Skocz do zawartości

Jaki akumulator?


Jacaman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :) Kupiłem nie dawno przyczepę kempingową Knaus z 1994 r. Mam w niej przetwornicę do której można podpiąć akumulator, jest na niej schemat i opis po niemiecku :/ Ponieważ akumulatora nie mam w zestawie, w związku z tym pytanie jaki to powinien być akumulator??? jestem zupełnie zielony w temacie.

Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję :) w załączniku daję zdjęcie z opisu z przetwornicy

post-17223-0-36881400-1404934774_thumb.jpg

Edytowane przez Jacaman (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Dużo jest o tym tematów na forum, które powinieneś przeczytać - trzeba szukać, czytać, czytać i jeszcze raz czytać. Przykłady poniżej.
Koniecznie:
http://forum.karawaning.pl/topic/9862-akumulator-w-przyczepie-a-nasze-bezpieczenstwo/page__view__findpost__p__233321
Ciekawe:
http://forum.karawaning.pl/topic/13539-po-co-12-v/
http://forum.karawaning.pl/topic/16981-prosze-o-prostą-podpowiedz-aku-w-cepce/?p=377075
http://forum.karawaning.pl/topic/13530-akumulator-%C5%BCelowy-i-kwasowy-r%C3%B3wnolegle-%C5%82adowane/?p=317946
http://forum.karawaning.pl/topic/16030-burstner-champion-przeróbka-12v-pod-akumulator/?p=354232
http://forum.karawaning.pl/topic/16455-przeróbka-instalacji-sprite-euroland-380-ek/?p=364625
Warto wiedzieć:
http://forum.karawaning.pl/topic/16821-s%C5%82ownik-nie-tylko-karawaningowy/


W przypadku tego zasilacza (to jest zasilacz, nie przetwornica !) i jeśli dobrze zrozumiałem, jest możliwe ładowanie podłączonego akumulatora oraz zasilacz nie powinien być podłączany do sieci, jeśli brak akumulatora (nie odłączać accu przy pracującym zasilaczu).
Akumulator może być standardowy lub bezobsługowy - zamknięty. Jaki konkretnie, to zależy, gdzie planujesz go umieścić (1. przestrzeń mieszkalna - bez specjalnej obudowy; 2. przestrzeń mieszkalna - w specjalnej obudowie; 3. poza przestrzenią mieszkalną).