Skocz do zawartości

Opony całoroczne - co o tym sądzicie?


Helmut

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Voku napisał:

Poszły wewnętrzne krawędzie w tylnych oponach

Widzę, że Ford nie wyleczył się z problemu zbieżności tylnej zawiechy. Od Fokusa już było słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 817
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Godzinę temu, szary11 napisał:

Ciśnienie miałeś ok. 3,1bar na tyle? 

W smaxie w ogóle szybko opony idą. 30-40tys to max na komplet. Na obecnych mam ok 20 i nie wiem czy dociągną drugie tyle.

Dawałem więcej, ale chyba nie tyle. około 2.8
Albo w d..... dała przyczepa albo zbieżność albo jedno i drugie.
Teraz Kupiłem nowe opony, sprawdziłem zawieszenie pod kątem luzów, na trzepakach i u mechanika, amory całkowicie sprawne, wymieniłem tylne dolne wahacze żeby ustawić zbieżność, z przodu wymieniłem profilaktycznie drążki. Zrobiona geometria na nowo. Tyle koła delikatnie nie trzymają kąta, ale są w granicy błędu. 
Na oponach zrobione około 33tyś nigdy nie zmieniane miejscami.
 

IMG_20200827_164918.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Voku napisał:

Na oponach zrobione około 33tyś nigdy nie zmieniane miejscami.

:look:  Przecież to 5 tys. temu były już śmieci. Jakaś masakra. To samo sąsiad miał w Fokusie ( kupiony w salonie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, BUMERANG napisał:

:look:  Przecież to 5 tys. temu były już śmieci

Minusy Całorocznych, nigdy tam nie zaglądasz :D Więc czasem warto podjechać na inspekcje :P 
Jak się zmienia Wiosna, Lato to nawet można tego nie zobaczyć bo zmieniają miejscami więc teoretycznie równo się ścierają :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymyślona. Tak samo całoroczna jak i sezonowe dwa razy w roku powinno się wyważyć i zamienić miejscami
Oczywiście. Dwa razy to może przesada. Ja zmieniam raz na rok
Dawałem więcej, ale chyba nie tyle. około 2.8
Albo w d..... dała przyczepa albo zbieżność albo jedno i drugie.
Teraz Kupiłem nowe opony, sprawdziłem zawieszenie pod kątem luzów, na trzepakach i u mechanika, amory całkowicie sprawne, wymieniłem tylne dolne wahacze żeby ustawić zbieżność, z przodu wymieniłem profilaktycznie drążki. Zrobiona geometria na nowo. Tyle koła delikatnie nie trzymają kąta, ale są w granicy błędu. 
Na oponach zrobione około 33tyś nigdy nie zmieniane miejscami.
 
IMG_20200827_164918.thumb.jpg.63229bd74ceb858a8e32b9379f76bf1b.jpg
2.8 to ja mam na pusto. Pod obciążeniem u mnie powinno być 3.2. Więc u Ciebie w dużym aucie 2.8 to IMO zdecydowanie za mało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

20 minut temu, jacekzoo napisał:

Wymyślona. Tak samo całoroczna jak i sezonowe dwa razy w roku powinno się wyważyć i zamienić miejscami

Teoretycznie tak, ale jak coś będzie ze zbieżnością to nic nie poradzisz to są kierunkowe więc wewnętrzna strona opony się nie zmienia. 

22 minuty temu, jacek00 napisał:

Oczywiście. Dwa razy to może przesada. Ja zmieniam raz na rok2.8 to ja mam na pusto. Pod obciążeniem u mnie powinno być 3.2. Więc u Ciebie w dużym aucie 2.8 to IMO zdecydowanie za mało

Na pusto 2,2 na ful 3,1 ale to przy 7 osobach + bagaże 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BUMERANG napisał:

Widzę, że Ford nie wyleczył się z problemu zbieżności tylnej zawiechy. Od Fokusa już było słabo.

I nie było źle. Od prawie 20lat rodzina jeździ różnymi fordami, również mam takich znajomych i problem zbieżności występował w autach tylko ze zużytytym zawieszeniem. 

Trzeba raz na 3 lata lub co ok 80tys. sprawdzić i skorygować zbieżność i problemu nie ma. 

Przypadłością za to jest ząbkowanie na tyle przy zbyt niskim ciśnieniu i większym obciążeniu. I w nowych i w używanych na tym się przejechaliśmy. 

Godzinę temu, maarec napisał:

U mnie wycierały się szybko ale równo, może kwestia przebiegu.

U mnie też. 

Godzinę temu, BUMERANG napisał:

Może. Ale inne marki nie mają z tym zdaje się problemu.

Które i czy na wielowahaczu? 

 

Voku, poszukaj opon asymetrycznych. Kierunkowe słabiej się sprawdzają na naszych wielowahaczach z tyłu. 

U siebie pompuje 2.5 na codzień, a tył zawsze do 3.1 jak podpinam budę. Subiektywnie wydaje mi się optymalnie względem trwałości opon. Podobnie robiłem w poprzednich fordach. Z budą max, bez ok 0.2-0.3 więcej niż na pusto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention]Voku [/mention]w Mazdzie tez mi się dość szybko zjechały opony od środka z tylu, zakładałem nowe a po dwóch sezonach z przyczepą wyglądają gorzej jak przednie gdzie jest oś napędowa. Teraz już nią nie ciągam ale myśle po trzecim sezonie musiałbym tez tył wywalić do kosza. Obciążenie bagażnika + przyczepa robią swoje, nie może to zostać bez wpływu na ogumienie. Ale o dziwo teraz dość mocno kontrolowałem tył opon w Skodzie a mielismy kilka dalszych wyjazdów, uważam ze po tym sezonie zużycie jest minimalne / niezauważalne wiec waga i wielkość holownika w stosunku do przyczepy mają spore znaczenie. Na nierównościach czułem jak przyczepa miała wpływ na Mazdę na ruchy autem lewo / prawo, szczególnie żona na tylnej kanapie to czuła jadąc z młodym, w Skodzie absolutnie nic takiego nie odczuwamy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.