Skocz do zawartości

Brak zasilania 12V..


Maciek_No

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Podczas ostatniej podrozy po dojechaniu na kolejne miejsce, okazalo sie ze nie dzialaja mi wewnetrzne lampki. Sprawdzilem tez kran, pompka wody nie wystartowala.. Podnioslem lozko zeby dostac sie do akumulatora i bezpiecznikow przy nim znajdujacych sie. Wyjalem bezpiecznik 15A ktory jest przy heblu, byl spalony. Wlozylem nowy, tym razem 20A ( nie mialem 15A, a stalismy w srodku puszczy) i po ulamku sekundy nagrzal sie do czerwonosci i strzelil.  Wiecej prob nie podejmowalem w tym miejscu. 

 

2EFEhAO.jpg
 
pYei9zV.jpg

 

Odkrecilem obudowe od transformatora i od razu poczulem charakterystyczny zapach nadpalonej elektryki. Po chwili stwierdzilem ze "magiczne" (jestem laikiem) czarne urzadzenie jest luzne z jednej strony, w dodatku plytka przy tym urzadzeniu jest nadpalona. 

 

 
 
 
 
WlzUrrA.jpg
 
G1FAvMc.jpg
 
kGmYgxe.jpg
 
7qb8Mxm.jpg
 
53Pizs3.jpg
 
wSOL5am.jpg
 
d1M9Q54.jpg

 

 

Nastepnego ranka pojechalismy na pole kempingowe i z gasnica w reku podpialem 220V -lodowka, oraz oswietlenie na 230V zadzialaly. Pompka wody czy oswietlenie na 12 V nie zadzialaly ( po podlaczeniu 230V nawet przy wylaczonym heblu akumulatora instalacja 12V dzialala).

I teraz pytanie do Was, moi Drodzy. Jak powazna to moze byc awaria? Czy jest to awaria plytki i czarnego urzadzenia / transfornatora, czy cos innego moglo spowodowac ich uszkodzenie? Po drodze mialem awaryjne hamowanie ( naprawde dosc gwaltowne z 50km/h do 10 km/h) ale przeciez transformator jest w obudowie, I kolejne pytanie, jaki jest finansowy scenariusz naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach