Skocz do zawartości

wypadek z przyczepą kempingową


marcin777

Rekomendowane odpowiedzi

No własnie częstym błędem przy zbyt dużym nacisku na hak jest robienie przeciwagi na tyle przyczepy, zamiast przesunięcie ładunku z przodu na środek. Zresztą to przesunięcie na środek nie zawsze jest możliwe. W ten sposób w statyce wydaje się że przyczepa jest dobrze zapakowana, jednak w dynamice mamy piękną huśtawkę, teraz czekać tylko na wystąpienie niesprzyjających warunków i myszkowanie gotowe. 

Niestety ten nieprzyjazny warunek sami sobie "gotujemy" wciskając gaz ponad normę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

w temacie dociążenia haka .... jak mam podane w instrukcji ze max obciążenie to 150kg

mam tak dociążyć ?? czy 50kg ?

 

Sam zobaczysz. 50 to jest minimum. Na 150 może nie pozwalać homologacja/instrukcja zaczepu czy dyszla przyczepy. 

Ja u siebie utrzymuje 70 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zobaczysz. 50 to jest minimum. Na 150 może nie pozwalać homologacja/instrukcja zaczepu czy dyszla przyczepy.

Ja u siebie utrzymuje 70 kg.

W drodze powrotnej testowałem 70 i bardzo pozytywne wrażenia. Przy poprzedniej przyczepie ok 55 kg w tej się nie sprawdziło. Za bardzo bujało szczególnie na nierównej drodze, kostce.

 

Przy 70 kg rewelacja.

 

Testowane na moich dziewczynach siedzących na tyłek kanapie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam, że kierowca w tym przypadku jeżeli film zobaczy ubezpieczyciel a zapewne zobaczy bo policja napewno widziała i zabezpieczyła dowód, to nie wypłaci odszkodowania tzn wypłaci ale będzie się domagal od kierowcy zwrotu bo ewidentnie jest dowód że przekroczyl predkość i to było przyczyną wypadku, więc świadomie popełnił wykroczenie powodując szkodę, a w wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciel zawsze wpisuje za co nie odpowiada.

Kurcze tez bym chciał mieć taką KULĘ.... Powiedz ile jechał TIR i ile jechała osobówka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak po prawdzie to przyczepa wygląda na rozmiar ok 450cm. Nie wiem jakie dmc ma bora, ale wydaje mi się, że max 2000kg ?

 

nacisk na hak - pisaliśmy o tym już dziesiątki razy, im większy tym lepszy - byle tylko nie przesadzić - najpierw sprawdzić parametry dyszla i haka. Im większa przyczepa, tym nacisk powinien być większy (kolega z hobby 560 o dmc 1600kg mówił, że najlepiej jakby 120kg na hak zapakować). U mnie dyszel ma 100kg, naklejka w bakiście sugeruje min 50kg na haku. Jeden z holowników ma nacisk 80kg i w nim nie przekraczam 65kg, a drugi ma 100kg i na całych wczasach (4200km) pilnowałem nacisku rzędu 80kg - kilka razy jak mocno zawiało to musiałem reagować gazem - dociskając.

 

tutaj zestaw mocno przekroczył prędkość a auto nie jest rozmiarowo wymarzonym holownikiem i wyszło jak widać. Tak jak piszecie - kierowca zlekceważył początkowe wężykowanie, a później nie miał już szans.

 

Odnośnie mijania ciężarówek z przeciwka - dla mnie nie jest to prawie wcale odczuwalne, dużo gorsze są ciężarówki, które wyprzedzam na autostradzie - tam trzeba trzymać jak największy dystans od nich, gdyż pęd powietrza przyciąga przyczepę do ciężarówki. 

 

moim zdaniem jest jeszcze większe niebezpieczeństwo niż ciężarówka - chodzi mi o pędzące dostawczaki, busy - czasami i ok 140kmh. Jak nie zauważę w lusterku, że pędzi taki dostawczak i jestem zbyt blisko lewego pasa - zawsze odczuwam mocne szarpnięcie.

 

w temacie zawieszenia - taniej będzie wymienić amorki i sprężyny z tyłu - 400-1000zł ? niż nie dociążać haka......

 

no i na koniec - jazda z pustym bagażnikiem - ubrania, sprzęty, napoje, przedsionek - wszystko w aucie... na koniec się okazuje, że przyczepa cięższa od auta - efekty na filmiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy tu zawiniła szybkosć , jak miał rozmieszczone zabawki , tego nie wiemy. Ale też ma to wpływ.

A  jazda ponad setką z cepką to tylko holownikiem typu, Bus itd.

Tak opisał to Kit

 

 

Tak na marginesie to w większosci krajach są ograniczenia :przyczepa:   70 km / god   :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy tu zawiniła szybkosć , jak miał rozmieszczone zabawki , tego nie wiemy. Ale też ma to wpływ.

A  jazda ponad setką z cepką to tylko holownikiem typu, Bus itd.

Tak opisał to Kit

 

 

Tak na marginesie to w większosci krajach są ograniczenia :przyczepa:   70 km / god   :hej:

 

zakładając przejazd autostradami to 80 kmh ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze: też się kiedyś rozbujałem się na A1 z przyczepą. Miałem coś powyżej 110 km/h. Nie miałem wtedy jeszcze AKS-a i nie pilnowałem wagi w przyczepie ( dość długa: z dyszlem około 6,5 metra). Buda wpadła we "wstępne" wężykowanie, na szczęście było z górki i udało mi się jeszcze na chwilę dodać gazu, potem spokojnie wyhamować. Teraz mam AKS, ważę budkę ( na dyszlu) przed każdym wyjazdem, ale już nie mam odwagi pojechać więcej niż 90. Uczucie nie było ciekawe. Prędkość i jeszcze raz prędkość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:yes: ok sprawdzę na dyszlu. ale rozumiem ze im więcej tym lepiej (w granicach dopuszczalności ofkors)

Pamiętaj tylko, że 70 na haku, to dla zawieszenia tyle co 100 w bagażniku i tyle co 150 na tylnej kanapie.

To tak pi razy drzwi.

Do tego ludzie, bagaż, rowery na dachu i holownik przeciążony.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest szsnsa że dostanę taki podmuch jadąc powiedzmy 80 km/h prawym pasem, w momencie gdy lewym wyprzedzi mnie tir jadący 90-100 km/h? Pytam bo przefe mną pierwsze wakacje z ogonem i spodziewam się ze to raczej ja będę tym wolniejszym :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.