excamper Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Witam. Po przygodzie z kamperem przyszedł czas na przyczepkę - podążam w kierunku odwrotnym Problemem jest holownik i jego DMC 2425..... Nie widzi mi się płacenie viatolli więc pozostaje cepka do masy 1075 DMC i teraz pytanie - czy takową w miarę nową jestem wstanie znaleźć dla rodziny 2+2 - najlepiej z 1 stałym łóżkiem i drugim rozkładanym z kanapy/podkowy? Większy wybór jest w DMC 1100 i teraz pytanie - co ryzykuję przekraczająć o te 25kg? Z kamperem miałem już problem z DMC - prawie wszystkie są przeważone ale do 5% podobno można jechać. Rozumiem, że w przypadku przyczep przy kontroli - nie ważeniu! - bieże pan policjant dowód i patrzy = sumuje DMC i problem? W przypadku ważenia zestawu ( auto ma 625kg ładowności) myslę że w 3,5 T się zmieszczę - tutaj pewnie nie ważą osobno? Czy ktoś zna jakiś model do 1050/1075 DMC, budzet 30000. Dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Sądząc po DMC auto to jest spore, no i czy warto rezygnować z dużej i wygodnej przyczepki ze względu na Viatolla ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
excamper Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Sądząc po DMC auto to jest spore, no i czy warto rezygnować z dużej i wygodnej przyczepki ze względu na Viatolla ???? Duże i dość mocne SUV V6, pytanie czy duża jest wygodna - jak się ją postawi to zapewne tak:) Jak chce się przejechać po górka w Rumuni to trochę mniej:) W kamperze nie miałem wiele miejsca, bo te z reguły są mniejsze od przyczep. Na początek wychodzę z założenia - mniejsza ale zwrotna - zawsze pozostaje przedsionek na dłuższe postoje. Nie liczyłem Viatolla ale podobno wychodzi sporo drożej za granicą, poza tym pozostaje kwestia zrobienia prawka dodatkowego... Widziałem że Eiffelandy i Steackermany ok 400cm wychodzą "dość lekko"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Commander Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Możesz zrobic tak... Jeśli znajdziesz przyczepke która Cię: oczaruje, omami, trafi w gusta i zaspokoi wymogi 4 osobowej rodziny oraz nie będzie cięższa niż 1200 DMC to po kupnie napiszesz do producenta o nową homologację ze mniejszona ładownoscia o te 125 kg i wówczas wyjdzie Ci oczekiwane 1075 kg DMC. Jednakże, aby nie strzelić sobie w kolano ładowność takiej budki z 1200 DMC powinna wynosic pod 300 kg żeby mozna było coś do niej włozyć. Czym ryzykujesz? Pytanie jak podejdą do ominięcia Viatola jeśli zapniesz 1100 kg. Wówczas doliczą ci 3000 zł za każdą bramownicę + mandat za ew. brak E. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Szkoda, bo fajną przyczepkę można by holować tym autem, a Viatolla za granicą nie ma to tylko u nas tak wykombinowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kit Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Autojur (pewnie Tobie znany z CT) przerabiał podobny temat i sie udało więc pewnie też znajdziesz budke które spełni wymagania wagowe Jarek nawet swoją chce sprzedać a ma DMC 1060 to by Tobie pasowała idealnie http://forum.karawaning.pl/topic/17097-sz-przyczep%C4%99-euroland-430-rok-prod-1995-dmc-1060-kg/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
