Skocz do zawartości

Zasilanie 12V, wtyczka-gniazdo-przejściówka


mirekg9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pozdrawiam wszystkich.

 

Mam mały dylemat i w związku z tym parę pytań, ale z takim tematem też się zapoznawałem http://forum.karawaning.pl/topic/17261-brak-zasilania-12v-gniazdo-13pin/

 

W zeszłym tygodniu, przyprowadziłem z Holandii LMC.

Już przy podłączeniu były małe problemy, gdyż jedno do drugiego nie pasowało. Lecz nie trwało to długo, bo sprzedający w czasie 14 minut dwa razy podjechał do sklepu aby kupić przejściówki /pierwsza nie pasowała/. Ze sklepami a raczej częściami do przyczep, to tam nie ma problemu.

 

Ale do rzeczy..

U siebie w samochodzie mam takie gniazdo na 13 pin;

 

post-9690-0-37023100-1408619368_thumb.jpg

 

Natomiast w przyczepie jest takie na 13 pin;

 

post-9690-0-51261000-1408619463_thumb.jpg

 

Na czas podróży miałem przejściówkę 7 pin, więc wiadomo iż oświetlenia w przyczepie nie było;

 

post-9690-0-28313900-1408619666_thumb.jpg          post-9690-0-81189000-1408619697_thumb.jpg

 

Tutaj dodam również fotkę z kabelkami we wtyczce od przyczepy;

 

post-9690-0-45835900-1408619850_thumb.jpg          post-9690-0-09798900-1408620763_thumb.jpg

 

Teraz mam pytanka;;;;

1 - czy są przejściówki na 13 pin i czy taką dostanę, biorąc pod uwagę iż w gnieździe są wąskie wejścia natomiast we wtyczce 7 środkowych jest grubych?

2 - jeśli miałbym wymieniać wtyczkę lub gniazdo, to które lepiej? /dodam iż już mam dwie przejściówki pasujące do gniazda w samochodzie/.

3 - Na fotce z kabelkami, widać iż przewód szary jest nie podłączony - do czego, od czego może być?

4 - Widać również iż dwa piny są puste i brak w nich przewodów, jakich i od czego?

 

Wspomniałem o niepodłączonym we wtyczce przewodzie szarym.

W przyczepie wewnątrz na ścianie za kufrem-bagażnikiem, również widać luźny przewód koloru szarego.

5 - Od czego może on być?

6 - Od czego i do czego mogą być te dwa przewody połączone ze sobą? 

 

post-9690-0-01001300-1408620489_thumb.jpg

 

Dziękuję za wyrozumiałość i czekam na jakieś podpowiedzi i wskazówki.

 

Edytowane przez mirekg9 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, co pokazałeś, jako gniazdo w samochodzie - to takie standardowe u nas. Wtyczkę masz trochę nietypową u nas, ale możesz bez problemów dokupić taką pasującą do Twojego wtyku. Przejrzyj trochę wątek o elektryce - tu są opisane schematy podłączeń - każda wtyczka i gniazdo ma ponumerowane poszczególne piny. Jak będziesz się trzymał numeracji, to po prostu powolutku odkręcisz starą wtyczkę, założysz nową i będzie działało. Przy okazji - ja sobie zrobiłem ściągę w postaci takiej, że znaleziony na tym forum schemat sobie wydrukowałem i przy poszczególnych pinach dopisałem kolory, pod jakimi przewody są zamocowane u mnie. Czyli po prostu jakie kabelki mam we własnej wtyczce. Co do szarego - nie pamiętam, a nie mam przy sobie tego schematu. Ale często są to standardowe kolorki. Jak przeszukasz forum znajdziesz wszystkie odpowiedzi na Twoje wątpliwości :) Jeszcze jedno - przejściówki są dobre do tego, żebyś przyczepę przyciągnął do domu. Ale docelowo dobrze jest mieć taki wtyk w przyczepie, jakie masz gniazdo w holowniku, którym będziesz ciągał. Im więcej przejściówek, tym więcej miejsc potencjalnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzając w google i schematy, podłączenia-kolor kabelków, to w samochodach kolor szary nie występuje.

Jednak u mnie z przyczepy wychodzi. 

