Skocz do zawartości

Wstępne rozeznanie - prośba o pomoc


seba222

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też przyznam iż w moim kombi 170KM z domkiem na haku wystarczy lekko wilgotna trawa lub co gorsza jakieś trawiaste wzniesienie na starcie i niestety mimo wyczucia w nodze, profilaktycznie zaciskam zęby by nie zostawić śladów swojej działalności na pięknie utrzymanym polu... ale z 2giej strony w trasie pod górkę czuję iż nie zamulam z braku mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ale masz bo było skrojone na miarę przez producenta i na dodatek w benzynie, gdzie przyrost mocy i momentu jest równomierny i łatwiejszy w opanowaniu pod nogą...

Z deka też rozkład mas jest chyba inny niż w 7-mio miesjcowym Galaxianie.

 

A dałbyś Bartek tak z 3000 zł żeby mieć 170 zamiast 140 KM - bo ja nie ale to tylko moje prywatne zdanie... :foch: ... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie... równomierniejszy.... łatwiejszy.... a z 1200kg na haku (jak nie więcej :) ) i tak bywa wesoło.

3000pln bez zastanowienia wolałbym przeznaczyć na wyposażenie karawaningowe lub lepszą budkę. Pojechałbym na wakacje. Ale to też tylko moje zdanie. :)

 

Cytat z  filmu Testosteron : "a po co wam te wszystkie konie i turbiny jak w mieście i tak jest do 50km/h"

 

Jeszcze rozumiałbym polakierowanie na czerwony ;) wszak te są najszybsze :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Commander...

Raz dalem 2500 i to był blad - ciągałem cepke rożnymi autami kombi i Van - wszystko jedno czy diesel czy bezyna, pojemności  1,6-2.0 o mocach od 115 do 136 (ostatnio citroen przez 2 wyjazdy mial 165) i powiem wam jedno....

 

Zmieniłem auto pod przyczepę - teraz mam 2,2 w dieslu, 139 koni, podkuty na 4 kola i to jest pierwsze a także  zdroworozsądkowe auto pod przyczepe - nigdy już nie będę ciagal cepki nie ważne czy DMC 1100 czy 1500 żadnym kombi czy Vanem - SUV gdy jest wysoki, 4x4, ma te swoje 130-150 koni to komfort jazdy z ogonem ...

 

Nie ma już stresu przy ruszaniu na mokrym trawniku, wyjeżdżania pod górkę po trawie czy piachu, wszystko co związane z trakcja... jest przyjemne.

 

Ostatnio w cytrusie byłem bardzo zadowolony z jazdy z cepka o masie prawie 1,5t na trasie czy drogach drugiej kategorii, nie miałem większych uwag, denerwujące było tylko manewrowanie na trawie już nawet nie mokrej - dupa obciążona, cepa ciężka wiec przednie kapcie traciły przyczepność momentalnie, ruszanie delikatne czy balansując kończyło się smrodem sprzęgła...

 

Porównam trochę dwa auta z przyczepka ok 1,5t, auta załadowane na 4-5 osob plus np. 2-4 rowery na  dachu:

 

C4 Grand 2,0 HDI 136 koni - minimalna prędkość aby było komfortowo,  na 6 biegu - 85-90 km/h, jazda przy długich podjazdach to różnie nawet i 3 było aby utrzymać na szczycie 70km/h co skończyło się alertem o przegrzaniu silnika w Cro przy temp powietrza około 35st.

 

X-trail 2,2 cDI139 koni (nissanowski) - minimalna predkosc aby było komfortowo, na 6 biegu - od 70 km/h, jazda pod górkę - w ten weekend przejazd przez Okraj  przy temp powietrza 25st, max temp silnika 80-85 st a momentami była nawet kilka razy jedyneczka...

 

Spalanie w obu autach mam prawie identyczne - może pol litra na korzyść Cytrusa, ale Nissana mam od miesiąca i zaliczyłem nim dopiero 3 wyjazdy weekendowe...

 

 

Jeśli ktoś chce jezdzic na teren poza kempingowy, czy trawiasty to naped na 4 kola, duza pojemność a mala moc i auto o masie własnej- netto większej od dmc przyczepki...

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przyczepkę kupuj na ilość ludzi w rodzinie a nie na max DMC lub metry bieżące, gdyż w przyczepie się zwykle tylko śpi, bo na tym polega magia karawaningu...

