Jump to content

montaz wiązki elektrycznej haka


mtworus
 Share

Recommended Posts

witam

mam BMW E39 525tds z 1998r kombi

 

chcę zamontować hak.........aby ciągnąć kemping.........prawdopodobnie przyczepa będzie mieć 13 pin bo będzie z holandi lub niemiec...... :roll: ale nic pewnego bo dopiero szukam

 

z montażem mechanicznym nie będzie myślę problemu. ALE !!!

podobno niezbędny jest do podpięcia wiązki moduł świateł/haka....

 

 

oto moduł świateł z BMW e39

3980503018516628.jpg

a oto moduł z e34

c1784aa71a3d5865.jpg

 

 

mam pytanie o wiązkę haka---bo już sam nie wiem -

niektórzy piszą , że musi być specjalny moduł bo się spali komputer /ale niekoniecznie/

a inni mówią, że nie trzeba modułu i instalacja i komputer e39 to wytrzyma...........

jeszcze inni gadają, że tylko obrysówki + pozycyjki / przyczepy/ trzebaby zrobić na przekaźniku...........i już sam nie wiem co robić....... :cry: :oops:

nie wiem gdzie ten moduł wpiąć ani jakimi kablami i gdzie je puścić.... i czy w ogóle go kupować... :oops: :oops: :modlitwa:

 

jak to jest u was?? czy ktoś używa jako ciągnika BMW E34 lub E39....

i czy orientuje się ktoś czy od BMW E34 nie będzie pasował moduł do E39- bo sa o wiele tańsze :klotnia: :twisted2:

 

pozdro - Mariusz

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny problem w pancerniku, moduł był niepotrzebny, ale specjalna wiązka zaczynała się pod zegarami i jeszcze jakieś odgałęzienia miała.

Ale zobacz może na stronie firmy Bosal, oni tam różne zamienniki mają i gotowe do wpięcia instalacje, albo zadzwoń tam, ja tak zrobiłem i działa, w serwisie MB chcieli za wszystko 4 tysie,

oszaleli chyba.

 

Jacek.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jeśli w samochodzie jest zastosowana multipleksowa instalacja elektryczna , to wpięcie wiązki przyczepy będzie generowało błędy instalacji elektrycznej ( zapali się kontrolka ) . Należy zastosować odpowiednią wiązkę do ww. instalacji , kierując się rocznikiem i modelem samochodu lub wykonać dużo tańszą instalację do przyczepy opartą na przekaźnikach .

Link to comment
Share on other sites

właśnie ostatni rozmawiałem z elektrykiem samoch.. i polecił mi moduł który wpina ise w instalke auta.pobór prądu tylko 1mA więc nie obciąża komputera a steruje światłami w przyczepie na zasadzie przekaźników!!!

w taki moduł musze sie zopatrzyć

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak jak napisał Pawel66. Instalacje multipleksowe wymagają modułów, moim zdaniem przy wszystkich mocno skomputeryzowanych modół ma sens.

Przy podłączeniu poprzez moduł nie obciążasz podstawowych obwodów świateł i zabezpieczasz je przed awarią. Dodatkowo sam moduł ma zabezpieczenia. Problem to cena. Fabryczne - zapomnij - ceny z kosmosu. Uniwersalne - ceny akceptowalne, ale trzeba wiedzieć co wybrać. Bardzo dobrą opinię mają moduły montowane w krakowskiej firmie Auto - Mont. Skontaktuj się z nimi to podadzą szczegóły. Mogę ich polecić. Już kilka aut tam robiłem (haki) i nigdy nie było problemu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...