Skocz do zawartości

Przyczepa do DMC 1350 lub 1600


toa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Jako, że jestem świeżo po wakacjach to pojawiło sie trochę nowych przemyśleń karawaningowych.
Do niedawna chciałem kupić kampera ale jednak biorąc po uwagę wygodę i preferencje dzieci (baseny itp) zdecydowałem się na zmianę przyczepy na większą/nowszą/wygodniejszą.
I w związku z tym mam kilka wątpliwości. Może ktoś będzie miał ochtę i czas pomóc mi udzielić mi paru porad.

Na początek stan na dziś:
holownik: DMC 2140 - Max przepa 2000kg - ilośc kucy 136, moment 330 NM
przyczepa DMC 1100 - długość 495

Holownik przyczepkę ciągnie lekko i ma spory zapas mocy nawet w górach.

Realnie biorąc pod uwagę przelicznik 1,33 mogę pociągnąć przyczepę o DMC 1600 ale bez viatoll daje to przyczepę o DMC 1350..

Teraz to na czym mi zależy w nowej przyczepie:
- duża łazienka - najlepiej brodzik i toaleta osobno - chciałbym wygodnie móc skorzystać z prysznica i toalety a teraz ciężko mi się w mojej zmieścić
- najlepiej osobna umywalka a nie tylko w toalecie - aby można było umyć ręce i zęby bez wchodzenia do toalety
- łóżka dla 4-5 osób przy czym dla dzieci może być piętrowe lub 2 osobne.
- najlepiej jakby część dzienna była wydzielona od części nocnej dla dzieci

Przyczepa będzie użytkowana głównie na kampingach ale chciałbym móc też stawać na dziko np w Norwegii/Grecji więc powinna być zbliżona do kampera czyli ciepła woda, sensowny zbiornik na  czystą wodę (opcjonalnie na szarą jeśli takie czepki są), solary, akumulator

Budżet jaki chciałbym przeznaczyć to 30-40 tyś PLN ale może być większy jeśli coś sensownego znajdę.

Przeglądałem ogłoszenia i raczej niczego do DMC 1350 nie znajdę ale może się mylę.

I teraz pytania:
1) czy do 1350 jest w ogóle szansa na taką przyczepę
2) jeśli nie to czy na B96 mogę ciągnąć przyczepy dwuosiowe
3) czy realnie opłaca się takie przyczepy dwuosiowe kupić, czy też lepiej celować w jednoosiówki
Nie ukrywam, że niektóre mi się podobają ale boję się większych opłat na autostradach i większych wydatków np (opony, amortyzatory itp)
Choć czytałem też o większej stabilności itp
4) czy są przyczepy zbliżone do kamperów pod względem samowystarczalności (duże zbiorniki na czytą i szarą wodę/solary/akumulatory) czy też trzeba sobie samemu dokonać przeróbek?


Układ jaki mi się podoba to coś w stylu:

http://allegro.pl/adria-adora-542-2009-rok-nowy-model-video-i4418411691.html


Z góry dziękuję na poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ze względu na Twoje wymagania i wielkość potencjalnej budy, IMHO nie zmiescisz się sensownie (ładowność!) nawet w 1600kg. Reszta jest na forum (trochę będziesz miał do poczytania...ale nie będzie to czas stracony, bo wiedza jest bezcenna;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem sporo ogłoszeń i faktycznie do 1350 jest to mało realne (pomijając niektóre przyczepy z GB). Ale do 1600 już wybór jest całkiem spory więc może da radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym celował w dwuosiowe, z reguły są tańsze od jedno osiowych.

Prawo jazdy B96 określa ile zestaw może ważyć(4250kg) a nie ile ma osi.

No i skoro masz 40 tysi na przyczepkę to na Viazłodzieja na pewno coś się znajdzie :]

bo jak zakupisz taką budkę to do 3,5t raczej się nie zmieścisz a 1600 to max co może holować to auto.

Tak więc ja celował bym w dużą dwuosiową przyczepkę, jeżeli ma być wygodnie i przestronnie.

 

Coś takiego, ale niestety mogą być cięższe jak 1600kg no i nie wszystkie

tabberty mają kibelek.

 

http://allegro.pl/przyczepa-campingowa-tabbert-comtesse-685-mdv-06r-i4384065506.html

http://otomoto.pl/tabbert-puccini-650-2007r-T4447120.html

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Z tymi parametrami : holownik: DMC 2140 - Max przepa 2000kg - ilośc kucy 136, moment 330 NM

byłbym ostrożny jeśli chodzi o dwusiowe, około dwutonowe przyczepy. Auto ma automat, napęd na tył, czy na przód, może 4x4 ?

Z tego co zaobserwowałem to taki holownik to max 1700 kg, jedna oś. Ja mam Knausa 1500 kg, łóżko piętrowe z tyłu, środek jadalnia, przód sypialnia.

Outlander z 140 KM i 340 NM w zasadzie dawał radę, ale bałbym się zapiąć 2000 kg z dwiema osiami.

A, no i co istotne. W zasadzie ciężko, a nawet jest brak sensownych łazienek z osobnymi WC w przyczepach szerokości 230 cm,

raczej będą w szerokości 250 cm, a to już jest zdecydowanie szeroka kolumbryna z którą jest sporo problemów podczas jazdy. Pamiętaj o tym.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady.