excamper Opublikowano 26 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 (edytowane) Możesz zrobic tak... Jeśli znajdziesz przyczepke która Cię: oczaruje, omami, trafi w gusta i zaspokoi wymogi 4 osobowej rodziny oraz nie będzie cięższa niż 1200 DMC to po kupnie napiszesz do producenta o nową homologację ze mniejszona ładownoscia o te 125 kg i wówczas wyjdzie Ci oczekiwane 1075 kg DMC. Jednakże, aby nie strzelić sobie w kolano ładowność takiej budki z 1200 DMC powinna wynosic pod 300 kg żeby mozna było coś do niej włozyć. Czym ryzykujesz? Pytanie jak podejdą do ominięcia Viatola jeśli zapniesz 1100 kg. Wówczas doliczą ci 3000 zł za każdą bramownicę + mandat za ew. brak E. Rozumiem, że nie cięższa niż 1200 i żaden producent nie zrobi mi problemu z obniżeniem..? Co do ładowności to wnioskuję, że zestaw jest ważony w całości w razie kontroli; mam ładowność auta ponad 600kg i nawet gdyby w cepie zostało 0 to jak auto mam załadowane + 300kg, to pozostałe 300 mogę włożyć do przyczepy? Czy zle kombinuję ? Ominięcie Viatolla w tym przypadku może im wyjść tylko po dodaniu mas holownika + przyczepy z dowodów nawet gdyby zestaw był poniżej 3,5T? Autojur (pewnie Tobie znany z CT) przerabiał podobny temat i sie udało więc pewnie też znajdziesz budke które spełni wymagania wagowe Jarek nawet swoją chce sprzedać a ma DMC 1060 to by Tobie pasowała idealnie http://forum.karawaning.pl/topic/17097-sz-przyczep%C4%99-euroland-430-rok-prod-1995-dmc-1060-kg/ Dzięki ale czegoś nowszego szukam.. Szkoda, bo fajną przyczepkę można by holować tym autem, a Viatolla za granicą nie ma to tylko u nas tak wykombinowali. Jak to nie ma Viatolla za granicą? Jak jechałem Włochy w tym roku to były bramki na Viatoll i tiry zjeżdżały... Chcesz powiedzieć, że zestaw +3.5T jeździ za tą samą opłatą!? Na bank nie Edytowane 26 Lipca 2014 przez excamper (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miodzio Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Excamper - dla viatolla i prawa jazdy liczy się suma Dopuszczalnych Mas Całkowitych samochodu i przyczepy. Nie ważne gdzie umieścisz ładunek. Liczą się teoretyczne możliwości. Co do obniżenia DMC przyczepy to np. w Holandii da się do załatwić bez problemów. Oczywiście DMC nie może być niższe od rzeczywistej masy własnej. Pamietaj, że nie wszyscy producenci przetrwali kryzys w niezmienionej formie. Opłaty elektroniczne dla przyczep kempingowych (w wysokości takiej jak dla transportu drogowego) są tylko w Polsce. W innych krajach przeważnie liczy się DMC samego holownika - szperaj na forum, ten temat jest poruszany w wielu miejscach, np. w postach o winietach. Rzeczywiście Steckermany to przyczepy lżejsze od innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kit Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 ... Jak to nie ma Viatolla za granicą? Jak jechałem Włochy w tym roku to były bramki na Viatoll i tiry zjeżdżały... Chcesz powiedzieć, że zestaw +3.5T jeździ za tą samą opłatą!? Na bank nie Jeśli dobrze pamiętam to we Włoszech nie interesowała ich waga (mój zestaw pow 3,5t) tylko klasa opłat uzależniona była od wysokości auta nad przednią osią I w ten sposób różnie płaciłem na bramkach, zależnie czy był pracownik czy automat Reszta europy opłaty jak za samochód do 3,5t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Renegatt Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Bież co się da największego na pewno nie pożałujesz. W praktyce liczy się przestrzeń np miejsce na kuchnie czy jadalnie czy salonik bez ścielenia łózka... itp.. itd. Tego nie da się przeskoczyć tnąc rozmiary w dół. Jak możesz to szukaj maksa tego co Twój holownik pociągnie! Z Twoim autem możesz już szukać naprawdę wygodnych przyczep tj. o szerokości 250cm +. pozdrawiamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekk Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Witam ! Bież co się da największego na pewno nie pożałujesz. W praktyce liczy się przestrzeń np miejsce na kuchnie czy jadalnie czy salonik bez ścielenia łózka... itp.. itd. Tego nie da się przeskoczyć tnąc rozmiary w dół. Jak możesz to szukaj maksa tego co Twój holownik pociągnie! Z Twoim autem możesz już szukać naprawdę wygodnych przyczep tj. o szerokości 250cm +. pozdrawiamy. Wybierając przyczepę o szerokości 250 cm trzeba mieć świadomość trudnych mijanek na drogach wojewódzkich, powiatowych itd. szczególnie z ciężarówkami, które też mają min. 250 cm. Według mnie 230 cm jest wystarczająca, a i jazda, pomimo tylko 20 cm różnicy, zdecydowanie pewniejsza. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalumet Opublikowano 26 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2014 Odnośnie viatoll to tylko w Polsce trzeba płacić dodatkowo za przyczepę kempingową w zestawie powyżej 3,5T i od tego roku też na Słowacji (http://www.pzmtravel.com.pl/informacja-o-oplatach-drogowych.html) Odnośnie opłat, to chyba nie są one aż tak duże, żeby rezygnować z wygodnej przyczepy z B+E też nie ma wielkiego problemu. Ja bym chyba na twoim miejscu raczej zdecydował się na porządną przyczepę, aniżeli ograniczać się co do miejsca. A za Twój budżet da się już coś fajnego znaleźć. Odnośnie kar za brak viatolla, to mogą one być dotkliwe. na początku funkcjonowania systemu byłem z racji swojej pracy świadkiem, kiedy na autostradzie Konin-Stryków inspekcja zgarnęła konwój 7 samochodów ciężarowych i za każdy (bez względu na ilość bramownic) musieli zapłacić po 3000 zł i nie było mozliwości żadnej dyskusji. Dlatego nie warto ryzykować nawet 1 kilogramem ponad. Życzę mądrego wyboru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Jak to nie ma Viatolla za granicą? Jak jechałem Włochy w tym roku to były bramki na Viatoll i tiry zjeżdżały... Chcesz powiedzieć, że zestaw +3.5T jeździ za tą samą opłatą!? Na bank nie Jeżeli jest opłata elektroniczna to najwyżej dla aut ciężarowych (tak jest na Węgrzech ) czyli u nich to jest HU-GO https://www.hu-go.hu/articles/view/206638#menu Odnośnie viatoll to tylko w Polsce trzeba płacić dodatkowo za przyczepę kempingową w zestawie powyżej 3,5T i od tego roku też na Słowacji Ja już w zeszłym roku kupowałem dodatkową winiete na przyczepkę, razem było to 28 euro na miesiąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aron Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Co do przekroczenia 3,5 t ,przy kontroli przez nadgorliwego policjanta -jazda może się zakończyć.Oprócz mandatu mogą zawołać lawetę ,lub będziesz musiał przysłać kierowcę z uprawnieniami E do dalszej drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Commander Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Nie mylcie drodzy koledzy naszego bezwzglednego Viatola z koniecznościa dokupienia drugiej naklejki na Słowacji, bo oprócz parunastu Euro nie stanowi to żadnych problemów jakie potrafi generowac polski system elektroniczny. Przeciez na bramkach np w Chorwacji tez za budę jest dodatkowa/wyższa opłata. Odnośnie zmiany DMC. Jeśli kupisz coś od znanych producentów mających dobrą kondycję finansową i aktualną bazę wyprodukowanych pojazdów od lat tzn. Kanus, Hobby, Burstner itd. zmiana to tylko opłata rzędu 80-100E za wydanie dokumentów i wszystko zalatwisz korespondencyjnie. Jeden forumowicz już tego dokonał zwiekszając ładowność, a to wiekszy moim zdaniem problem bo jeszcze przyczepa musi spelniać warunki techniczne. I ja się do tego powoli przymierzam. Jeśli przeładujesz zestaw który będzie miał zgrane papiery co do DMC mieszczące się w wartości 3500 kg to przy upierdliwej kontroli dostaniesz jakiś tam mandat. Jeśli zapniesz przyczepę z której suma mas dopuszczalnych w DR będzie większa niż 3500 kg to wyliczą ci bramki z monitoringu i pomnożą przez 3000 zł, dostaniesz mandat za brak uprawnień i zlawetują budę chyba ze w krótkim czasie załatwisz kierowcę z Viaboxem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.