lorin2013 Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 Na wstępie chciałbym przywitać wszystkich forumowiczów jako nowy uczestnik forum. Zamierzam nabyć przyczepkę kempingową lecz od dłuższego czasu zastanawiam jaką wybrać. Kryterium przy zakupie to DMC maksymalnie 1300 kg i masa własna w granicach 1000 kg. Ponieważ nie mam dużo miejsca przy domu a co najgorsze to szerokość bramy wjazdowej preferuje szerokość przyczepy do 210-220 cm. Zastanawiam się nad przyczepą nową lub używaną (nie starszą niż 3 lata). Zależy mi też na tym aby do tej przyczepy była możliwość bezproblemowego dokupienia wyposażenia. Jeżeli można prosić o rady to byłbym wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek78 Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 (edytowane) Jaką kwotę chcesz przeznaczyć? Ile miejsc do spania potrzebne? Wybór jest szeroki Zależny od grubości portfela i oczekiwań... Edytowane 14 Września 2014 przez Przemek78 (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 No i jak nowa to w dodatkowym wyposażeniu mozna przebierać do woli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lorin2013 Opublikowano 14 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 Co do kwoty to sprawa jest otwarta. Jeżeli chodzi o ilość miejsc do spania to na pewno jedno duże podwójne łóżko (ja + żona własna) i może być jeszcze 1 miejsce do spania. Nie chciałbym łóżek piętrowych - dzieci mam już dorosłe i raczej chodzą swoimi ścieżkami. Ważnym jest przedsionek - na wyposażeniu lub możliwość jego dokupienia. Oczywiście musi być WC. Bezpieczeństwo też biorę pod uwagę - stabilizator jazdy. No prawie maksymalne wyposażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek78 Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 Osobiście polecił bym przyczepki marki Hobby, są jak to mawia moja żona delikatnie wykonane - wymagane wyposażenie jest seryjne, obejmuje wszystkie potrzebne rzeczy, zobacz http://allegro.pl/przyczepa-kempingowa-hobby-la-vita-440-sf-2011-i4569309418.html - tylko przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 WC to mając chyba wszystkie, dodatkowe wyposażenie to klima, ciepła woda, mover, solar,satelita, bagażnik na rowery lub markiza zamiast przedsionka, lista dodatkowego wyposażenie może być długa. No i jeżeli dla dwóch to raczej mała, bo dodatkowe wyposażenie na pewno podnosi DMC przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarec Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 osobiście nie wiedziałbym, którego producenta wybrać, celowałbym raczej w technologię wykonania niż markę. Osobiście odpuściłbym Hobby i Dethleffs ze względu na wpadki z pękającymi (głównie przednimi) ścianami. Szukałbym przyczepy wykonanej z zewnątrz głównie z blachy a nie plastików. Czas, klimat i PL drogi robią swoje, jeżeli kupujesz przyczepę na lata to miej to na uwadze. czego bym oczekiwał po nowej przyczepie - jak największej ładowności, skoro piszesz o dodatkowym wyposażeniu ( klima 35kg, mover 40kg, akumulator 30kg, markiza 20kg, rowery 35kg, zapakowanie lodówki 20kg, woda na czas jazdy, ubrania w szafkach 50+.... ) i już wyliczyłem jak zapakować ponad 200kg. będąc w pozycji kupującego nówkę, chciałbym zobaczyć co dokładnie wchodzi w skład masy własnej i zweryfikowałbym to w miarę możliwości przed zakupem na wadze. moja mała podpowiedź to marka Fendt, Tabbert i pewnie wszystko skandynawskie - ale jak znam życie - cena nie będzie tutaj konkurencyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trafko Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 Kolego pomyśl niż napiszesz. Tu chodzi o nową lub max 3 letnią przyczepę... Ty piszesz o 90 latach...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarec Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 Kolego pomyśl niż napiszesz. Tu chodzi o nową lub max 3 letnią przyczepę... Ty piszesz o 90 latach...... wydaje mi się, że piszesz do mnie więc odpowiem, że jednak warto abyś wyszedł z tych lat 90tych i przypomniał sobie taki wątek : http://forum.karawaning.pl/topic/1701-czy-poszycie-naszych-kochanych-cycep-po%C5%BCe-p%C4%99kn%C4%85%C4%87-na-mrozie/?p=34960&hl=mr%C3%B3z&fromsearch=1&do=findComment&comment=34960 albo taki http://forum.karawaning.pl/topic/13407-p%C4%99kni%C4%99cia-po-zimie/ Chyba tajemnicą nie jest to, że im nowsze przyczepy tym są delikatniejsze, wykonane