Jump to content
Sign in to follow this  
Krolewicz3

Jaki GPS zakupić.

Recommended Posts

and123
A co sądzicie o tym:

http://mio.com.pl/towar.php?s-ktm=www_MIO_C720&m-1c=l&m-1w===&m-11=Mio%20DigiWalker%20C720&d=239d=267

 

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z takim sprzętem?? Chodzi mi o jakość map

Do kupienia za 1280zł... :klotnia:

 

Moim skromnym zdaniem nie warto ubierać się w dedykowane urządzenie do nawigacji. Chyba, że jesteś na 100% pewien, iż nigdy nie będziesz zainteresowany innym oprogramowaniem nawigacyjnym, ładowaniem zbiorów POI z internetu, wykorzystaniem w czasie wyjazów WiFi, czy też innych dobrodziejstw podręcznego "minikomputera". No ale nie każdego to bawi i dlatego oferowane są również wymienione przez Ciebie urządzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MyBlue

WITAJCIE:

 

Ja używam palmtopa ASSUS - i jako sprzęt ( obróbka i prędkość działania) działa super :] . NIestety wgrałem i kupiłem oryginalną mapę ( teraz żałuję) Automapę XL na Polskę :klotnia: . Generalnie po przejechaniu kilku tras po Polsce ( Gdańsk-Łodź- Kraków-Rzeszów- Poznań-Bydgoszcz - Słupsk -Gdynia) - jestem załamany! :P

System wielokrotnie nakazywał mi skręcić w jakieś podrzędne drogi ( np Gdańsk - Kraków na wysokości Grudziądza kazał jechać na centrum Grudziądza zbaczająć z głównej kraowej "1" jedyniki), później np. obwodnice - kolejna porażka= obwodnica Tarnowa, południowa Poznania czy nawet Trójmiejska - połączenie z nowym odcinkiem A1 - też nie pokazuje nawet, ze jest w budowie!!! :klotnia::P

Mam 37 lat i piątkę z geografii na maturze. Umiem się biegle posługiwać komputerami i tp sprzętem,ale co mapa papierowa - to mapa papierowa !!! + MYŚLENIE!!!! :D

 

Pamiętaj: Włączając nawigację, nie wyłączaj myślenia !!! :klotnia::?

Jedynym plusem nawigacji ( której żałuję,że kupiłem wydając ponad 1800PLN) jest to ( moim zdaniem),że jeśli byłem gdzieś w okolicach np. Konina późną nocą, nad ranem - nie chciało mi się myśleć i nie miałem mapy papierowej( bo było ciemno w samochodzie a dzieci spały), będąc prowadzonym pzrez zadupia ( inaczej niż pokazywały znaki!!!) jakoś dotarłem do celu.

Za to innym razem jak mogłem spokojnie dojechać krócej do Piotrkowa Tryb.( np. ŁÓdż- Piotrków Tryb.) System nakazał mi ładować się na długą obwodnicę Piotrkowa ( część krajowej jedynki) zamiast pojechać szybciej i spokojniej starą drogą prosto do centrum Piotrkowa.

Oczywiście powiecie,że to zależy jak sobie nastawię preferencje trasy na: szybką czy optymalną - niestety głupi komputerek nigdy nie rozróżni - co preferujemy najbardziej.

 

Podsumowując - GPS uważam za zbędny bajer, któy w dodatku podczas jazdy zmusza do odwrócenia uwagi. :P

 

Rozczarowany Automapą XL - abart!

Share this post


Link to post
Share on other sites
sasquatch

Uważasz że lepiej liczysz w pamięci niż GPS - i że przez Piotrków przez centrum jest szybciej. Po co w ogóle włączasz GPSa jak wiesz gdzie jechać - służy on do jazdy w terenie gdzie nie masz najmniejszego pojęcia czy tędy jest bliżej czy inną drogą.

 

GPS - nie służy by go go sprawdzać czy jest dokładny i myśli jak człowiek - GPS służy do nawigowania w terenie Ci nie znanym!!!

