COLLINS18 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Witam Przyszedł czas aby założyć hak do nowego holownika. Mam okazję kupić hak jak w tej aukcji http://allegro.pl/hak-holowniczy-thule-vw-passat-05-10-b6-modul-i4485533985.html no i też kostka 7 pin. Cena haka jaką proponuje mi kumpel w sklepie motoryzacyjnym to 340zł razem z wiązką i modułem (leżak magazynowy). Firma thule powinna być solidna ale czy miał ktoś styczność ich hakami? Druga sprawa to podłączenie lodówki do 12v. Czy można wyprowadzić kable +/- z aku i podłączyć bezpośrednio do lodówki poprzez gniazdo/wtyczka + bezpiecznik? Wiem będę musiał pamiętać aby wyłączyć lodówkę na postoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inhalt Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Od końca. Oczywiście lodówkę można podłączyć pok akumulator poprzez bezpiecznik i już. Ale nie ma to sensu, a nawet grozi nie ruszeniem autem, gdy skleroza nie pozwoli pamiętać o wyłączeniu lodówki. Lepiej gdy tak robisz to puść zasilanie przez przekaźnik, a ten przekaźnik będzie sterowany np. światłami. Czyli gdy włączysz światła w samochodzie to załączy sięzasilanie lodówki, gdy wyłączysz to zasilania nie będzie. Co do haka to poczytaj watek http://forum.karawaning.pl/topic/17439-7-czy-13-pin/page-2?do=findComment&comment=384762 Ten podlinkowany hak mi się nie podoba, bo ma kulę mocowaną na śruby. Jest to niewygodne przy demontowaniu. Ja bym albo poszedł w wersję niskobudżetową i kupił hak tani (od kolegi z hurtowni) albo jeśli drożej firmówkę to z łatwym demontażem. Trochę bez sensu zapłacić więcej za znaczek Thule. Płacić można za dodatkową funkcjonalność. I taki łatwo wypinany hak polecam. Mam w obu samochodach w domu i jestem mega zadowolony. W swoim staruszku zapinam hak w około 20 sekund licząc z wyjęciem go z bagażnika. Mam oprócz przyczepu kempingowej jeszcze podłodziówkę i czasem podpinam ją w weekend. Wtedy hak wpinam w parę sekund i jazda. A w ciągu tygodnia albo zimą hak leży w bagażniku. Po co masz jeździć cały rok z kulą z tyłu? Chyba tylko po to, żeby sobie obijać piszczele podczas pakowania zakupów pod supermarketem. A jak kupisz na śruby to nie będzie ci się chciało tego odkręcać więc hak jeździ cały rok.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dpong Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Ja mam b6 i zakładałem hak oryginalny z modułem VW też w oryginale z 7 pinami, jeżeli 13 pinowe bym chciał to trzeba wiązki oryginalne przerabiać bo takiej opcji do b6 nie było (w oryginale). Zapłaciłem za hak, wiązkę i moduł + montaż ok. 1300 zł, hak jest montowany od dołu na kluczyk, montaż jakieś 30 sek z wyciągnięciem z bagażnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ed Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Lodówkę koniecznie trzeba podłączyć przez przekaźnik - jak zapomnisz wyłączyć to po jeździe, Sterowanie przekaźnika napięciem po stacyjce. Jeżeli chcesz zerknij do załącznika. Lodówka zasilanie.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirekg9 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 To może coś przemycę...... Panowie, mówicie tutaj i zadajecie pytanko po co kulka z tyłu /i np. że obijają się kolanka/. Mnie kulka uratowała od większych zniszczeń podczas kolizji a raczej prawie ich w ogóle nie było, jak dostawcze IVECO, któremu śpieszyło się rano z dostawą bułeczek do sklepu wjechał mi w "tyłek". Swój plastikowy zderzak zbierał w dwóch częściach z jezdni. Nawet nie wiedziałem iż w IVECO jest taka duża wolna odległość między zderzakiem a komorą silnika, oraz że zderzak jest całkiem pusty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COLLINS18 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 (edytowane) Lodówkę koniecznie trzeba podłączyć przez przekaźnik - jak zapomnisz wyłączyć to po jeździe, Sterowanie przekaźnika napięciem po stacyjce. Jeżeli chcesz zerknij do załącznika. Odnośnie lodówki już zarys instalacji mam dzięki ed-owi i też tak zrobię A jeśli chodzi o hak to kula jakoś mi nie przeszkadza. Miałem w poprzednim autku, w żony mamy i jest ok ale jeśli znajdę odkręcany w