Skocz do zawartości

Przyczepa do DMC 1350 lub 1600


toa

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Wam jeszcze raz.

 

@ Prusiak -> faktycznie miałeś dość podobny wątek i Twój TEC mi się podoba choć pewnie ja będę celował jednak w coś większego. Myślę, że w stosunku do obecniej nie poczułbym różnicy a na tym mi zależy.

 

@Renegatt -> jednak nie będę szukał teraz niczego powyżej 1600 DMC bo może mnie zatrzymać jakiś policjant i będzie lipa. Poza tym auto ma tez jeździć po górach i mając dwie tony ogonka to mógłbym nie dać rady. Szukam więc do 1600 DMC.

 

Na ten moment podoba mi się taka:

 

http://otomoto.pl/hobby-stan-salonowy-klimatyzaca-T4385836.html

Edytowane przez toa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam !

 

 

Hmmm to oczywiście możliwe - możesz mieć w 100 % rację.

Choć ciągam czepkę załadowaną cały czas - myślę, że na maxa może przekraczam DMC 1100(przedsionek pełny, szafki, 2 butle, meble,ciuchy, jedzenie itp) i na luzie daję radę. Jeździłem kilka razy w karawanie czepek i przy tej czepce śmigała aż miło.

Nie zakładam też złej woli tego gościa z niemiec, który mówił że auto spokojnie daje radę przy tym hobby - on jak twierdził miało DMC 1500. Za granicą dość często widuję Tiguany w 140 konnych dieslach ciągnące takie czepki i jakoś też dają radę.

Na ten moment nie obawiam się tego zbytnio ale ostatecznie zmienię auto na większe - takie około 2500 DMC i wtedy taka czepka 1600 też pozwoli mi się zmieścić w 4250 DMC.

 

Tiguan generalnie ma lepsze (czytaj korzystniejsze) przełożenia w skrzyni. Ma nawet więcej w dokumentach jeśli chodzi o ciągnięcie przyczepy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam swoje 3 grosze. Celowałbym na początek w szerokość 230 bo i tak na początku będzie z tym sporo stresu na węższych drogach, wysepkach itp. 250 jest super w środku i pewnie na takiej kiedyś skończę ale na początek imho 230 lepsza.

 

Kupiłbym mniejszą nieco przyczepę o maksymalnym DMC dla danego modelu tak żeby się zmieścić w tym co może holować samochód. Sam mam taki właśnie układ (1120kg gotowości do jazdy i 380 kg ładowności - przynajmniej na papierze ;)) i jest z tym mniej stresu podczas pakowania

 

Prawko polecam B+E, koszt większy ale czegoś się nauczysz a stres na egzaminie ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Witam

Toa nie myśl kategoriami typu "wiem, że 2 tony to za dużo w PL"... To, że sąsiad ma starego VW Passata nie znaczy, że i ty musisz mieć taki :-) Skup się na tym co oczekujesz i na co cię stać. Takie auto jak masz pociągnie i 2 tony, wiem to z własnego doświadczenia nie ma rewelacji ale jedzie i nie mówię tu tylko o kampingu , swego czasu sporo aut przywiozłem do PL na lawecie Forda Galaxy (wtedy) 115km/320nm. Zgadzam się w 100% z kolegą TOM3653 tj. celuj w dużą 2 osiową przyczepę, bo będzie i miejsce, komfort i wszystko czego oczekujesz. Twoje auto ma napęd 4x4 a więc trakcja będzie dobra zwłaszcza przy szybkich manewrach omijania czegoś.PS. ja zmieniłem holownik właśnie by nie rezygnować z takiej przyczepy.

 

pozdrowienia.

 

I później są spalone sprzęgła, wyjące silniki. Kia ma napęd na przód i tylko dołączany sprzęgłem płytkowym tył, to żadna rewelacja, ot tak z kempingu ruszyć, a powyżej 40 km/h jest "rozłączany". Jeśli Toa miałby takie auto jak TOM - BMW 5 z napędem na tył, o to tak, inny rozkład obciążenia napędu. No i pamiętajmy, o bardzo kluczowej sprawie - masa holownia, która im większa w stosunku do przyczepy tym prowadzenie stabilniejsze.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kijanka jest dość średnia raczej - 445 cm i 1,5 tony wagi. Myślę ze takie BMW ma raczej 480 cm długości więc większe jest sporo.

 

Znalazłem jeszcze TEC-a z układam jaki by mi pasował:  http://allegro.pl/tec-510-2005-r-duza-lazienka-osobne-lozka-hobby-i4425722763.html

Edytowane przez toa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czystej ciekawości,szukasz dużej przyczepy,czemu nie szukasz dwuosiowej,jest niebo stabilniejsza,a jak masz stabilizator to już w ogóle bajka,jednoosiowe na zakrętach,rozpływają się opony,przy większych prędkościach,wystarczy pooglądać filmiki jak sie zachowuje oś,co do ciągnięcia z twoją mocą,hm mój holownik ma tylko 150KM,szału niema momentu też niema za dobrego,i jeszcze invalid (czyt.Automat :] ) ale radzi sobie spokojnie a buda moja spokojnie waży załadowana ponad 2t,nie twierdze że jedna oś jest zła, chodzi mi o poprawę komfortu jazdy,a wiem co mowie bo miałem 1 i mam 2 osiową budke,ciężej się przepycha,ale i to idzie ogarnąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze TEC-a z układam jaki by mi pasował:  http://allegro.pl/tec-510-2005-r-duza-lazienka-osobne-lozka-hobby-i4425722763.html

 

Fajny układ (łazienka), no i wyposażona w piekarnik, akumulator i nie wiem czy dobrze widze, ale może miec tez boiler gazowy. Jedyne czygo nie ma w opisie to przedsionek.... Ogólnie wygląda nieźle - a cena niska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem przyczepę, która spełnia część moich oczekiwań i jest do 1350 DMC.

 

www.practicalcaravan.com/reviews/caravan/28002-adria-altea-542-dk

 

Jest kilka sztuka ale trochę starszych na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, spełnia część oczekiwań. to napisz, z których pierwotnych założeń możesz odejść, a które muszą zostać.

 

do tej Adrii podobny jest również Burstner Premio 485TK (1300kg), Knaus Sport 500 FDK (1300kg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Ogólnie to zależy mi na największej przyczepie jaką mogę kupić do DMC 1350 lub 1600. Przyczepy poniżej 5 m odrzucam bo jak pisałem mam teraz 485 i nie ma sensu zamiana na taką samą lub podobną. Moja przyczepa nie jest może jakaś super ale aby zmiana miała sens to chciałbym mieć trochę więcej komfortu w stylu ciepłej wody, klimatyzacji, satelity, rolety, movera itp.

 

Z założeń niekluczowych to łazienka może być razem z prysznicem ale musi być na tyle duża aby dało się z niej skorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.