Skocz do zawartości

Pierwsze kroki


LFM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Od ponad tygodnia męczę się z elektryką w mojej przyczepie tzn. próbuję rozgryźć jak to ma działać itp.
Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, włączanie świateł przeciwmgielnych nic nie pomaga;/
Jak podłączam przyczepę do ,,kontaktu'' to wszystko jest ok i światełka się zapalają i nawet radio działa natomiast jak próbuję przejść na zasilanie 12v nie działa nic ;/ Nie znam się na obsłudze przyczep  gdyż jest to moja pierwsza przyczepa w życiu.
NA domiar złego jeśli chodzi o elektryczność jestem totalnie zielony. porobiłem poglądowe zdjęcia instalacji może jest ktoś z was kto potrafi mi to łopatologicznie wytłumaczyć.

 

 

 

post-17272-0-16246100-1406218862_thumb.jpg

post-17272-0-86154500-1406218880_thumb.jpg

post-17272-0-53631900-1406218895_thumb.jpg

post-17272-0-86739300-1406218908_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wilku są osobno światłą na 12V  nad kuchenką oraz w łazience i jest w szafce pod zlewem przełącznik między zasilaniem z transformatora a zasilaniem z auta może wystarczy że go przełączysz i nastanie światłość :swieca:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześlij jeszcze raz zdjęcie zasilacza (Twoje zdjęcie nr 2) tak aby ten 3-żyłowy kabel nie zasłaniał schematu. Prawdopodobnie wystarczy podpiąć jeden kabel z + z samochodu do tego zasilacza i wszystko na 12 V będzie działać. Z drugiej strony jeżeli - jak piszesz - jesteś zielony z elektryki to rozejrzyj się za jakimś karawaningowcem z okolicy który te sprawy zna, lub poszukaj elektryka ale takiego z "nabiałem". Będzie wtedy łatwiej.

 Z reguły w przyczepach jest oświetlenie na 12 i 230 V.

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie przebudowałem kompletnie i 12v i 230v. Wszystko ładnie porobione pod podłogą w szafie. Szkoda że nie mieszkasz bliżej to można by było podziałać.