 

Przyczepę mam zamiar zakupić, tak jak dokładnie piszesz, nie "na metry", ale dokładnie pod ilość osób. Szukam dlatego czegoś dla 5-ciu osób, w tym jedno łóżko piętrowe. Oczywiście patrzę na DMC, żeby nie przekroczyło max DMC Galaksiaka. Dzięki Wam, mam już swoje typy i żadna z nich nie przekracza 1600 DMC.

 

1. Raz dalem 2500 i to był blad.

 

2. Zmieniłem auto pod przyczepę - teraz mam 2,2 w dieslu, 139 koni, podkuty na 4 kola i to jest pierwsze a także  zdroworozsądkowe auto pod przyczepe

ad. 1 - za takie pieniądze faktycznie nie zrobił bym "chipa" bo to już duży wydatek. Galaxiaka z moim silnikiem robią za 1000 zł (promocja dla użytkowników forum Forda) w jednej z dwóch polecanych u nas w kraju firm - 2 x hamownia (przed i po). Te 180 KM to jest max, a tak naprawdę w każdym wygląda to inaczej i dostosowują.

 

ad. 2 - ja choruję na auto 4x4, a konkretnie na Land Rovera Discovery, ale niestety cena niezbyt pozwala :( Poza tym, mało jest fajnych aut 4x4 a zarazem 7-mio miejscowych, a takie potrzebuję - dlatego padło na Galaxy (no może po trosze wpływ miał na to fakt, że to mój 3 Ford?)

Jeżdżę czasem Fordem Rangerem 2,5 diesel, gdzie max DMC przyczepy to 3000 kg. Ten nie dość, że 4x4, to rwie na haku, co mu się podoba i przestrzeń bagażową ma nie do zapełnienia, ale... miejsca w środku tak malutko, że na tylnym siedzeniu mnie jest nie wygodnie, nie wyobrażam sobie tam 3 dzieci wsadzić w fotelikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000pln to jeszcze kwota do przebolenia - ale ... to co masz spokojnie ci wystarczy - Galax jest obly i wysoki wiec cepka częściowo jedzie "w tunelu", najpierw pociągaj cepke tym co masz w stajni i ocen czy Ci to jest potrzebne chipowanie - czy nie lepiej zostawić te pieniążki na jakaś naprawę, dwumas, sprzęgło czy komplet klocków i tarcz... ;-) z cepka jedziesz jak z jakiem na łyżce, jak emeryt bo inaczej wykończysz auto lub roztelepiesz cala budkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

...mało jest fajnych aut 4x4 a zarazem 7-mio miejscowych, a takie potrzebuję - dlatego padło na Galaxy (no może po trosze wpływ miał na to fakt, że to mój 3 Ford?)

...

Miałem kiedyś T&C '05 AWD Stown'go - bardzo miło go wspominam.

Ogromne pole do popisu. Nigdy przed garażami nie odśnieżałem, szedł jak czołg :)

Ostatnie fotele składasz 2 ruchami i możesz wstawić tapczan.

Komfort rewelacja.

Ale jeśli ze stajni Forda, to może robili AWD w Winstarach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi hi... na szczęście nie mam dwumasy :) 

Durashift to klasyczna, 6-biegowa skrzynia automatyczna ze sprzęgłem hydrokinetycznym (lub prawidłowo konwerterem momentu). Nie ma w nim żadnego koła dwumasowego.

Niestety jak padnie skrzynia, to wtedy .... wolał bym dwumasę :P

 

Miałem kiedyś T&C '05 AWD Stown'go - bardzo miło go wspominam.

Ostatnie fotele składasz 2 ruchami i możesz wstawić tapczan.

 

Ale jeśli ze stajni Forda, to może robili AWD w Winstarach?

A czy przypadkiem T&C to nie jest Voyager tylko w wersji na USA? Znajomy ma Voyagera ale tylne siedzenia się nie składają, a cały układ jest 2+2+3.

Poza tym nikt mnie do "hamerykańców" nie przekona - taka jakaś dziwna obsesja :(, co dyskwalifikuje tez Windstara.

