Skocz do zawartości

Zabezpieczanie na czas postoju.


deodekabokat

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chciał bym wypaść na impertynenta, ale czy Pan czyta ze zrozumieniem? Napisałem, że widziałem jak właściciele przyczepy i samochodu sami pociągnęli (prawdopodobnie przez roztargnienie) swoje zabawki kilka metrów, po czym zatrzymywali się i mamrocząc coś (nie wykluczone, że przekleństwa) pod nosem, wyciągali korbę z bakisty i podnosili nie naruszone podpory do góry. Jaka kradzież? Jaki brak reakcji? Wytrzymałość każdej "stopy", w kierunku pionowego obciążenia, lokuje się w przedziale 500kg (te do przyczep lekkich)-1000kg (te do przyczep ciężkich), a  przy obciążeniu bocznym/skrętnym zapewne NIE jest liczona w dekagramach. Proszę spróbować całą rodziną (np. cztery osoby) obrócić w miejscu przyczepę prawidłowo podpartą czterema "nogami". Próbował Pan? Nie? To proszę nie opowiadać bajek. Jeżeli Pańska wyobraźnia pozwala wyobrazić sobie sytuację, w której przyczepa zaparkowana jest (np. po sezonie, na publicznym parkingu) w sposób uniemożliwiający swobodne podjechanie autem pod zaczep (podpowiem: np. dyszel przy słupie oświetleniowym, bliskość innych, postawionych równolegle obok pojazdów, jakakolwiek inna struktura - ściana, wysoki krawężnik, itp, itd), a dodatkowo zabezpieczy się śruby podpór (zalecane po jednej - przednia i tylna, dla hardkorowców - wszystkie cztery, nie wykluczam innych zabezpieczeń - blokad na koła, linek, kula w zablokowany zaczep, itd), to próba "ręcznego" złamania podpór - poprzez manewr obrotu w miejscu całą przyczepą - może być niemożliwa do zrealizowania. Ja NIE handluję zabezpieczeniami, nie mam w tym żadnego interesu, poddaję do rozważenia innym Forumowiczom tylko jedną z możliwych form zabezpieczenia, ani szczególnie dobrą, ani szczególnie słabą. Czynię to bez internetowej napinki. Poza tym, tak BTW, nie uwzględnia Pan w swojej "fizykografice" prozaicznego faktu, że podpory w różnych przyczepach montowane są w różnych kierunkach. W mojej, tylne podpory są akurat na sztorc (przeciw kierunkowi jazdy), a przednie zgodnie z kierunkiem jazdy. Reszty - mam nadzieję - się Pan domyśla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Największym dramatem jest to, że toczymy/cie taką dyskusję bo nie można sobie po prostu postawić przyczepy na parkingu.

A gdyby tak po prostu koła odkręcić, podeprzeć klasycznymi cegłami i wkręcić śruby zabezpieczające.

Nawet z korzyścią dla opon będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mot to ja w takim razie napiszę Ci najprościej jak potrafię. Uważam, że zakup zabezpieczenia uniemożliwiającego podniesienie podpór nie ma sensu, bo jeśli złodziej podepnie przyczepę do haka i będzie chciał złamać podpory aby ukraść, to podpora nie wytrzyma takiego działania. Bardziej sensowne jest zabezpieczenie zaczepu oraz linka stalowa, która na dłużej zatrzyma złodzieja. Przepraszam, że tak krótko odpowiadam na Twój rozbudowany post, ale mam nadzieję, że  to co chciałem poprzednio wyrazić jest już wystarczająco jasne? Jeśli nie, to przykro mi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam doświadczenie zawodowe z ludzmi którzy kradną. Każdy twierdzi że jak się złodziej na coś zaweźmie to to ukradnie. Zabezpieczenia najwyżej tylko wydłużą czas. To samo jest z alermem w domu. Jest alarm nie ma czasu na zwiedzanie. Biorą co wpadnie im w łapy i uciekają. Zabezpieczenia z jakimi długo wojują to samoróbki i inne nietypowe rozwiązania. Na postoju napewno sciągaj rejestracje. Znajomek przez oś ramę i felgi przewleka łańcuch i spina kłódkami. Taka blokada postojowa

 

Edytowane przez marcinek94 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) mam nadzieję, że  to co chciałem poprzednio wyrazić jest już wystarczająco jasne? Jeśli nie, to przykro mi.(...)

 - tak. Doznałem olśnienia. Błądziłem.

Edytowane przez mot (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mot to ja w takim razie napiszę Ci najprościej jak potrafię. Uważam, że zakup zabezpieczenia uniemożliwiającego podniesienie podpór nie ma sensu, bo jeśli złodziej podepnie przyczepę do haka i będzie chciał złamać podpory aby ukraść, to podpora nie wytrzyma takiego działania. Bardziej sensowne jest zabezpieczenie zaczepu oraz linka stalowa, która na dłużej zatrzyma złodzieja. Przepraszam, że tak krótko odpowiadam na Twój rozbudowany post, ale mam nadzieję, że  to co chciałem poprzednio wyrazić jest już wystarczająco jasne? Jeśli nie, to przykro mi.

Pozdrawiam.

 

 

Potwierdzę na początku pos kolegi Marcinek94, że na złodzieja nie ma siły.

