Skocz do zawartości

Wydajność ogrzewania Trumatic


MarcinG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem początkującym użytkownikiem przyczepy i mam wątpliwości dotyczące ogrzewania.

 

Otóż nie wiem jak taki piecyk ma grzać i czy problemem jest za mała wydajność czy usterka czy moje zbyt wysokie wymagania.

 

Piecyk zapala normalnie widać płomień w okienku, nie wiem czy w tym okienku ma być widać reakcję na zmianę ustawienia pokrętła mocy grzania, w każdym razie kręcąc tym pokrętłem nie widzę i nie słyszę jakichkolwiek zmian.

 

Po dwóch godzinach pracy piecyk przednia blacha jest ciepła, spokojnie można rękę trzymać, pokrętło ustawione na 5-7. Jak załączę nawiew to nie udało mi się uzyskać ciepłego powietrza na wylotach.

 

To wszystko przy temperaturze ok 10 stopni.

 

Będę wdzięczny za opinię kogoś kto wie jak to ma działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piecyk grzeje bardzo mocno tak że blachy ręką nie dotkniesz, po przekręceniu pokrętła

płomień na pewno powinien się zwiększyć a pies np. u mnie to aż huczy.

Miałem kiedyś właśnie taki problem i winą był ten zawór do którego podłączone jest to pokrętło

po prosu po przekręceniu powinien odbić do góry, u mnie pomogło czyszczenie i smarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blacha piecyka po przekręceniu na 10 po jednej godzinie (może nawet i pół) powinna być bardzo gorąca, że nie będziesz mógł jej dotknąć.

Jeżeli chodzi o różnicę przy kręceniu pokrętłem to czasem może być niezauważalna przez okienko.

 

Moja rada: Piecyk przy odpalaniu (wciśnięte pokrętło w dół) daje słabszy płomień bo gaz idzie wąską rurka, po odpuszczeniu pokrętła powinno Ci lekko "buchnąć" większym płomieniem- to znaczy, że piecyk działa poprawnie. Jeżeli tak się nie dzieje (czyli po odpuszczeniu nie "bucha") to znaczy, że może być problem z puszczeniem gazu drugą rurką i wtedy kręcenie pokrętłem 0-10 nic nie będzie zmieniać.