Teraz chyba pozostaje ponowne rozkręcenie wtyczki i sprawdzenie dokładnie które numery pinów mam wolne.

Gdyby szary był do jednego wolnego, więc pozostaje jeszcze jeden wolny, do którego już kabelka nie ma..

Co do kupna wtyczki aby pasowała do mojego gniazda w holowniku, to już mam problem, bo w Łodzi dwa sklepy z częściami i oba aktualnie zamknięte - urlop.

Edytowane przez mirekg9 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzając w google i schematy, podłączenia-kolor kabelków, to w samochodach kolor szary nie występuje.

Jednak u mnie z przyczepy wychodzi. 

Teraz chyba pozostaje ponowne rozkręcenie wtyczki i sprawdzenie dokładnie które numery pinów mam wolne.

Gdyby szary był do jednego wolnego, więc pozostaje jeszcze jeden wolny, do którego już kabelka nie ma..

Co do kupna wtyczki aby pasowała do mojego gniazda w holowniku, to już mam problem, bo w Łodzi dwa sklepy z częściami i oba aktualnie zamknięte - urlop.

Sywa, w Łodzi wtyczkę kupisz w "Intercars" na ul. Dąbrowskiego chyba 207 za wiaduktem po prawej stronie jakieś 300 m. Jest spory szyld na pewno trafisz. W sumie to hurtownia, ale sprzedają w detalu. Napisałeś o dwóch sklepach karawaningowych w Łodzi, jeden to Allcamp, a jaki drugi miałeś na myśli ?

Edytowane przez Port (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ul. Zelwerowicza /równoległa/ do Narutowicza, za Kopcińskiego-jadąc w kierunku "Radiostacji".

Kiedyś był dystrybutorem Niewiadówek, ale części też można u niego dostać, ale już nie takie jak w Allcamp.

IC- wiem co to jest i gdzie, bo kupuję tam czasami części do autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ul. Zelwerowicza /równoległa/ do Narutowicza, za Kopcińskiego-jadąc w kierunku "Radiostacji".

Kiedyś był dystrybutorem Niewiadówek, ale części też można u niego dostać, ale już nie takie jak w Allcamp.

IC- wiem co to jest i gdzie, bo kupuję tam czasami części do autka.

Na Zelwerowicza części nie takie jak w Allcamp, to znaczy jakie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki, rączki, kliny, kółka podporowe dostaniesz.

Na zamówienie pewnie też coś ściągną, ale nie ma już jakiś części lub wyposażenia typu Fiamma.

Jest to sklepik mały mieszczący się w domku jednorodzinnym, więc nie ma wszystkiego, ale kiedyś zadzwoniłem w sobotę po południu podjechałem do sklepiku-domku i bez problemu akurat element zakupiłem. Potrzebowałem na "gwałt" przejściówki do podłączenia cepki a właściciel nie robił z tego jakiegoś dylematu i problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki, rączki, kliny, kółka podporowe dostaniesz.

Na zamówienie pewnie też coś ściągną, ale nie ma już jakiś części lub wyposażenia typu Fiamma.

Jest to sklepik mały mieszczący się w domku jednorodzinnym, więc nie ma wszystkiego, ale kiedyś zadzwoniłem w sobotę po południu podjechałem do sklepiku-domku i bez problemu akurat element zakupiłem. Potrzebowałem na "gwałt" przejściówki do podłączenia cepki a właściciel nie robił z tego jakiegoś dylematu i problemu.

Kojarzę tą posesje. Kilka lat temu widziałem tam kilka Niewiadówek, zdziwiłem się co tam może być (wtedy jeszcze nie byłem zainteresowany karawaningiem). Jak masz numer telefonu do tego Pana to mógłbyś podać, może się przydać. Do Allcampu mam rzut beretem, ale nigdy nic nie wiadomo, co będzie potrzebne. Słyszałeś coś o sklepie, czy serwisie na ul. Mazurskiej? Nigdy tam nie byłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Mazurskiej byłem kilka latek wstecz, lecz jako takiego sklepu to ja nie widziałem.