 

To jest maszyna - i jesli z przeliczeń wynika że obwodnicą jest szybciej bo możesz jechać 130km/h mimo że dalej to pokieruje Cię tą drogą. Jak najmniej przez miasta - a Ty akurat lubisz jeździć przez centrum miasta - zastanów się czego oczekujesz od urządzenia.

 

Ja uważam że wymysłem markietingu jest full HD w duzych telewizorach - ale to jest inna bajka - tez mam prawo tak uważać.

 

Polecany zestaw GPS przeze mnie:

PDA ASUS - jakikolwiek z Windowsem 6.0

na Europę - MioMap - bardzo dużo map intuicyjne działanie - dla mnie lepsza obsługa od Automapy - do Mio znalazłem nawet mapy wszystkich stanów USA, Ukrainy, Rumunii itp. - no i wszystkie można wgrać

na Polskę - Automapa - dokładniejsza (chociaż wcale mi się nie podoba)

 

Jak masz PDA to możesz wgrać co chcesz i kiedy chcesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
frames1

Masz rację całkowitą !!! :klotnia: .Skoro wiem jak jechać ,nie patrzę na GPS chyba,że dla sprawdzenia ,testu programu .... .

Ocvzywiście ,że GPS sprawdza się najpepiej w rejonie którego nie znamy.

Szczególnie dotyczy to w przypadku koniecznoci dojazdu do konkrektnego punkty.Czasem jest to nawet duży camping....

Z GPS można pomylić drogę raz albo 2 ,ale i tak NA PEWNO trafimy szybciej niż pytając tubylców.Zniechęconych i zawiedzionych nie przekonamy...,

ale to może i lepiej ,niech się męczą ...

pzdro

mam palmtop ASUS 636 polecam,

oprocz nawigacji mozna tam wrzucic uzytki wszelkiej masci

:klotnia:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomiy
Za to innym razem jak mogłem spokojnie dojechać krócej do Piotrkowa Tryb.( np. ŁÓdż- Piotrków Tryb.) System nakazał mi ładować się na długą obwodnicę Piotrkowa ( część krajowej jedynki) zamiast pojechać szybciej i spokojniej starą drogą prosto do centrum Piotrkowa.

 

Nie no przesada, przeciez stara 1-dynka + centrum piotrkowa jedzie sie znacznie dluzej niz autostrada i potem kawalkiem 2-pasmowki przez piotrków. Owszem w zeszlym roku taki wybor trasy byl gorszy, gdyz remontowali jedna z glownych ulic wylotowych na kielce w piotrkowie, ale ogolnie jest to najszybsze i najbardziej komfortowe rozwiazanie

Share this post


Link to post
Share on other sites
akubit
System wielokrotnie nakazywał mi skręcić w jakieś podrzędne drogi ( np Gdańsk - Kraków na wysokości Grudziądza kazał jechać na centrum Grudziądza zbaczająć z głównej kraowej "1" jedyniki)

 

Pociesz się, że "wiodące proszki" (TomTom, iGO, Miomap) też tak prowadzą :]

 

czy nawet Trójmiejska - połączenie z nowym odcinkiem A1 - też nie pokazuje nawet, ze jest w budowie!!! :klotnia::klotnia:

 

I co miała by Cię prowadzić po budowanej drodze? A jakbyś spadł z wiaduktu, który jeszcze nie jest gotowy :klotnia:

Tak serio, to najnowsza mapa jest z ok. 10.2007 (mam na myśli źródło, a nie datę wydania), w następnej edycji (a są co najmniej 3 w roku) na pewno będzie nowy odcinek.

Póki co nie ma idealnych programów i map, ale nawigacja jest przede wszystkim po to, żeby doprowadzić na miejsce, nawet jeżeli będzie to trwało trochę dłużej i trochę dalej niż optymalnie. Bez nawigacji, nie znając doskonale terenu nigdy nie osiągniesz takich wyników i komfortu jak z nawigacją.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sasquatch
to trwało trochę dłużej i trochę dalej niż optymalnie

 

A ta optymalna droga? Skąd taką znasz. Jeździłeś kilkoma i wybrałeś naszybszy przejazd? Przecież to subiektywna ocena a nie optymalna.