 

@TOM3653 - > Tabberty mi się  bardzo podobają ale obawiam sie, że musiałbym szukać czegoś bliżej 5,5 - 5,7m długości np:

 

http://otomoto.pl/tabbert-vivaldi-570-poz-181-T4156471.html

 

ale w niej jest 1 łóżko. Więc bardziej odpowiadałaby mi już taka (pomijając jej stan):

 

http://otomoto.pl/tabbert-da-vinci-540-dm-6-cio-osobowy-17-T4036326.html

 

 

@tomekk  -> Mam kię sportage z napędem dołączanym AWD - wiem, że 2 tony to za dużo w PL i dlatego szukam czegoś do max 1600. Spotkany ostatnio na kampie niemiec ciągnął takim samym autem Hobby 560 i mówił, że auto spokojnie daje radę.

Ta Adria co wstawiłem powyżej właściwie spełnia moje oczekiwania co do rozkładu ale jest z anglii i ma drzwi po złej stronie.

 

A jak to jest ze zbiornikami na szarą wodę - spotyka się przyczepy z nimi czy to raczej przeróbki?

Edytowane przez toa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągałem przyczępę ok. 900kg za accordem 140KM 2.2iCTDi.

Lekko nie miał. Na pokładzie 4 os. i trochę szpeju.

Spalanie zamiast 8 oscylowało o połowę więcej. Prędkość do 100km/h

 

Uważam, że ta KIA tego nie wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm to oczywiście możliwe - możesz mieć w 100 % rację.

Choć ciągam czepkę załadowaną cały czas - myślę, że na maxa może przekraczam DMC 1100(przedsionek pełny, szafki, 2 butle, meble,ciuchy, jedzenie itp) i na luzie daję radę. Jeździłem kilka razy w karawanie czepek i przy tej czepce śmigała aż miło.

Nie zakładam też złej woli tego gościa z niemiec, który mówił że auto spokojnie daje radę przy tym hobby - on jak twierdził miało DMC 1500. Za granicą dość często widuję Tiguany w 140 konnych dieslach ciągnące takie czepki i jakoś też dają radę.

Na ten moment nie obawiam się tego zbytnio ale ostatecznie zmienię auto na większe - takie około 2500 DMC i wtedy taka czepka 1600 też pozwoli mi się zmieścić w 4250 DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TOM3653 - > Tabberty mi się  bardzo podobają ale obawiam sie, że musiałbym szukać czegoś bliżej 5,5 - 5,7m długości np:

 

 

Tabberty są bardzo fajne i solidne, dlatego często są używane przez cyganów do mieszkania w nich praktycznie cały rok (trzeba na to uważać)

Druga sprawa że są strasznie ciężkie, przyczepa dwuosiowa to praktycznie 1800-2000kg.

Moja przyczepka ma jakieś 5,9m długości bez dyszla, jest 5-6 osobowa, ale osobny kibelek i prysznic i jeszcze osobna umywalka :hmm:

no nie wiem pewnie to kwestia innego ustawienie i wykorzystania miejsca. No a auto może mieć ciężko z taką przyczepka

jeżeli jest taka możliwość to najlepiej podłączyć taką przyczepkę do auta i zrobić test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze twoje autko spokojnie da rade, a jeżeli chodzi o o przyczepę o dmc do 1600 kg to raczej na pewno szukaj jedno osiowej, bo dwu osiowe te nowsze modele z reguły ich dmc zaczyna si od 1800kg w górę.

Edytowane przez Pyrek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Toa nie myśl kategoriami typu "wiem, że 2 tony to za dużo w PL"... To, że sąsiad ma starego VW Passata nie znaczy, że i ty musisz mieć taki :-) Skup się na tym co oczekujesz i na co cię stać. Takie auto jak masz pociągnie i 2 tony, wiem to z własnego doświadczenia nie ma rewelacji ale jedzie i nie mówię tu tylko o kampingu , swego czasu sporo aut przywiozłem do PL na lawecie Forda Galaxy (wtedy) 115km/320nm. Zgadzam się w 100% z kolegą TOM3653 tj. celuj w dużą 2 osiową przyczepę, bo będzie i miejsce, komfort i wszystko czego oczekujesz. Twoje auto ma napęd 4x4 a więc trakcja będzie dobra zwłaszcza przy szybkich manewrach omijania czegoś.PS. ja zmieniłem holownik właśnie by nie rezygnować z takiej przyczepy.

 

pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toa:

Zerknij na mój temat jak ja zmieniałem przyczepe. Miałem podobne założenia do twoich. Ostatecznie kupiłem TEC 530 z łóżkiem piętrowym o parametrach MW 1100 kg DMC 1300 kg (aczkolwiek ostatnio ją zważyłem z gratami w środku i wyszło ok. 1500 kg).

http://forum.karawaning.pl/topic/13236-w-poszukiwaniu-rodzinnego-domku/?do=findComment&comment=310083

 

 

Ciągałem przyczępę ok. 900kg za accordem 140KM 2.2iCTDi.

Lekko nie miał. Na pokładzie 4 os. i trochę szpeju.

Spalanie zamiast 8 oscylowało o połowę więcej. Prędkość do 100km/h

 

Uważam, że ta KIA tego nie wytrzyma.

No co ty kolego wypisujesz... Posiadam Hanię FRV z tym samym silnikiem i z moją budką nie spaliła mi więcej niż 11 l /100km. Mój znajomy ma Accorda i jemu nie wyszło więcej niż 10 l. A przyczepy mamy dużo cięższe niż 900kg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.