Jump to content
Bledowiak

Nie grzeje terma truma tt2 na 230V

Recommended Posts

Bledowiak

Witam,

Jestem na etapie zaznajamiania się z przyczepą (mamy ją tydzień). Podejrzewam awarię termy truma tt2. Konkretnie wygląda to tak: zasilanie na kostce jest 230V, czyli do termy zasilanie dochodzi.. Kontolka się pali na zielono. Natomiast po upływie 1h woda nawet nie jest letnia. Sprawdzałem czy jest woda w termie - wygląda, że jest - po odkręceniu zawory spustowego woda wypływa. Czy to może być np. zakamieniona grzałka ? Co posprawdzć ? Może coś źle robię ? :-(

 

 

Pozdrawiam i jednocześnie witam wszystkich na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bledowiak

Z tego co się doczytałem to grzałka nie powinna mieć przerwy i nie mieć przebicia na obudowę. Zwykły miernik powinien więc wystarczyć. Z dokumentacji wynika, że gdzieś jest jeszcze termostat. Można się jakoś do niego dobrać i czy nowa grzałka sprzedawana jest razem z termostatem czy trzeba ew. kupować oddzielnie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bledowiak

Zdemontowałem grzałką. Trup. Po podłaczeniu na chwilę (nawet dłuższą) grzałka zimna. Opłaca się naprawiać czy tylko nowa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Ale jak chcesz naprawić grzałkę  :hmm:  wydaje mi się że są nierozbieralne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bledowiak

Na końcu grzałki jest plastikowa osłona przykręcona do grzałki 1 śrubką. Daje się rozebrać. Są tam jakieś podzespoły ale nie widzę oznaczeń. Podejrzewam, że to jest właśnie termostat i to chyba ona najprawdopodobniej się zepsuł (pisałem wcześniej o lekkim zapachu plastiku). Gdyby było wiadomo jakie to są części to może da się kupić i polutować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

No cóż na pewno warto spróbować :ok:  nowa to 250zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewehr

Szkoda że nie napisałeś tego wcześniej. Byłem na długi weekend koło Ciebie. Domyśl się gdzie :]  Można by było coś pomyśleć nad problemem :thank:

Wstaw foto elementów w grzałce. Jak najwięcej fotek i dokładne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bledowiak

post-17460-0-04490100-1408479864_thumb.jpgpost-17460-0-09569700-1408479876_thumb.jpgpost-17460-0-05444400-1408479888_thumb.jpgpost-17460-0-20783000-1408479899_thumb.jpgpost-17460-0-91594000-1408479909_thumb.jpg

 

Zrobiłem fotki (niestety tylko telefonem).

Czy te elementy coś mówią ?

 

Na 2 elementach są oznaczenia więc może będzie łatwiej. Jeżeli chodzi o ten niebieski to żadnych oznaczeń nie widzę. Czarny był przyklejony do obudowy grzałki. Jeżeli udało by się zidentyfikować te podzespoły to wymiana nie powinna nastręczać trudności. Ot, trochę lutowania.

Edited by Bledowiak (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewehr

Po tych fotkach nic nie podpowiem. Strasznie marna jakość i nic nie widzę. Zacznij może od zmierzenia samej grzałki. Sprawdź miernikiem jaką ma rezystancję. Najlepiej, jak byś ją przed pomiarem odłączył od płyty sterującej, przynajmniej jedną stronę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Exen

 

 

Na 2 elementach są oznaczenia więc może będzie łatwiej. Jeżeli chodzi o ten niebieski to żadnych oznaczeń nie widzę. Czarny był przyklejony do obudowy grzałki. Jeżeli udało by się zidentyfikować te podzespoły to wymiana nie powinna nastręczać trudności. Ot, trochę lutowania.

 

Niebieski to zwykły łącznik przewodów z izolatorem.

Musisz zmierzyć samą grzałkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bledowiak

OK, grzałka zmierzona jest OK. Problemem jest podzespół (czarny na zdjęciu) o oznaczeniach: TYP KO 02-T-200 st 230V 16(6)A

 

Podejrzewam, że jest odpowiedzialny z odłączenie zasilania w przypadku podgrzania grzałki do 200 st C.

Po jego odpięciu, podłączyłem na chwilę grzałkę i zadziałała.

Generalnie wygląda na to, że obydwa elementy (zielony o oznaczeniach Q 57 85C 40K 5671 i czarny TYP KO 02-T-200 st 230V 16(6)A podłączone są szeregowo do zasilania. Awarii uległ czarny (bez niego grzałka działa). Na chłopski rozum zielony (85C) zabezpiecza przed podgrzaniem wody do ponad 85 st. C a czarny przed przegrzaniem 200 st. C. Ponieważ poprzedni właściciel przyczepy informował mnie o dziwnym zapachu dochodzącym z termy, podejrzewam, że ją odpalał na pusto lub z małą ilością wody. Tylko dlaczego poleciał czarny a nie w pierwszej kolejności zileony ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewehr

Jeśli grzałka rusza po zwarciu czarnego termika, to nie szukaj takiego samego. Może być problem z kupnem. Daj jakiś zamiennik, np taki http://archiwum.allegro.pl/oferta/wylacznik-termiczny-200-c-10a-250v-zamkniety-0498-i4125835020.html Ważne żeby był minimum 16A i wszedł w obudowę. Musi być również koniecznie przymocowany do grzałki. Tak aby jego płaszczyzna termiczna, jak najlepiej odbierała ciepło z grzałki. Zielony był luzem w obudowie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bledowiak

Zielony nosi ślady kleju  więc pewnie też. Wiesz może na co to wkleić ? Silikon odpada, jakiś distal pewnie też.

Edited by Bledowiak (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...