 

Właśnie optumalna jest wyliczana na podstawie długości drogi i dozwolonej szybkości na niej. Jeśli przekraczasz tę szybkość na drodze do 50km/h to będziesz miał szybszą drogę - ale skąd urządzenie ma wiedzieć, że nie przestrzegasz przepisów - równie dobrze może Ciebie skierować "pod prąd" bo może szybciej będzie :-D

 

To tylko urządzenie - tam w środku nie ma krasnoludków i tam nic a nic nie myśli - mam nadzieję że myślał programista który tworzył tę aplikację :haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites
arnie
To tylko urządzenie - tam w środku nie ma krasnoludków i tam nic a nic nie myśli

 

Hehe- no właśnie, i chyba jeszcze dłuuugo tak pozostanie. Każdy komputer niestety jest głupi, jak but z lewej nogi :klotnia::klotnia::klotnia:

Share this post


Link to post
Share on other sites
akubit

A ta optymalna droga? Skąd taką znasz. Jeździłeś kilkoma i wybrałeś naszybszy przejazd? Przecież to subiektywna ocena a nie optymalna.

 

Pisałem o optymalnej drodze jako pojęciu teoretycznym, coś jak w matematyce granica, nieskończoność czy linia prosta. Wraz ze wzrostem ilości parametrów uwzględnianych w algorytmie wyszukiwania trasy, trasa będzie dążyła do optymalnej.

 

Właśnie optumalna jest wyliczana na podstawie długości drogi i dozwolonej szybkości na niej.

 

No niestety nie jest tak do końca. Póki co algorytmy nie są jeszcze tak zaawansowane (albo raczej brak jest danych mapowych o prędkościach na poszczególnych odcinkach drogi) i trasy wyznaczane są tylko na podstawie odległości i kategorii drogi (do niej przywiązana jest prędkość). Nie uwzględniają również natężenia ruchu, świateł na skrzyżowaniach itp. Zatem wyznaczone trasy są dalekie od optymalnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sasquatch
(albo raczej brak jest danych mapowych o prędkościach na poszczególnych odcinkach drogi)

 

Też nie prawda - MioMap (z najnowszą mapą Polski) ma zaszyte wmapie dopuszczalne prędkości na drogach - które są zawsze wyświetlane na ekranie.

 

A algorytm wyliczający iloczyn odległosci i rodzaju drogi (dopuszczalnej prędkości) - to znów nie jest tak bardzo zaawansowany algorytm - komputery dadzą sobie z tym radę - uwierz mi. Albo sam sprawdź :klotnia:

Share this post


Link to post
Share on other sites
akubit

Też nie prawda - MioMap (z najnowszą mapą Polski) ma zaszyte wmapie dopuszczalne prędkości na drogach - które są zawsze wyświetlane na ekranie.

 

Zapewniam Cię, że dane te nie są wykorzystywane do obliczania trasy, a jedynie do informowania o przekroczeniu dopuszczalnej prędkości. Zresztą naniesione są na zasadzie: miasto - 50 km/h, poza - 90 km/h. Inne ograniczenia nie są uwzględniane, nawet w mniejszych miejscowościach i wiochach jest 90 km/h. A sama mapa od Emapy nawet w wersji najnowszej (2007.07) roi się od znacznie bardziej podstawowych błędów utrudniających nawigację typu: jazda pod prąd, skręcanie w miejscach niedozwolonych (nawet tam gdzie jest to fizycznie niemożliwe). Już TomTom ma dokładniej naniesione prędkości, chociaż tylko na niewielkiej części dróg. To gdzie tu mowa o optymalnej trasie :klotnia:

Mapa od Emapy sprawdza się nieźle jeśli chodzi o trafienie do celu na zadupiach, bo ma naprawdę imponującą sieć dróg. Ale do nawigacji w miastach lepsza zdecydowanie jest Automapa i TomTom.

