Marsal Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Witam! Mam takie pytanie: W nowym dowodzie rejestracyjnym pojazdu są pola O.1 i O.2. Wpisuje się tam: w rubryce przy kodzie O.1 - wpisuje się maksymalną masę całkowitą przyczepy z hamulcem, wyrażoną w kg; w rubryce przy kodzie O.2 - wpisuje się maksymalną masę całkowitą przyczepy bez hamulca, wyrażoną w kg; Czy masy te dotyczą również przyczepki lekkiej tzn. takiej o DMC 750 kg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serek Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 ja mam wbite z tego co pamietam ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pwtwsw Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Witam, wpisy dotyczą każdego rodzaju przyczepki ciągnionej przez pojazd. Także przyczepki lekkiej - do 750 kg. Jeśli w dowodzie w rubrykach O.1 i O.2 jest wpisana wartość mniejsza niż 750 kg (co rzadko się zdarza) to pojazdem nie możesz ciągnąc nawet "przyczepki lekkiej". Chyba że wartości w obu dowodach rejestracyjnych (pojazd ciągnący i przyczepka) są równe lub w przyczepce wartość jest mniejsza. Generalnie należy zwracać uwagę na rubrykę F2 i F3- dopuszczalna masa całkowita - DMC pojazdu. Na tą wartość najcześciej jest zwracana uwaga przy róznorakich kontrolach drogowych. Jeszcze się nie spotakałem z przypadkiem, żeby przyczepka była na drodze ważona (nie dotyczy pojazdów ciężarowcyh). Ponadto DMC pojazdu i DMC przyczepki nie może być większa niż 3,5t. W przeciwnym przypadku do kategori prawa jazdy B wymagana jest kategoria E do B. Myślę, żę troszkę pomogłem. Pozdrowionka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sowa_77 Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Ponadto DMC pojazdu i DMC przyczepki nie może być większa niż 3,5t. W przeciwnym przypadku do kategori prawa jazdy B wymagana jest kategoria E do B To jest akurat nie prawda,już to przerabialiśmy na forum.Istnieją pewne wyjątki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marsal Posted February 4, 2008 Author Share Posted February 4, 2008 Dla przykładu: 1. Vw Passat B3 1.8 sedan, O.1 562, O.2 1240, DMC 1650 2. Vw Passat B3 1.8 kombi, O.1 550, O.2 1200, DMC 1700 Czy żaden z tych pojazdów nie może ciągnąć niehamownej przyczepy lekkiej DMC 750kg?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marsal Posted February 4, 2008 Author Share Posted February 4, 2008 Dodam, że w obu pojazdach w dowodach pola F.3 są: -- (puste) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Marsal, napewno nie może. O1 o tym mówi. Tyle, że O1 to z hamulcem, a O2 bez hamulca (mam przed nosem swój dowód). Na odwrót powinieneś napisać F3 tez u mnie puste... Poszli na latwiznę i nie dodali DMC auta i DMC przyczepy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marsal Posted February 4, 2008 Author Share Posted February 4, 2008 Tyle, że O1 to z hamulcem, a O2 bez hamulca Tak, masz rację, przepraszm O.1 1240, O.2 562 dla sedana O.1 1200, O.2 550 dla kombi Mój błąd, źle spojrzałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Moga cignąć odpowiednio przyczepy lekkie gdzie DMC nie jest wyższa niż podana w dowodzie. Też miałem ten problem. Przyczepa lekka 750 a Mondeo ma wpisane 685 kg - opisałem w innym wątku moje perypetie z zmianą DMC przyczepy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Moga cignąć odpowiednio przyczepy lekkie gdzie DMC nie jest wyższa niż podana w dowodzie. Też miałem ten problem. Przyczepa lekka 750 a Mondeo ma wpisane 685 kg - opisałem w innym wątku moje perypetie z zmianą DMC przyczepy Ale przyczepa Twoja bez hamulca była tak? Nie bardzo rozumiem w czym problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Auto Mondeo II 2.0 DMC z hamucem 1450, bez hamuca 685 kg Przyczepa podłodziowa bez najazdówki DMC 750 kg (czyli troche więcej), a masa własna z ładunkiem 660 kg - przeszedłem drogę przez MĄKĘ aby to dopasować Już na szczęście nie ma problemu Pozdro Adi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Już rozumiem Pozdrówki! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mymlon Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 A ja właśnie szukam przyczepki towarowej. Problemem jest oczywiście DMC który dla mojego autka wynosi 600kg. Przyczepa która mnie interesuje ma DMC 750 kg. Ale napisałem do producenta: Witam.Zamierzam kupić przyczepę GN068 7/202 pratik. Jej DMC wynosi 750 kg. Moje auto może holować przyczepy niehamowane o DMC 600 kg. W cenniku znalazłem informację , że jeżeli w zamówieniu nie określono DMC standardowo wystawiane jest na 750kg. Czy można zamówić homologację na w/w wagę? i dzisiaj dostałem odpowiedz: Witam,tak oczywiście. Jeśli zamawia Pan u dilera przyczepę, proszę go poprosić, aby w zamówieniu do nas wpisał żądane DMC. Jeśli diler ma na stanie przyczepę, która Panu odpowiada, ale ma ona homologację na 750 kg, proszę poprosić dilera o wymianę homologacji - my przyślemy nową homologację na DMC takie jak Panu odpowiada, czyli 600 kg. Trwa to około tygodnia. pozdrawiam, PS Nie mam zamiaru przeładowywać przyczepy, wiem ze może sie to skończyć ale potrzebuję skrzynię ładunkową długości min 2 m. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marsal Posted February 11, 2008 Author Share Posted February 11, 2008 Witaj mymlon, Czy masz na myśli przyczepkę Neptun-Sorelpol? Jeśli tak to polecam naprawdę wykonanie, właściwości jezdne super za taką cenę. Sczególnie linia Gama Pro. Polecam dołożyć sobie kółko manewrowe Spp SteelPress, pasuje w oryginalne otwory montażowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mymlon Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Marsal, dzięki, myślę nad modelem Gama Pratik klik Myślę, że lepiej kupić nówkę z homologacją i gwarancją niż SAM-a za taką samą kasę który zrobi tak jak opisał Paweł66 http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=1950 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.