Interesowała mnie wtedy podłużna klapka do zamknięcia głównego zewnętrznego gniazda zasilania. Kupiłem bez problemu. Na regale miał jakąś "drobnicę" /nie pamiętam już co to było, lecz nie można tego nazwać sklepem.

Praktycznie trudni się naprawami, tak samo jak i ten na Beskidzkiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wracając do postu #1.

Ciężko jest kupić przejściówkę-adapter z holenderskiej 13 na "europejską 13". Istnieją takie przejściówki ale na sprowadzenie i o 2-3 razy drożej by to wyszło niż zmiana wtyczki.

Dzisiaj wtyczkę zmieniłem i podłączyłem pod autko /udało się i wszystko działa za pierwszym podłączeniem/.

Co prawda później mi się przypomniało, iż nie sprawdziłem czy działają krany.

Ale oświetlenie wewnątrz przyczepy - nad kuchnią, lodówka, światło w sypialni "świetlówki", oświetlenia w łazience działają.

Jedynie mam dylemat z przednią częścią przyczepy - stół /siedziska podkowa/. Na suficie jest żyrandol-działa na 230V, w narożnikach są lampki punktowe na 230V-działają, pod szafkami jest lampka typu świetlówka i na 230V -działała.

Czy istnieje taka możliwość, aby w tym miejscu w przyczepie nie było oświetlenia zasilanego z samochodu? Myślałem że właśnie świetlówka zaświeci, ale jednak nie.

Jak wspomniałem, po podłączeniu 230V-wszystkie oświetlenie wewnątrz działa. 

Pozdrawiam i myślę iż uzyskam jakieś konkrety. Dodam również iż pozostaje i tak jeden pin wolny - może się do czegoś dodatkowo przydać? do czego?

 

Nadal czekam na jakąś podpowiedź z postu #1 co do pytania 6...

Co do pytania 3 i 5 - do czego można dodatkowo wykorzystać ten przewód?

Myślę, że może on jest od świateł wstecznych, lecz w przyczepie nie mam lamp z wstecznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz w prosty sposób przerobić żyrandol na 12v. Odszukaj w szafie lub szawce miejsca gdzie wchodzi kabel z żyrandola. U mnie jest to w takiej puszce.post-373-1409001917,36_thumb.jpg

Odłącz go z puszki gdzie są instalacje 230v przełącz obok do 12v.

 

Chwilę zajmie zlokalizowanie właściwego kabla ale warto się pomęczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle napisałem - żyrandol to wisi /jest przymocowana/ u mnie na suficie i jest to lampa.

Nieco niżej i to chyba by było najlepsze, gdyś świetlówki dają więcej światła.

Takie "puszki" to miałem w Knausie, lecz u mnie jest tylko jedna w szafie i to taka /a roczniki były takie same/... post-9690-0-39957000-1409003686_thumb.jpg

Skrzynki jeszcze nie rozkręcałem, lecz mam zamiar, bo chcę domontować licznik energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-373-1409004098,05_thumb.jpg

 

A jedna z tych puszek, które pokazałeś ? Wg mnie nie idą te kable wprost do bezpieczników. Jeżeli to zlokalizujesz będzie żyrandol lub wybrana przez Ciebie lampka działała ma 12v.

 

Robiłem tak w Knausie i Buerstnerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę zerkał w przyczepie może jutro, bo dzisiaj kładłem kregle u szwagra. Ciekawe tylko czy świetlówka jest na na 12V.

Muszę ponownie podłączyć samochód posprawdzać a potem to samo pod 230V i latać z dwoma próbnikami. Ale jak mus, to mus.

Potem mnie czeka również sprawdzenie kranu w łazience /pompka nie buczy w głównym zbiorniku/. Natomiast po załączeniu kranu w zlewie pompka buczy.

Zauważyłem iż do pompki idą tylko dwa przewody, /więc chyba tylko jakby od jednego kranu/ chyba że gdzieś wcześniej są mostkowane. Lecz łazienka szczelnie obudowana i muszę szukać gdzie i jakie przewody idą.

W innej cepce nie miałem problemu, gdyż wszystkie zasilane na 12V przewody były w brązowej izolacji, a na 230 w białej. Tutaj większość idzie tylko w białej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.