 

Jednak te blokady powinno się stosować na dwie łapy, z przodu i z tyłu po jednej, najlepiej po przekątnej.

Wówczas przód i tył jest uniesiony. Nie można zapiąć przyczepy na hak, ani unieść jej do góry aby przeciągnąć.

Zabezpieczenie dobiera się do miejsca postoju przyczepy i przewidywanego czasu reakcji przy włamaniu.

Oczywiście idealne rozwiązanie to montaż na cztery łapy, ale podnosi to koszty.

Fajnym zabezpieczeniem na zimę jest podstawa w miejsca kół. http://www.allcamp.pl/zabezpieczenie-przyczepy-na-zime-highlander-p-1057.html.  Koła chowamy na zimę do komórki przez co się nie niszczą opony. Przyczepa stoi na ośce i nie obciąża ramy, a nie ma możliwośći jej odholowania.

Edytowane przez szantymen (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy ten zamiennik na koło. Ma wiele walorów ale gdyby jeszcze wkładkę  na klucz miało umiejscowione nisko w kierunku ziemi tak aby wsadzenie klucza nie nastręczało problemów a zarazem uniemożliwiało dostępu wkrętarki z wiertłem by przewiercić  wkładkę  klucza to było by jeszcze lepsze .

Niestety teraz wystarczy przewiercić  wkładkę  klucza akumulatorową  wkrętarką  i blokada gotowa do demontażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując powyższe jednak kupiłem linkę 

http://www.amazon.com/OnGuard-8080-Akita-10mm-Cable/dp/B007HOGOMU

Muszę się jeszcze zaopatrzyć w solidną kłódkę aby nie dało się podejść z raczkiem więc pewnie jakaś trzpieniowa.

 

Takie zabezpieczenie głownie dla tego że jest relatywnie tanie i zależało mi również na tym by przypinać przyczepę np do drzewa (odpowiedniej średnicy) lub też do samochodu gdy zestaw stoi na parkingu. Zdejmowanie kół nie wchodzi w grę z uwagi na fakt że zabezpieczenie musi spełniać swoje zadanie również na wyjazdach. Niestety sytuacja zmusiła do tego że wyjazdy jedynie w cenie paliwa i jedzenia z biedronki ale jeździć trzeba :-). Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę cie martwic z tą linką, ale wyrzuciłeś kasę w przysłowiowe błoto. Nożyce do cięcia takich linek kupisz w markecie za grosze, wcale nie potrzeba szlifierki by to przeciąć. Wystarczyło poczytać jak kradnie się rowery czy motory - KAŻDA linka to wywalenie kasy w błoto.

Jak już miało być coś linkopodobnego to jedyne mi znane rozwiązanie to "Kryptonite New York Legend" niestety cena ... i musiałbyś kupić kilka.

IMHO taniej było odkręcić i zabrac koła - wcale nie tak prosto jest dobrać i kupic odp do przyczepy :)

 

PS

Nie wiem jaki masz zaczep ale AK-KO do większości swoich modeli zamek wkładkę blokującą dzwignię. To + kula (safety ball) daje jakies pozory bezpieczeństa. Oczywiście dla chcącego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mam zaczepu AL-KO a pozostałe rozwiązania na hak nie wbudzają jeszcze bardziej zaufania niż wspomniana przeze mnie linka. Kwestia wyboru byłą chyba sprawą przyzwyczajenia że złodziej się od linki już kilka razy odbił. Być może nie był w markecie :-) Mam stary przecięty zamek typu linka do którego zgubiłem klucz i musiałem ciąć, udam się z nim do marketu i zobaczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj kiepski pomysł. Spójrz na to:

 

A gość tnie linkę naprawdę maleńkimi szczypcami.

 

Kluchojady mają/ma rację:

 

http://www.jula.pl/nozyce-do-ciecia-pretow-159204

 

I linka przecięta w 3 sekundy - wiem bo ciołem :hmm:  ciełem przecinałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na budowie jak zaczynałem prace używaliśmy podobnych

http://m.allegro.pl/yato-yt-1854-nozyce-do-pretow-750mm-crv-6-12mm-i4226307770.html

Cieliśmy pręty zbrojeniowe fi 12. Tylko strzelały. Pare kłódek jak którys zapomniał kluczyka i nawet hartowane szły. Najdłużej schodziło z kłódką trzpieniową jak była na ścisk lub jak miała luz któryś nakrętek i podkładek na ścisk naupychał.Nawet zwykła kłódka ( nie chińska!) z nakrętkami na ścisk była problemem.

 

Edytowane przez marcinek94 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję przyspawać do ramy kątownik, z takim zabezpieczeniem żaden złodziej sobie nie poradzi. Potem wystarczy tylko odspawać i jedziemy na następny kemping.

 

Możesz trochę opisać technologię "odspawania". To chyba jakaś nowinka techniczna. Nawet Google milczy w tym temacie :ee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz trochę opisać technologię "odspawania". To chyba jakaś nowinka techniczna. Nawet Google milczy w tym temacie :ee:

Bo to wiedza tajemna nie dla e-Gandalfuf z Googlelandu. To wiele lat praktyk i godzin fechtunku przecinakiem i szlifierką  kątową ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.