rozsądnej cenie to pewnie się skuszę mam czas będę szukał Edytowane 23 Sierpnia 2014 przez COLLINS18 (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COLLINS18 Opublikowano 8 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 (edytowane) Proszę o doradę jaki hak kupić. Znalazłem dwa, które mnie interesują: 1. Używany ale oryginalny z wypinaną kulą http://allegro.pl/oryginalny-hak-holowniczy-vw-passat-b5-b6-i4571483870.html + do tego oryginalny moduł http://allegro.pl/wiazka-instalacja-modul-haka-audi-vw-seat-skoda-i4577189164.html 2. Hak dedykowany z kulą ocynkowaną http://allegro.pl/hak-modul-wiazka-vw-passat-b6-sedan-kombi-4x4-cl-i4556370746.html Edytowane 8 Września 2014 przez COLLINS18 (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Ja bym brał oryginał, ma fajny system wypinania kuli (zresztą taki jak u mnie) i jest to hak firmy westfalia. http://www.westfalia-automotive.com/pl/produkty/haki-holownicze/haki-wypinane-automatycznie/ http://haki24.pl/produkt/720749/Hak%20Volkswagen%20Passat%20Sedan%20%28B6%29%20.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dpong Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Ja też poleciłbym ten oryginalny, taki sam montowałem u siebie i jest bardzo wygodny i estetyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COLLINS18 Opublikowano 8 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 (edytowane) Dzwoniłem to sprzedającego od tego oryginalnego haka i okazuje się, że był montowany w passacie z roku 1998 wiec nie pasuje do mojego :-/ błąd w opisie. Edytowane 8 Września 2014 przez COLLINS18 (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlito Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 (edytowane) Podepnę się pod temat....czy ten haczyk z tą wiązką jest do wzięcia, czy szukać coś innego? http://taniemoto.com/951-951-hak-holowniczy-przykrecany-toyota-Auris.html#/wiazka_elektryczna-wiazka_13_pin Edytowane 8 Września 2014 przez carlito (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Dzwoniłem to sprzedającego od tego oryginalnego haka i okazuje się, że był montowany w passacie z roku 1998 wiec nie pasuje do mojego :-/ błąd w opisie. A takie? http://allegro.pl/vw-passat-b6-cc-hak-ster-3c0803881f-1k0907383f-i4505080374.html http://allegro.pl/vw-passat-b6-cc-3c0-hak-holowniczy-wypinany-modul-i4561335416.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlito Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 Podepnę się pod temat....czy ten haczyk z tą wiązką jest do wzięcia, czy szukać coś innego? http://taniemoto.com/951-951-hak-holowniczy-przykrecany-toyota-Auris.html#/wiazka_elektryczna-wiazka_13_pin Koledzy....czy ten zakup będzie dobrym wyborem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Port Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 To może coś przemycę...... Panowie, mówicie tutaj i zadajecie pytanko po co kulka z tyłu /i np. że obijają się kolanka/. Mnie kulka uratowała od większych zniszczeń podczas kolizji a raczej prawie ich w ogóle nie było, jak dostawcze IVECO, któremu śpieszyło się rano z dostawą bułeczek do sklepu wjechał mi w "tyłek". Swój plastikowy zderzak zbierał w dwóch częściach z jezdni. Nawet nie wiedziałem iż w IVECO jest taka duża wolna odległość między zderzakiem a komorą silnika, oraz że zderzak jest całkiem pusty. Kolanka, kolankami. Mnie najbardziej wkurza, jak w pośpiechu po odpięciu przyczepy, albo łydki, albo spodnie są całe (no może nie całe) w smarze od haka, a tak łatwo to ze spodni nie schodzi. No i jeden ciuch na kempingu wyeliminowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miodzio Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 Kolanka, kolankami. Mnie najbardziej wkurza, jak w pośpiechu po odpięciu przyczepy, albo łydki, albo spodnie są całe (no może nie całe) w smarze od haka, a tak łatwo to ze spodni nie schodzi. No i jeden ciuch na kempingu wyeliminowany. W przypadku zaczepu ze stabilizatorem nie mamy tego problemu, bo kula haka nie jest ubrudzona smarem. I to jest następna zaleta posiadana stabilizatora w przyczepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.