Skocz do zawartości

O wszystkim i o niczym...


AeroLublin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich serdecznie!!!!

 

Na początku pozdrawiam wszystkich użytkowników. To mój pierwszy post. Dlatego na początek kilka słów o sobie: mam 34 lata, mieszkam w Lublinie, mam żonę i 2 letnia córkę. W temacie karawaningu jestem zielony jak trawa w kwietniu lub w maju. Prawo jazdy mam już kilkanaście lat ale nigdy nie holowałem żadnej przyczepy. Mam nadzieję, że temat którego forum dotyczy stanie się kiedyś moim nowym hobby. Odnośnie innych hobby to interesuję się fotografią, szybownictwem i kiedyś trochę polowałem ale to ostatnie jakoś odchodzi w zapomnienie. Bardziej dotyczyło tradycji rodzinnych i uważam, że do myślistwa to chyba trzeba dorosnąć (daję sobie czas na rozwój tej pasji, poczekam do czterdziestki, a jak nie to dam sobie wtedy z tym spokój).  W przyszłym roku chciałbym jeżdżenie z przyczepą wpisać i niejako wkomponować w w/w zainteresowania. Ale jestem zielony. Nurtuje mnie kilka pytań. Może coś podpowiecie?

 

Temat 1: Czy moim autem jest w ogóle sens bawić się w ciąganie przyczepy: toyota verso 1,6 benzyna 132 km. Taka moc niby nie jest najmniejsza ale samo auto sporo  waży i przy tym silniku jest jakby na styk. F1: 2125, G:1505, F3:3425, O1:1300. Nie za bardzo rozumiem o co kaman z tym przelicznikiem 1,31. Nie za bardzo chce mi się w to wnikać i przyjąłem, że w moim przypadku mogę maksymalnie tym autem holować przyczepę o dmc max 1300 kg. Dobrze myślę? I tu się też rodzi problem bo przyczepy, które chciałbym wypożyczać, a potem może kupić często ważą np. 1350. A poniżej wybór jest jakby mniejszy. Ale w sumie może ciągnięcie nawet tego 1300 kg to chybiony pomysł i trzeba szukać np. 1100. Na co się mogę porywać tym samochodem?