 

Na chwilę obecną mam mojego Forda i zmieniać nie będę przez co najmniej 3 lata :)

 

 

PS. właśnie znalazłem (wcześniej czytałem o tym, ale nie pamiętałem gdzie) - nowy Ford Mondeo będzie miał m.in. silnik 2.0 TDCI 180 KM (możecie zobaczyć na stronie www.ford.de). Oczywiście jest to jednostka unowocześniona, ale jest dalej pochodną starego dobrego 2.0 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Insignia od roku ma biturbo na 2.0 CDTI i wyciska ono 195 KM zamiast 163 dotychczasowych.

Mam teraz pytanie czy producent nie zmienił przypadkiem z tego powodu rozmiaru chłodnicy, pompy wody, półosi, itd...???

Czasami już samo zamówienie auta z fabrycznym hakiem powoduje że w standardzie mamy dodatkowy wentylator, inne sprężynie na tyle itd... a to tylko hak do okazjonalnego teoretycznie używania w osobówce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Każdy jakieś potrzeby ma. Jeden chciałby moovera a inny potrzebuje więcej koni pod maską. Jestem w stanie zrozumieć kolegę seba222 bo faktycznie większa ilość mocy ma również swoje zalety. Natomiast ponieważ przez najbliższe lata kolega zmieniał auta nie będzie i koszt "wzmocnienia silnika" jak podaje, jest przez niego akceptowalny, myślę iż trzeba jego decyzję uszanować i dalsze wywody są w tym wątku raczej niepotrzebne. Skupiłbym się raczej na samym jego początku:

Witam

 

Bardzo powoli dojrzewam do zakupu swojej pierwszej przyczepy - żona już się zgodziła więc już 50% za mną :)

 

W najbliższym czasie rozpoczynam kurs na B+E, czyli masa przyczepy jest mi nie straszna.

Holownik mam w miarę, bo Ford Galaxy II 2.0 TDCI 140 KM automat (niedługo będzie około 170+ kucy, bo planuję "chipa")  z fabrycznym hakiem.

MW 1760, DMC 2505, DMC Przyczepy 1750 kg,  DMC składu 4255 kg

Miejsce na trzymanie przyczepy zimą mam i nawet być może pod dachem.

 

Najważniejsza sprawa, to chcę określić, przy Waszej pomocy, czego tak naprawdę mam szukać. Rodzina to 2 dorosłych + 3 dzieci.

 

Proszę Was o propozycje, na jakie przyczepy powinienem zwrócić uwagę przy założeniach jak poniżej:

 

- łózko podwójne + pojedyncze (podwójne) + piętrowe

- kuchenka ze zlewem

- WC + umywalka (prysznic nie koniecznie)

- duża ładowność (DMC - MW)

 

Budżet: 15 - 25 tyś.

 

:)


Zastanów się czy skoro prysznic nie jest koniecznością, czy potrzebujesz ciepłą wodę. Masz jakieś preferencje co do "pochodzenia - producenta" ??? Zastanawiałeś się czy może angielka czy wolelibyście kontynentalną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż... chyba ustaliłem, co tak naprawdę potrzebuję i co najważniejsze, co mi się podoba.

 

Poniżej kilka przykładowych przyczep - proszę Was o opinie na temat nie tej konkretnej, ale ogólnie modelu:

 

1. Hobby Excellent 540 UK - MW 1317 kg, DMC 1500 kg

 

http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/hobby-excellent-540-uk-e-z-04-2011-hannover-isernhage/192564534.html?lang=en&pageNumber=2&__lp=6&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=8500&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.makeId=10800&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&features=BUNK_BED&negativeFeatures=EXPORT&categories=Caravan&numberOfBunks=FIVE_BUNKS&noec=1

 

2. Dethleffs Summer Edition 530 TK - DMC 1500 kg

 

http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/dethleffs-summer-edition-530-tk-stemwede-twiehause/196703074.html?lang=en&pageNumber=2&__lp=27&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&features=BUNK_BED&negativeFeatures=EXPORT&categories=Caravan&numberOfBunks=FIVE_BUNKS&noec=1

 

3. Bürstner Flipper 480 TK

 

http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/buerstner-flipper-480-tk-mit-vorzelt-top-gepflegt-wettringen/199386686.html?lang=en&pageNumber=2&__lp=27&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&features=BUNK_BED&negativeFeatures=EXPORT&categories=Caravan&numberOfBunks=FIVE_BUNKS&noec=1

 