taniej i tak aby dało się zarobić na ich serwisie - zupełnie tak jak z samochodami ?? P.S jeżeli miałbym wybór nówka czy 3 letnia - zawsze brałbym nówkę, cena nie spada w takiej 3 letniej tak jak przy samochodzie, a jednak ryzyko jakiegoś problemu prawnego, czy też niejasnej historii przy przyczepie sprowadzonej jest duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 czego bym oczekiwał po nowej przyczepie - jak największej ładowności, skoro piszesz o dodatkowym wyposażeniu ( klima 35kg, mover 40kg, akumulator 30kg, markiza 20kg, rowery 35kg, zapakowanie lodówki 20kg, woda na czas jazdy, ubrania w szafkach 50+.... ) i już wyliczyłem jak zapakować ponad 200kg. A czy w nowej przyczepie takie wyposażenie jeżeli jest "fabryczne" to nie jest wliczone w DMC przyczepy i nie obniża jaj ładowności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszak Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Popieram tutaj kolegę Maarec w 100%. Sam też kupiłem nową przyczepkę i przynajmniej wiem co mam, a nie martwię się czy na pewno coś gdzieś nie domaga, czy coś gdzieś przecieka, czy gdzieś mimo wszystko nie było wcześniej uszkodzone i jak to jest naprawione. Nowa to nowa i mimo, że jest konstrukcyjnie słabsza niż stara to przynajmniej ja znam jej historię od samego początku. Teraz, na przykład, stoję przed faktem konieczności zmiany DMC i jak się okazuje nie ma problemu, zgłosiłem do dealera ten fakt i już idzie do mnie pismo od producenta wraz z tabliczką na nowe wyższe DMC. To są właśnie między innymi zalety zakupu nowej przyczepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 A czy w nowej przyczepie takie wyposażenie jeżeli jest "fabryczne" to nie jest wliczone w DMC przyczepy i nie obniża jaj ładowności? Ależ oczywiście , że jest wliczone w DMC przyczepy i obniża jej ładownośc. W przypadku nowej przyczepy jedynie mozna przedyskutować układ wnętrza oraz sposób wyposażenia i na zamówienie fabryka stuka lub sprzedawca doposaża. Najczęściej tak jak ja kupowałem to około tydzien trwało doposażenie mojej ale już z fabryki wyszła pod moje zamownie uboższa o parę drobiazgów których nie chciałem a uzgodniłem ze sprzedawcą. Mover, ciepla woda, przedsionek i bagaznik rowerowy to nierozloczne wyposażenie w moim przypadku. Po całym wyposażeniu zostało mi 140 kg ładowności. Inaczej sie nie dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lorin2013 Opublikowano 15 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Właśnie przeczytałem post o zmianie DMC. Mam na uwadze przyczepkę HOBBY 440 o DMC 1200. Przyczepa ma pierwszego właściciela i jest zarejestrowana w Polsce. Interesuje mnie czy można wystąpić do producenta o zwiększenie DMC z 1200 do 1350.Masa własna przyczepki to 1000 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarec Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) teoretycznie jak widać można, a wielokrotnie pisano już, że jak jest zarejestrowana w kraju to będzie problem. Jak najprościej - na przykładzie kolegi Koszaka - skoro przyczepa teoretycznie krajowa to jedź ze sprzedającym do dealera, u którego była kupowana i negocjuj. aha - najpierw możesz położyć się pod przyczepą i na jej osi poszukać tabliczki znamionowej - tam będzie podana max masa na jaką możesz zwiększyć DMC. Jeżeli tam będzie zapas to sprawdź urządzenie najazdowe - na nim kolejna tabliczka lub wybite masy. nie jest to takie proste Edytowane 15 Września 2014 przez maarec (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszak Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Ze zmianą DMC wygląda w ten sposób, że można zmienić w zależności od podzespołów, z których jest złożona. Producent ma w swoim wykazie części i określone widełki ich mas. Mój brat chciał obniżyć DMC (2000kg) przyczepki towarowej Niewiadów, zadzwonił do producenta i powiedzieli mu, że jego przyczepka może mieć DMC między 1200 a 2000kg. Niestety on chciał na 1000kg i nie dało rady - w zasadzie nie wiedzieć dlaczego nie może być mniej (dodam, że MW tej przyczepki to 450kg). Pani telefonicznie powiedziała, że nie, bo ma w dokumentach, że ta przyczepka może mieć DMC w tym właśnie przedziale i nic więcej nie da się z tym zrobić. W każdym razie w Polsce kosztuje to 100zł. Ja w Niemczech muszę zapłacić 100 Euro + tłumaczenie tego zaświadczenia producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.