Bledowiak Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Witam, Jestem na etapie zaznajamiania się z przyczepą (mamy ją tydzień). Podejrzewam awarię termy truma tt2. Konkretnie wygląda to tak: zasilanie na kostce jest 230V, czyli do termy zasilanie dochodzi.. Kontolka się pali na zielono. Natomiast po upływie 1h woda nawet nie jest letnia. Sprawdzałem czy jest woda w termie - wygląda, że jest - po odkręceniu zawory spustowego woda wypływa. Czy to może być np. zakamieniona grzałka ? Co posprawdzć ? Może coś źle robię ? :-( Pozdrawiam i jednocześnie witam wszystkich na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Może grzałka do wymiany , elektrykiem nie jestem ale miernikiem jakoś można to sprawdzić http://allegro.pl/grzalka-truma-podgrzewacz-truma-therme-tt-i4448862240.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bledowiak Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Z tego co się doczytałem to grzałka nie powinna mieć przerwy i nie mieć przebicia na obudowę. Zwykły miernik powinien więc wystarczyć. Z dokumentacji wynika, że gdzieś jest jeszcze termostat. Można się jakoś do niego dobrać i czy nowa grzałka sprzedawana jest razem z termostatem czy trzeba ew. kupować oddzielnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Może tutaj coś znajdziesz, bo ja niestety nie mam takiego czegoś. Albo jest po prostu tylko włącznik http://www.leisure-supplies.co.uk/productdetails.php?id=69 http://forum.karawaning.pl/topic/10128-zasady-monta%C5%BCu-bojlera-truma-tt2/ Ale i tak sprawdził bym najpierw grzałkę bo z tego co widać nie jest skomplikowany demontaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bledowiak Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Zdemontowałem grzałką. Trup. Po podłaczeniu na chwilę (nawet dłuższą) grzałka zimna. Opłaca się naprawiać czy tylko nowa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Ale jak chcesz naprawić grzałkę wydaje mi się że są nierozbieralne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bledowiak Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Na końcu grzałki jest plastikowa osłona przykręcona do grzałki 1 śrubką. Daje się rozebrać. Są tam jakieś podzespoły ale nie widzę oznaczeń. Podejrzewam, że to jest właśnie termostat i to chyba ona najprawdopodobniej się zepsuł (pisałem wcześniej o lekkim zapachu plastiku). Gdyby było wiadomo jakie to są części to może da się kupić i polutować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 No cóż na pewno warto spróbować nowa to 250zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gewehr Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Szkoda że nie napisałeś tego wcześniej. Byłem na długi weekend koło Ciebie. Domyśl się gdzie Można by było coś pomyśleć nad problemem Wstaw foto elementów w grzałce. Jak najwięcej fotek i dokładne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bledowiak Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 (edytowane) Zrobiłem fotki (niestety tylko telefonem). Czy te elementy coś mówią ? Na 2 elementach są oznaczenia więc może będzie łatwiej. Jeżeli chodzi o ten niebieski to żadnych oznaczeń nie widzę. Czarny był przyklejony do obudowy grzałki. Jeżeli udało by się zidentyfikować te podzespoły to wymiana nie powinna nastręczać trudności. Ot, trochę lutowania. Edytowane 19 Sierpnia 2014 przez Bledowiak (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gewehr Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Po tych fotkach nic nie podpowiem. Strasznie marna jakość i nic nie widzę. Zacznij może od zmierzenia samej grzałki. Sprawdź miernikiem jaką ma rezystancję. Najlepiej, jak byś ją przed pomiarem odłączył od płyty sterującej, przynajmniej jedną stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exen Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Na 2 elementach są oznaczenia więc może będzie łatwiej. Jeżeli chodzi o ten niebieski to żadnych oznaczeń nie widzę. Czarny był przyklejony do obudowy grzałki. Jeżeli udało by się zidentyfikować te podzespoły to wymiana nie powinna nastręczać trudności. Ot, trochę lutowania. Niebieski to zwykły łącznik przewodów z izolatorem. Musisz zmierzyć samą grzałkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bledowiak Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 OK, grzałka zmierzona jest OK. Problemem jest podzespół (czarny na zdjęciu) o oznaczeniach: TYP KO 02-T-200 st 230V 16(6)A Podejrzewam, że jest odpowiedzialny z odłączenie zasilania w przypadku podgrzania grzałki do 200 st C. Po jego odpięciu, podłączyłem na chwilę grzałkę i zadziałała. Generalnie wygląda na to, że obydwa elementy (zielony o oznaczeniach Q 57 85C 40K 5671 i czarny TYP KO 02-T-200 st 230V 16(6)A podłączone są szeregowo do zasilania. Awarii uległ czarny (bez niego grzałka działa). Na chłopski rozum zielony (85C) zabezpiecza przed podgrzaniem wody do ponad 85 st. C a czarny przed przegrzaniem 200 st. C. Ponieważ poprzedni właściciel przyczepy informował mnie o dziwnym zapachu dochodzącym z termy, podejrzewam, że ją odpalał na pusto lub z małą ilością wody. Tylko dlaczego poleciał czarny a nie w pierwszej kolejności zileony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gewehr Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Jeśli grzałka rusza po zwarciu czarnego termika, to nie szukaj takiego samego. Może być problem z kupnem. Daj jakiś zamiennik, np taki http://archiwum.allegro.pl/oferta/wylacznik-termiczny-200-c-10a-250v-zamkniety-0498-i4125835020.html Ważne żeby był minimum 16A i wszedł w obudowę. Musi być również koniecznie przymocowany do grzałki. Tak aby jego płaszczyzna termiczna, jak najlepiej odbierała ciepło z grzałki. Zielony był luzem w obudowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bledowiak Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 (edytowane) Zielony nosi ślady kleju więc pewnie też. Wiesz może na co to wkleić ? Silikon odpada, jakiś distal pewnie też. Edytowane 22 Sierpnia 2014 przez Bledowiak (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.