4. Fendt 540 TK Saphir

 

http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/fendt-540-tk-saphir-k%C3%BClsheim/198506223.html?lang=en&pageNumber=3&__lp=27&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&features=BUNK_BED&negativeFeatures=EXPORT&categories=Caravan&numberOfBunks=FIVE_BUNKS&noec=1

 

5. Hobby De Luxe 495 UK

 

http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/hobby-de-luxe-495-uk-euerbach/199454289.html?lang=en&pageNumber=2&__lp=6&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=8500&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.makeId=10800&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&features=BUNK_BED&negativeFeatures=EXPORT&categories=Caravan&numberOfBunks=FIVE_BUNKS&noec=1

 

http://allegro.pl/przyczepa-kempingowa-hobby-de-lux-495-2007-okazja-i4602191306.html

 

Jak widać, DMC oscyluje w granicach 1400 - 1600 kg. Układ jaki mi pasuje, to podkowa + piętrus + pojedynka. 

Z tych wszystkich najbardziej "podchodzi" mi Hobby 495 i Fendt. Co o nich sądzicie?

 

Niestety to co zauważyłem, to w Polsce przyczepy są strasznie "gołe" - wydaje mi się, że sprowadzający ogołacają je kompletnie ze wszystkiego i sprzedają osobno. W niemczech, przyczepy sprzedawane są z wyposażeniem, nie rzadko z przedsionkami, schodkami, telewizorami itp. U nas, takie wyposażenie to chyba luksus.

Edytowane przez seba222 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to co zauważyłem, to w Polsce przyczepy są strasznie "gołe" - wydaje mi się, że sprowadzający ogołacają je kompletnie ze wszystkiego i sprzedają osobno. W niemczech, przyczepy sprzedawane są z wyposażeniem, nie rzadko z przedsionkami, schodkami, telewizorami itp. U nas, takie wyposażenie to chyba luksus.


Co do tego że przyczepy sa u nas gołe to by, sie nie zgodził ja jak kupowałem moją niedawno dostałem 

przedsionek letni ,jesienny czy jak go tam zwał ,bagażnik na rowery,lusterka do auta ,stado przedłużaczy,zapasowe części do przyczepy oryginalnie zapakowane wtyczki butle latarki i cuda wianki mógł bym tak wymieniać i wymieniać niektóre rzeczy to nawet nie wiem do czego jeszcze służą ale tego to sie na jakimś zlocie dowiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do tego że przyczepy sa u nas gołe to by, sie nie zgodził ja jak kupowałem moją niedawno dostałem 

przedsionek letni ,jesienny czy jak go tam zwał ,bagażnik na rowery,lusterka do auta ,stado przedłużaczy,zapasowe części do przyczepy oryginalnie zapakowane wtyczki butle latarki i cuda wianki mógł bym tak wymieniać i wymieniać niektóre rzeczy to nawet nie wiem do czego jeszcze służą ale tego to sie na jakimś zlocie dowiem

 

A kupowałeś od osoby prywatnej, czy z komisu / od handlarza? I jeszcze, czy przyczepa była sprowadzana, czy krajowa?

Edytowane przez seba222 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją kupiłem u handlarza i może i owszem kilku drobiazgów brakowało ale klin najazdowy był, przedsionek pełny był kompletny wraz z firaneczkami, daszek do przedsionka był - można go również w formie weekendowej zamontować bezpośrednio do przyczepy, kolejny daszek między drzewa :),  płyny do toalety były obydwa niemal nówki, dodatkowy piecyk elektryczny był, podłoga bardzo dobrej jakości była, a nawet 3rolki srajtaśmy dedykowanej do karawaningu - takiej co się szybciej rozpuszcza w kasecie, korba, bagażnik na rowery. A że brakowało schodka za 30 pln....i musiałem dorobić sobie końcówki pasów sztormowych... jakoś przeżyłem :)

 

Nie jest tak źle, wystarczy znaleźć tę odpowiednią ;) w odpowiednim miejscu. Więcej wiary i cierpliwości :) Moja była sprowadzona z Holandii tak dla dopełnienia opisu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kupowałeś od osoby prywatnej, czy z komisu / od handlarza? I jeszcze, czy przyczepa była sprowadzana, czy krajowa?

przyczepa z komisu była ,sprowadzona z holandii

facet powiedział tak cytuje;na co mi te wszystkie graty było tak to z tym sprzedaje 

Edytowane przez andross (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.