gruby przewód na złączu BAT to znika 12v, cienki przewód po lewej BAT nie wiem do czego idzie. Pytanie - czy coś powinno być jeszcze dopięte do tego transformatora? Schematu do tego modelu nie mogę znaleźć 

IMG20240117160326.jpg

IMG20240117160652.jpg

IMG20240117160702.jpg

Edytowane przez konradk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, konradk napisał(a):

Żeby nie tworzyć nowego wątku zapytam tutaj. W moim Dethleffsie rocznik 2007 poprzedni właściciel przerobił totalnie instalację elektryczną.Zamontowal dodatkowe gniazda 230v, dołożył pompkę wody drugą (tak jak w angielkach), solary, przetwornicę. Wszystko działa ale problem jest taki że 12v jest tylko z akumulatora. W momencie gdy odlacze akumulator (przyczepa jest podłączona pod 230v) znika wszędzie napięcie 12v. Transformator jest taki jak na zdjęciu, podłączenia jak widać. Bezpieczniki po koleji od lewej rozłączają: światło w łazience, pompka wody, światło w przyczepie. Nie wiem co jest odłączone od transformatora. Nie mogę namierzyć żadnego energobloku. Jak odlacze gruby przewód na złączu BAT to znika 12v, cienki przewód po lewej BAT nie wiem do czego idzie.

A jak jest ładowany akumulator ?

To dość chyba kluczowy problem w tym przypadku, bo na logikę po odłączeniu samego akumulatora - przy przyczepce podłączonej pod 230 V ze słupka - całość świateł i urządzeń pracujących na pokładzie budki z napięcia 12 V powinna być zasilana z ładowarki akumulatora.

U mnie przynajmniej tak jest.

pzdr

Włodek

PS w pierwszym zdaniu napisałeś, że chcesz zadać pytanie, tyle, że nie zadałeś go. Więc czy odpowiedziałem Ci na to o co się Konrad pytasz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, BuryKocur napisał(a):

A jak jest ładowany akumulator ?

To dość chyba kluczowy problem w tym przypadku, bo na logikę po odłączeniu samego akumulatora - przy przyczepce podłączonej pod 230 V ze słupka - całość świateł i urządzeń pracujących na pokładzie budki z napięcia 12 V powinna być zasilana z ładowarki akumulatora.

U mnie przynajmniej tak jest.

pzdr

Włodek

PS w pierwszym zdaniu napisałeś, że chcesz zadać pytanie, tyle, że nie zadałeś go. Więc czy odpowiedziałem Ci na to o co się Konrad pytasz?

 

Akumulator ładowany jest z panela fotowoltaicznego. Ten transformator nie ma ładowania akumulatora. Wg mnie też po podpięciu 230v napięcie 12v powinno iść z trafo a niestety nie idzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, konradk napisał(a):

1. Akumulator ładowany jest z panela fotowoltaicznego.

2 Ten transformator nie ma ładowania akumulatora.

3. Wg mnie też po podpięciu 230v napięcie 12v powinno iść z trafo a niestety nie idzie 

Więc po kolei:

Ad 1 - to jest OK

Ad 2. - to trzeba to zmienić, żeby akumulator ładowany był także z zasilacza (któregokolwiek) 230 V

Ad. 3 - No to trzeba to zmienić i wg mnie Konrad nie jest to problem.

Nie wiem jak działa i co zasila Twoje trafo - jak nie chcesz rozkminiać tematu to najprościej dołożyć ładowarkę akumulatora typu np. STECA - podłączyć ją do zasilania 230 V a przewody wyjściowe do klem akumulatora.

I masz  problem z głowy.

To naprawdę nie jest trudne...

pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde chyba się nie rozumiemy. Taka metoda o jakiej piszesz jest obejściem problemu. Wg mnie transformator sam powinien przełączyć się w momencie kiedy podepnę 230V i odciąć akumulator i podać napięcie 12V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, konradk napisał(a):

Kurde chyba się nie rozumiemy. Taka metoda o jakiej piszesz jest obejściem problemu. Wg mnie transformator sam powinien przełączyć się w momencie kiedy podepnę 230V i odciąć akumulator i podać napięcie 12V.

Podałem Ci najprostsze rozwiązanie - Ty chcesz inaczej - OK - tak też można, ale tu tego bez schematu tego Twego Trafo i schematu elektrycznego Twojej budki  nikt Ci problemu nie rozkmini zdalnie.

Dlatego podpowiadam rozwiązanie może "na około" , ale dające rozwiązanie problemu.

Inne pytanie jest następujące - jeżeli "gubi" Ci się zasilanie 12 V w budce po odłączeniu akumulatora to po co go odłączasz?

Pytam, bo u siebie mam zasilanie 12 V na budkę zarówno z trafo jak i z akumulatora - dodatkowo akumulator ma własną ładowarkę z 230 V i wszystko współgra -  tyle, że ja nie widzę potrzeby i sensu odłączania akumulatora.

Po co to robisz ?

Pzdr

Wł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to że jak padnie akumulator(popsuje się np mppt) to zostaję bez 12V w przyczepie. Musiałbym tak jak piszesz mieć dodatkowy prostownik który stale lądował by akumulator. A uważam że jest zbędny bo napięcie 12V powinien też zapewnić oryginalny transformator.Ale masz rację - bez schematu podłączeń tego trafo nic nie zrobię.I dlatego zapytałem co jest od niego odłączone. A odłączone jest wejście 230V ale nie wiem gdzie powinno wchodzić. 

Edytowane przez konradk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ewidentnie przemianował kabel 230 V na zasilanie stało napięciowe nawet oznaczył po swojemu. Ze zdjęcia domyślam się ale tylko domyślam że 230  powinno być podane nad tym kablem tam jest taka czarna ramka pewnie ze stykami od pierwotnej strony napięcia przemiennego 230V.  Żeby się upewnić odchyl ten kabel 3 żyłowy i pstryknij fotę od dołu. Pozdrawiam Hermogenes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.