 

A algorytm wyliczający iloczyn odległosci i rodzaju drogi (dopuszczalnej prędkości) - to znów nie jest tak bardzo zaawansowany algorytm - komputery dadzą sobie z tym radę - uwierz mi. Albo sam sprawdź :]

 

Nic takiego nie napisałem :klotnia: Pisałem o uwzględnianiu zarówno prędkości (czego nie ma) jak i natężenia ruchu, świateł itd. Ato już nie jest problem trywialny :klotnia:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Effendi
Póki co nie ma idealnych programów i map, ale nawigacja jest przede wszystkim po to, żeby doprowadzić na miejsce, nawet jeżeli będzie to trwało trochę dłużej i trochę dalej niż optymalnie.

 

I z tym sie w całości zgadzam :klotnia: korzystając z GPS nie można wyłączyć " własnego myslenia " i do konca zdać sie na nią :klotnia:

 

A sama mapa od Emapy nawet w wersji najnowszej (2007.07) roi się od znacznie bardziej podstawowych błędów utrudniających nawigację typu: jazda pod prąd, skręcanie w miejscach niedozwolonych (nawet tam gdzie jest to fizycznie niemożliwe).

 

I tutaj się tez zgadzam :klotnia: i dodam od siebie, że najnowsze wersje automapy w wersji dla kierowców sam. ciężarowych są wypuszczane "rzekomo" z uwzględnieniem znaków tonażowych, wysokości przepustów pod wiaduktami czy tez uniosem mostów a w życiu okazuje się tak, że gdyby kierowca nie myślał za kólkiem i nie patrzył sie na znaki to wjechałby zestawem 40 tonowym, na odcinek drogi jednokierunkowej "pod prąd" gdzie obowiazuje znak B-5 ( 3,5 Tony ) i jeszcze pod wiadukt gdzie jest ograniczona wysokość pojazdu do 2,5 metra :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
sasquatch
Póki co algorytmy nie są jeszcze tak zaawansowane (albo raczej brak jest danych mapowych o prędkościach na poszczególnych odcinkach drogi) i trasy wyznaczane są tylko na podstawie odległości i kategorii drogi

 

Nic takiego nie napisałem Pisałem o uwzględnianiu zarówno prędkości

 

niemam ic więcej do dodania - sam wiesz lepiej

 

Ja lubię urządzenia GPS ponieważ pomagają w nawigacji. Nie w myśleniu. Tylko i wyłącznie w nawigacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
akubit

niemam ic więcej do dodania - sam wiesz lepiej

 

Ja lubię urządzenia GPS ponieważ pomagają w nawigacji. Nie w myśleniu. Tylko i wyłącznie w nawigacji.

 

Wiem lepiej, bo się na tym znam. :klotnia:

Nie wyrywaj fragmentu Tobie pasującego z całości. To manipulacja.

Ja napisałem tak:

 

Póki co algorytmy nie są jeszcze tak zaawansowane (albo raczej brak jest danych mapowych o prędkościach na poszczególnych odcinkach drogi) i trasy wyznaczane są tylko na podstawie odległości i kategorii drogi (do niej przywiązana jest prędkość). Nie uwzględniają również natężenia ruchu, świateł na skrzyżowaniach itp. Zatem wyznaczone trasy są dalekie od optymalnych.

 

Przy okazji zapewniam Cię, że choć wydaje Ci się że:

 

algorytm wyliczający iloczyn odległosci i rodzaju drogi (dopuszczalnej prędkości) - to znów nie jest tak bardzo zaawansowany algorytm - komputery dadzą sobie z tym radę - uwierz mi. Albo sam sprawdź

 

to jeżeli możliwych odcinków dróg wchodzących w skład trasy jest kilkaset tysięcy, o różnej kategorii, z naniesionymi restrykcjami typu zakaz wjazdu, skrętu itp. to chociaż komputery dają sobie z tym radę (chociaż trzeba wziąć pod uwagę, że procesory w nawigacjach nie są zbyt mocne), to nie jest to prosty algorytm.

Albo sam sprawdź :klotnia:

Share this post


Link to post
Share on other sites
sasquatch

akubit - pokonałeś mnie - niech nikt nie kupuje systemów nawigacji GPS - byłem w błędzie - sprzedam mój - kto chętny??? Gdyby było dwóch chętnych to i akubit się skusi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...