Skocz do zawartości

Nie grzeje terma truma tt2 na 230V


Bledowiak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem na etapie zaznajamiania się z przyczepą (mamy ją tydzień). Podejrzewam awarię termy truma tt2. Konkretnie wygląda to tak: zasilanie na kostce jest 230V, czyli do termy zasilanie dochodzi.. Kontolka się pali na zielono. Natomiast po upływie 1h woda nawet nie jest letnia. Sprawdzałem czy jest woda w termie - wygląda, że jest - po odkręceniu zawory spustowego woda wypływa. Czy to może być np. zakamieniona grzałka ? Co posprawdzć ? Może coś źle robię ? :-(

 

 

Pozdrawiam i jednocześnie witam wszystkich na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się doczytałem to grzałka nie powinna mieć przerwy i nie mieć przebicia na obudowę. Zwykły miernik powinien więc wystarczyć. Z dokumentacji wynika, że gdzieś jest jeszcze termostat. Można się jakoś do niego dobrać i czy nowa grzałka sprzedawana jest razem z termostatem czy trzeba ew. kupować oddzielnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tutaj coś znajdziesz, bo ja niestety nie mam takiego czegoś.

Albo jest po prostu tylko włącznik

5389717-a.jpg

http://www.leisure-supplies.co.uk/productdetails.php?id=69

http://forum.karawaning.pl/topic/10128-zasady-monta%C5%BCu-bojlera-truma-tt2/


Ale i tak sprawdził bym najpierw grzałkę bo z tego co widać nie jest skomplikowany demontaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na końcu grzałki jest plastikowa osłona przykręcona do grzałki 1 śrubką. Daje się rozebrać. Są tam jakieś podzespoły ale nie widzę oznaczeń. Podejrzewam, że to jest właśnie termostat i to chyba ona najprawdopodobniej się zepsuł (pisałem wcześniej o lekkim zapachu plastiku). Gdyby było wiadomo jakie to są części to może da się kupić i polutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie napisałeś tego wcześniej. Byłem na długi weekend koło Ciebie. Domyśl się gdzie :]  Można by było coś pomyśleć nad problemem :thank:

Wstaw foto elementów w grzałce. Jak najwięcej fotek i dokładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-17460-0-04490100-1408479864_thumb.jpgpost-17460-0-09569700-1408479876_thumb.jpgpost-17460-0-05444400-1408479888_thumb.jpgpost-17460-0-20783000-1408479899_thumb.jpgpost-17460-0-91594000-1408479909_thumb.jpg

 

Zrobiłem fotki (niestety tylko telefonem).

Czy te elementy coś mówią ?

 

Na 2 elementach są oznaczenia więc może będzie łatwiej. Jeżeli chodzi o ten niebieski to żadnych oznaczeń nie widzę. Czarny był przyklejony do obudowy grzałki. Jeżeli udało by się zidentyfikować te podzespoły to wymiana nie powinna nastręczać trudności. Ot, trochę lutowania.

Edytowane przez Bledowiak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych fotkach nic nie podpowiem. Strasznie marna jakość i nic nie widzę. Zacznij może od zmierzenia samej grzałki. Sprawdź miernikiem jaką ma rezystancję. Najlepiej, jak byś ją przed pomiarem odłączył od płyty sterującej, przynajmniej jedną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na 2 elementach są oznaczenia więc może będzie łatwiej. Jeżeli chodzi o ten niebieski to żadnych oznaczeń nie widzę. Czarny był przyklejony do obudowy grzałki. Jeżeli udało by się zidentyfikować te podzespoły to wymiana nie powinna nastręczać trudności. Ot, trochę lutowania.

 

Niebieski to zwykły łącznik przewodów z izolatorem.

Musisz zmierzyć samą grzałkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, grzałka zmierzona jest OK. Problemem jest podzespół (czarny na zdjęciu) o oznaczeniach: TYP KO 02-T-200 st 230V 16(6)A

 

Podejrzewam, że jest odpowiedzialny z odłączenie zasilania w przypadku podgrzania grzałki do 200 st C.

Po jego odpięciu, podłączyłem na chwilę grzałkę i zadziałała.

Generalnie wygląda na to, że obydwa elementy (zielony o oznaczeniach Q 57 85C 40K 5671 i czarny TYP KO 02-T-200 st 230V 16(6)A podłączone są szeregowo do zasilania. Awarii uległ czarny (bez niego grzałka działa). Na chłopski rozum zielony (85C) zabezpiecza przed podgrzaniem wody do ponad 85 st. C a czarny przed przegrzaniem 200 st. C. Ponieważ poprzedni właściciel przyczepy informował mnie o dziwnym zapachu dochodzącym z termy, podejrzewam, że ją odpalał na pusto lub z małą ilością wody. Tylko dlaczego poleciał czarny a nie w pierwszej kolejności zileony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli grzałka rusza po zwarciu czarnego termika, to nie szukaj takiego samego. Może być problem z kupnem. Daj jakiś zamiennik, np taki http://archiwum.allegro.pl/oferta/wylacznik-termiczny-200-c-10a-250v-zamkniety-0498-i4125835020.html Ważne żeby był minimum 16A i wszedł w obudowę. Musi być również koniecznie przymocowany do grzałki. Tak aby jego płaszczyzna termiczna, jak najlepiej odbierała ciepło z grzałki. Zielony był luzem w obudowie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielony nosi ślady kleju  więc pewnie też. Wiesz może na co to wkleić ? Silikon odpada, jakiś distal pewnie też.

Edytowane przez Bledowiak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.