Skocz do zawartości

Pierwsze kroki


LFM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Od ponad tygodnia męczę się z elektryką w mojej przyczepie tzn. próbuję rozgryźć jak to ma działać itp.
Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, włączanie świateł przeciwmgielnych nic nie pomaga;/
Jak podłączam przyczepę do ,,kontaktu'' to wszystko jest ok i światełka się zapalają i nawet radio działa natomiast jak próbuję przejść na zasilanie 12v nie działa nic ;/ Nie znam się na obsłudze przyczep  gdyż jest to moja pierwsza przyczepa w życiu.
NA domiar złego jeśli chodzi o elektryczność jestem totalnie zielony. porobiłem poglądowe zdjęcia instalacji może jest ktoś z was kto potrafi mi to łopatologicznie wytłumaczyć.

 

 

 

post-17272-0-16246100-1406218862_thumb.jpg

post-17272-0-86154500-1406218880_thumb.jpg

post-17272-0-53631900-1406218895_thumb.jpg

post-17272-0-86739300-1406218908_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wilku są osobno światłą na 12V  nad kuchenką oraz w łazience i jest w szafce pod zlewem przełącznik między zasilaniem z transformatora a zasilaniem z auta może wystarczy że go przełączysz i nastanie światłość :swieca:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześlij jeszcze raz zdjęcie zasilacza (Twoje zdjęcie nr 2) tak aby ten 3-żyłowy kabel nie zasłaniał schematu. Prawdopodobnie wystarczy podpiąć jeden kabel z + z samochodu do tego zasilacza i wszystko na 12 V będzie działać. Z drugiej strony jeżeli - jak piszesz - jesteś zielony z elektryki to rozejrzyj się za jakimś karawaningowcem z okolicy który te sprawy zna, lub poszukaj elektryka ale takiego z "nabiałem". Będzie wtedy łatwiej.

 Z reguły w przyczepach jest oświetlenie na 12 i 230 V.

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie przebudowałem kompletnie i 12v i 230v. Wszystko ładnie porobione pod podłogą w szafie. Szkoda że nie mieszkasz bliżej to można by było podziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego prostownika na zdjęciach 1 i 2 masz podłączone wszystkie przewody które zasilają urządzenia w przyczepie. Natomiast do tych dziur powinien być doprowadzony + z aku lub auta(eingang) a urządzenia zasilane powinny być podłączone do ausgang

To małe urządzenie "wyczuwa" skąd masz prąd. tzn. jak nie ma 220 to przekazuje prąd z aku, a jak ma 220 to prostuje i zamienia 220 na 12 a automatycznie rozłącza prąd z aku.

Coś mi sie wydaje, że ktoś połączył te dwa przewody, ale jakoś nieudolnie. i dlatego nie działa z aku. Spróbuj prześledzić droge kabla + z aku, gdzie trafia. i podłącz do eingang. a te kable przełącz do ausgang. 

Na początek nie kombinuj z podłączeniem do auta, najpier uruchom urządzenia z pokładowego aku a potem będziesz kombinowął z podłaczeniem do auta

Pamiętaj tylko, że jak już aku zadziała to sprawdź czy jest napięcie w gniazdku do auta. Jeśli jest to nie podłączaj auta tylko szukaj gdzie może się ten prąd rozdzielać bo ogólnie mówiąc zepsujesz auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Od ponad tygodnia męczę się z elektryką w mojej przyczepie tzn. próbuję rozgryźć jak to ma działać itp.

Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, włączanie świateł przeciwmgielnych nic nie pomaga;/

Jak podłączam przyczepę do ,,kontaktu'' to wszystko jest ok i światełka się zapalają i nawet radio działa natomiast jak próbuję przejść na zasilanie 12v nie działa nic ;/ Nie znam się na obsłudze przyczep  gdyż jest to moja pierwsza przyczepa w życiu.

NA domiar złego jeśli chodzi o elektryczność jestem totalnie zielony. porobiłem poglądowe zdjęcia instalacji może jest ktoś z was kto potrafi mi to łopatologicznie wytłumaczyć.

 

Witam !

Kwestia włączania światła przeciwmgielnego itp., to wtedy, gdy masz 7 pinowy wtyk łączący przyczepę z gniazdem haka, a i to nie w każdym przypadku. Dotyczy to również sytuacji, gdybyś chciał mieć zasilanie 12 V z samochodu, a w Twojej przyczepie ktoś zamontował akumulator.

Moim zdaniem powinieneś posłuchać mądrej rady Kol. Ed (post #4), czyli poszukać kumatego elektryka.

W ogóle, to powinieneś zacząć od zmiany akumulatora (GEL, AGM) lub przeniesienia posiadanego w inne miejsce (jeśli jest sprawny), ewentualnie umieszczenie go w szczelnej obudowie, wszystko jest w tym temacie:

http://forum.karawaning.pl/topic/9862-akumulator-w-przyczepie-a-nasze-bezpieczenstwo/page__view__findpost__p__233321

 

Niedawno był podobny temat, jest tam schemat zasilacza i cała reszta:

http://forum.karawaning.pl/topic/16894-hvs-30/

 

post-8228-0-33597500-1406239572_thumb.jpg

Szczerze mówiąc, jak widzę obecne podłączenia na Twoich fotkach, to zastanawiam się, jak to może działać przy zasilaniu z sieci 230 V, ponieważ w/g schematu zasilacza, przewody które obecnie są podpięte pod "Eingang" powinny być podpięte obok, czyli pod "Ausgang" :hmm:

Tak, czy inaczej, bez bezpośrednich oględzin/pomiarów tych wszystkich przeróbek, nawet gdyby przypadkiem udało się cokolwiek uruchomić, nie będziemy w stanie zweryfikować prawidłowości wykonanych przez kogoś połączeń, a chyba chciałbyś mieć jednak pewność, że się nie spalisz, nie zatrujesz i że wszystko będzie działać bez niespodzianek. Z tego, co widzę, to połączenia i cała ta przeróbka jest bardzo prosta, co osobie obeznanej w temacie powinno zająć kilka minut, aby się zorientować, jak wszystko powinno być podłączone. Nie widzę nigdzie ładowarki akumulatora, a ponieważ jest przetwornica, to można go szybko rozładować, jeśli się tego nie będzie pilnować.

Zastosowanie właściwej ładowarki jest związane z typem akumulatora i z tym, co przeczytasz w linkowanym temacie.

Ponieważ masz zamontowany accu, to przypuszczam, że piszesz o braku zasilania właśnie z niego, a nie z samochodu. Wypada sprawdzić napięcie na jego zaciskach, może jest "martwy".

 

Z uwagi na Twój niewielki zasób wiedzy w temacie "elektryki", a zwłaszcza, że w instalacji elektrycznej Twojej przyczepy ktoś dokonał znacznych i bliżej nieokreślonych zmian, zrób lepiej, jak napisałem na wstępie, czyli zastosuj radę Kolegi Ed :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LFM - jak chcesz, to mogę podjechać do Ciebie z miernikiem i sprawdzimy aku, przedzwonimy przewody i wówczas coś już się wyjaśni :).

Jeśli mógłbyś to byłbym ogromnie wdzięczny bo kompletnie nic nie rozumiem z tych podłączeń ... stawiam czteropak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.