PPP430 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Witam wszystkich, mam pilne pytanie. Czy przywołany w tytule zasilacz może pracować z akumulatorem żelowym i gdzie zlokalizować jakiś pezłącznik. Ocziwiście miało być przełącznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Witam !Z tego, co pamiętam, to zasilacz ZIG-X7 obsługuje wyłącznie standardowe akumulatory ołowiowo kwasowe z płynnym elektrolitem (Lead Acid). Dla takich akumulatorów ładowanie będzie całkowicie automatyczne. Jedynym ograniczeniem jest pojemność accu, nie może być mniejsza od 60 Ah. Z tego powodu nie znajdziesz też żadnego przełącznika dla rodzaju accu.Oczywiście użycie takiego akumulatora wymaga pełnej jego izolacji od przestrzeni mieszkalnej, dlatego przyczepy w których był wyposażeniem fabrycznym, miały specjalny, izolowany dla niego schowek lub pojemnik (opary z procesu ładowania są wtedy odprowadzane na zewnątrz przyczepy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PPP430 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Witam ! Z tego, co pamiętam, to zasilacz ZIG-X7 obsługuje wyłącznie standardowe akumulatory ołowiowo kwasowe z płynnym elektrolitem (Lead Acid). Dla takich akumulatorów ładowanie będzie całkowicie automatyczne. Jedynym ograniczeniem jest pojemność accu, nie może być mniejsza od 60 Ah. Z tego powodu nie znajdziesz też żadnego przełącznika dla rodzaju accu. Oczywiście użycie takiego akumulatora wymaga pełnej jego izolacji od przestrzeni mieszkalnej, dlatego przyczepy w których był wyposażeniem fabrycznym, miały specjalny, izolowany dla niego schowek lub pojemnik (opary z procesu ładowania są wtedy odprowadzane na zewnątrz przyczepy). Tak miejsce na aku jest zorganizowane jak nalezy, ale szkoda, bo chcialem polepszyc prad na zelowy aku. Dzieki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Co rozumiesz przez określenie "polepszyć prąd" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PPP430 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Moj skrot myslowy. Chodzi mi o lepszy magazyn pradu jak stoje bez mozliwosci podlaczenia kabla. Korci mnie w tym roku do Albanii ruszyc, a tam jak slyszalem moga sie zdarzyc noclegi bez pradu. Aku olowiowy i tak chyba do wymiany, to kolega camperowiec namawia mnie na zelowy. Sorki za brak polskich znakow, ale pisze na tablecie i nie chce mi sie szukac co chwila polskich literek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 (edytowane) Pocieszeniem może być fakt, że standardowy akumulator jest tani (w porównaniu do dobrej żelówki). Możesz kupić tzw. bezobsługowy, o większej pojemności (ładowarka jest wydajna). W zasadzie najważniejszą różnicą byłaby większa trwałość accu żelowego mimo głębszych rozładowań. Tak samo rozładowywany accu standardowy, będzie miał dużo mniejszą trwałość.Z drugiej strony, accu standardowy jest dużo tańszy od żelowego o podobnej pojemności, czyli nawet, jak szybciej go wyeksploatujesz, to spokojnie kupisz następny. Staraj się możliwie szybko uzupełniać w nim energię, którą zużyjesz i jeśli to będzie możliwe, nie rozładowuj go zbyt głęboko, a będzie dobrze. Przy oszczędnym korzystaniu z odbiorników, gdy jest do dyspozycji tylko energia z accu, można wbrew pozorom zapewnić sobie zasilanie przez kilka, czy nawet kilkanaście dni. Wszystko zależy od pojemności accu i dobowego zapotrzebowania na energię. Można zrobić sobie wstępny bilans zużycia energii. Edytowane 11 Czerwca 2014 przez Kristofer (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PPP430 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Zgadzam sie z Toba w calosci. Ja uzywam aku tylko do swiatla i pompki wody, wiec nie powinno byc zle. Reszta czyli lodowka i gotowanie na gazie. Dzieki za porade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Pozytywnej realizacji planów wakacyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PPP430 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Kristofer, czy moze pamietasz jest ograniczenie pojemnosci aku dla tego mojego aku? W tej chwili mam 85 Ah, ale jesli bym zmienial to na bardziej pojemny. Z odbiornikow pradu mam: swiatlo (czesciowo led), pompke wody i mover (nie mam pojecia jakie zurzycie pradu on generuje). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Takiej pojemności akumulator (85Ah) powinien Ci spokojnie wystarczyć, chyba że będziesz chciał przejechać napędem kilka km Nie przypominam sobie, aby była gdzieś jakaś wzmianka wspominająca o granicznej pojemności accu dla tego zasilacza. Zasilacz ma wydajność prądową na poziomie 12,5 A, więc spokojnie możesz mieć nawet accu 120 Ah, jeśli tak pojemny jest Ci potrzebny. Pamiętaj, że bez względu na pojemność, pobraną z accu energię będzie trzeba w końcu uzupełnić. Większa pojemność accu pozwala Ci oczywiście pobrać większy procent energii bez uszczerbku dla samego akumulatora, ale aby zachować jego nominalne parametry przez przewidziany fabrycznie okres czasu eksploatacji, nie powinien być w cyklach rozładowywany głębiej, niż o 20 do max 25 % swojej pojemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PPP430 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Z tego co piszesz Kristofer to nie koniecznie aku o wielkszej pojemnosci wyrazonej w Ah jest lepszy. To moze nie warto sie napinac. Dzis sprawdzalem aku, ktory posiadam i po 3 dniach i uzywaniu movera w niedziele pokazuje napiecie 12,7V. Co jeszcze i ewentualnie jak sprawdzic, aby uzyskac info o kondycji aku? Mam miernik dosc zlozony, ale nie wszystko sam potrafie wykoncypowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Wyłącznie miernikiem standardowym, nawet rozbudowanym, nie sprawdzisz kondycji akumulatora.Jeśli chcesz wiedzieć dokładnie, na co stać jeszcze Twój akumulator, możesz to sprawdzić praktycznie, ale trochę to potrwa. Naładuj akumulator całkowicie i po odłączeniu ładowarki, odczekaj kilka godzin.Najlepsza dla testu temperatura otoczenia, to od 20 do 25 st. C.Zmierz napięcie na zaciskach nie obciążonego akumulatora (w nowym accu, byłoby ok. 12,8 V).Podłącz teraz do accu obciążenie ok. 51 W (takie musi być dla Twojego akumulatora). Mogą to być np. 3 połączone równolegle z sobą żarówki samochodowe (dwie 21 W i jedna 10 W). Pamiętaj, że żarówki będą się mocno nagrzewać, więc trzeba je odpowiednio zabezpieczyć. Zapisz godzinę, o której pierwszy raz podłączyłeś żarówki.Ca jakiś czas (np. co godzinę) mierz napięcie na zaciskach accu (notuj ile już czasu upłynęło i jakie jest napięcie accu).Żarówki odłączasz na stałe i tym samym kończysz cały test, gdy napięcie mierzone na zaciskach akumulatora spadnie do ok. 12 V. Otrzymany czas (od chwili podłączenia żarówek, do chwili ich ostatecznego odłączenia) mnożysz razy 4,33Otrzymany wynik będzie obrazem rzeczywistej pojemności, którą w chwili obecnej posiada Twój accu i z której możesz bez obaw korzystać. Oczywiście można by w teście jeszcze głębiej rozładować akumulator np. do ok. 11,5 V, ale byłby to już stan niemal całkowitego rozładowania, co w przypadku accu używanego, niekorzystnie mogłoby się odbić na jego dalszej pracy. Oczywiście po przeprowadzeniu tego testu, natychmiast naładuj akumulator.Pamiętaj też, że w czasie testu, gdy zauważysz, że napięcie zacznie się obniżać i zbliżać do 12 V, musisz już cały czas pilnować okresowego sprawdzania, ponieważ gdybyś zapomniał, to mógłbyś rozładować akumulator mocno poniżej 11 V, czyli do skrajnie niskiego poziomu, co mogłoby go nieodwracalnie uszkodzić.Gdyby Twój accu był fabrycznie nowy, to cały test powinien trwać ok. 19,5 godz., ale ponieważ accu ma już za sobą jakiś okres życia, to czas ten może być krótszy.W czasie eksploatacji accu, zwróć uwagę, że im głębsze cykle rozładowywania, tym krócej accu pożyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PPP430 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Szacun. Moze i czasochlonne, ale chyba zrobie ten test. Mam zarowke H4 wiec chyba wystarczy. Jak cos ustale to dam znac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 (edytowane) Jeśli żarówka H4, którą masz jest standardowa (60/55 W), to również może być, ale wykorzystujesz jedynie włókno 55 W.W tym przypadku mnożysz otrzymany z testu czas, nie przez 4,33, jak poprzednio, a przez ok. 4,57. Edytowane 26 Czerwca 2014 przez Kristofer (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PPP430 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 OK, tak zrobie. Dzieki za przelicznik choc nie wiem z czego on wynika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.