pathrow Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Witam Mam takie pytanie: Obecnie mam założone w przyczepce stalowe felgi na cztery śruby z oponami 165/80 R13 83T Nie bardzo mi się podobają już oponki i tak się zastanawiam czy mogę założyć koła w rozmiarze 14 ?? Jest tego dosyć dużo na 4 otwory (VW, seat, opel i inne), no i czy mogą to być alu ?? No i oczywiście jakie opony ?? Nie mam o tym pojęcia i zastanawiam się czy po prostu wymienić tylko opony na 13 to też na jakie ?? Czy jednak mogę dać 14 bo jest większy wybór ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Port Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Jeżeli zastosujesz felgi 14, to opony musisz dać o niższym profilu, żeby zewnętrzna średnica opony na feldze 14 była taka sama (nie większa) jak obecna opona 165 / 80 na feldze 13 .. Zwróć również uwagę na szerokość 165. Wszystkie zewnętrzne nowe wymiary nie mogą być większe od obecnych, chodzi o to żeby koło w czasie jazdy po wertepach nie ocierało Ci się o nadkole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Jeżeli zastosujesz felgi 14, to opony musisz dać o niższym profilu, żeby zewnętrzna średnica opony na feldze 14 była taka sama (nie większa) jak obecna opona 165 / 80 na feldze 13 Ale to w przypadku auta aby licznik nie przekłamywał, a w przyczepie nie ma to znaczenia chodzi raczej o to aby opona nie obcierała o żaden element w nadkolu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pathrow Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Czyli że mogę założyć alu 14 z osobówki ?? Jeżeli tak to czy ktoś podpowie jakie oponki do tego ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Opony najlepiej z indeksem C wzmacniane, takie były by najlepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AUTOJUR Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 (edytowane) C lub z oznaczeniem RF Edytowane 4 Sierpnia 2014 przez AUTOJUR (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Różne są oznaczenia tych opon https://www.netcar.pl/opony++skroty+w+oznaczeniach+indeksy+predkosci+i+nosnosci,3714,s.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Port Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Ale to w przypadku auta aby licznik nie przekłamywał, a w przyczepie nie ma to znaczenia chodzi raczej o to aby opona nie obcierała o żaden element w nadkolu. O to mi właśnie chodziło. Napisałem, żeby nie ocierało się o nadkole. Jak Kolega na 14 wrzuci 165/80 R14 C to jest duże prawdopodobieństwo, że będzie ocierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kit Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Czyli że mogę założyć alu 14 z osobówki ?? ... Felgi posiadają odpowiednią nośność tak samo jak opony więc warto dobrze sprawdzić czy wytrzymają Wszystko trzeba dobrać do danego DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pathrow Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Felgi posiadają odpowiednią nośność tak samo jak opony więc warto dobrze sprawdzić czy wytrzymają Wszystko trzeba dobrać do danego DMC Ok to jest słuszna uwaga. A jak to się ma do komfortu użytkowania ?? Na jakim rozmiarze będzie lepiej budka jeździła ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Port Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 To nie samochód, w cepce nikt nie jedzie, więc różnice będą raczej małe. Na pewno im większe koło tym mniej będzie cepką trzęsło no i ciut wyżej trzeba podnieść nogę przy wsiadaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kit Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Przy zmianie z 13" na 14" i chęci zachowania średnicy koła zmniejszamy profil więc opona będzie lepiej się prowadziła na zakrętach, przy większych prędkościach itp ale stracimy na komforcie i amortyzacji Czym niższy profil tym opona sztywniejsza i mniej tłumi nierówności i dziury, w ten sposób większe drgania przenoszone są na rame i drewnianą konstrukcje przyczepy Dlatego do dziś stosowane są do przyczep opony o "dużych balonach" mimo że przy samochodach z profile wyraźnie zmalały Nawet opony wzmacniane ale z dużym profilem są bardziej miękkie od ich "płaskich" zamienników Wiadomo że nie mówimy tu o jakiś kolosalnych zmianach ale pofilozofować nie zaszkodzi Jeśli byś chciał wymieniać felgi to zainteresuj sie też idealnym dobraniem otworu centrującego i odsadzenia Sam rozstaw śrub, średnica i wymiar opon to nie wszystko Budka ma tylko dwa kółka i robią większą robote niż koła w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pathrow Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 No tak, no tak to teraz mi trochę mieszacie w głowie Ale w sumie po to utworzyłem ten temat. teraz jak robię sobie bilans to mi wychodzi, że z plusów zmiany na alu 14 jest tylko efekt wizualny i nic poza tym. Niestety na minus przemawia to, że trzeba zakupić alu (jakieś może i bym znalazł ale tak jak prawi kit weź traf we wszystkie rozmiary) i do tych alu jakieś opony, no i w sumie to jak ma mi bardziej przy tym wszystkim skakać to chyba wolę nowe 13 C Ech jak to człowiek potrafi sam sobie gwoździe zabijać Co sądzicie o takich bucikach ?? http://www.oponeo.pl/dane-opony/ovation-v-02-165-80-r13-94-92-r-c#67998860_reviewslist Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin357 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2014 (edytowane) Tak jak napisał KIT ważny jest nie tylko rozstaw Śrub ale również et (odsadzenie) w razie czego jak byś potrzebował bardziej odsadzić koło do można zastosować dystans. Jeśli chodzi o szerokość felgi do może być ciut szersza bo Jak opona bedzie bardziej naciągnięta na felge to bedzie sie mniej bujać na boki na oponie. raczej bym nie zwiększał znacznie szerokości opony ponieważ na wodzie, kałużach opona zwyczajnie popłynie zamiast np. hamować. jeśli chodzi o felgi to felga aluminiowa zwykła wbrew pozorom jest cięższa od stalowej jeszcze jak zwiększysz średnice do może Ci wyjść grubo ponad kilogram różnicy na kole, jeśli sie zwiększy masa nieresorowana to przyczepa bedzie sie gorzej trzymać na nierównościach. Po za tym nie proponuję felg marketowych / uniwersalnych ponieważ są zaskakująco miękkie, lepiej kupić felgę używaną ale orginalna np. VW czy Opel Maja 4x100. Są felgi tzw. kute one są produkowane między innymi ze stopów magnezu Ich waga jest niewielka wytrzymałość ogromna jednak są jednym drogie. I jeszcze bardzo ważna rzecz upewnij sie na 100% czy masz rozstaw śrub 4x100 czy bardzo popularne w przyczepach 4x 98 taki rozstaw śrób byl stosowany np. w 126p i innych fiatach Edytowane 4 Sierpnia 2014 przez Marcin357 (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Zwróć uwagę czy masz oploskie czy vw 4x100mm bo otwór centrujący jest inny. Ja u siebie mianem oploskie z opona 175R13 teraz jest 165/80/13 na feldze z lanosa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.