nikus99 Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Witam wszystkich Mam parę pytań a wygląda to tak. Posiadam Opla astrę 1.4 z 95 roku i chciałbym kupić do niej przyczepkę kempingową. Taką abym mógł ja ciągnąć na prawo jazdy kategorii B. Chciałem zapytać jak długą mogę ciągnąć przyczepkę i ile może ona ważyć ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Wagę powinieneś mieć w dowodzie rej. Ja mam felicje 1.3 i mogę holowac, bez hamulca 450kg lub 400kg zależy od diagnosty ,a z hamulcem 900kg ,powinieneś mieć podobnie.Co do długości nie ma wymagań waga ważna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotek52 Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Zależy jakie dane haka masz w dowodzie rejestracyjnym. Według przepisów, to masa sumaryczna na kategorię B nie może przekraczać 3,5 tony. W praktyce DMC przyczepy nie może przekraczać 65 % masy całkowitej holownika. Ja mam AUDI 100 i dozwolony ciężar ciągniętej przyczepy wynosi 1200 kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Witam kolejnego posiadacza "zabytkowej" N132 ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomii Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Wracamy Panowie do głównego tematu Ja jeżdżę Astra 1.4 60 KM mam przyczepę o masie własnej 590 kg i IMO jest to max dla tego silnika. W dowodzie mam wpis max DMC przyczepy z hamulcem 850 kg i właśnie takie DMC ma moja przyczepka. Pozdrawiam! Kotek a skąd "W praktyce DMC przyczepy nie może przekraczać 65 % masy całkowitej holownika" to? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
noemi_s Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 W praktyce DMC przyczepy nie może przekraczać 65 % masy całkowitej holownika. Mam Volvo V70 2,5 TDI o masie własnej 1608 kg, a DMC przyczepy to 1600 kg. Nie wiem, skąd informacje o owych 65% ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jule Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 e.. gdzies zaslyszane chyba nie moze poprostu przekraczac i finito b pojazdem, o którym mowa w lit. a), z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effendi Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 ja chyba wiem skad to sie koledze wzieło, ale moge sie mylic myśle, że te obostrzenia o których pisal kotek52, to miał na myśli tych co holują przyczepy posiadając kat prawa jazdy B+E, wtedy musza dostosować sie do innych warunków o holowaniu i tak.... "..... rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1/ samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej macie całkowiej nie przekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego: 2/ samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40 %:..." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Witam kolejnego posiadacza "zabytkowej" N132 ! Andrzej zapraszam do fanklubu są już dwie 132. P.S. przepraszam za zejście z tematu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.