Skocz do zawartości

Montaż dodatkowego wentylatora chłodnicy


misiek_uk

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie sprawa czysto do poglowkowania, oprucz visco dokladam elektryczny wentylator z regulowanym wlacznikiem termicznym, wlacznik ten jest podobny do takiego jak mamy w lodowkach w przyczepach i nie tylko, puszka z pokretlem i drucik odbierajacy cieplo, pytanie jest gdzie do umocowac, myslalem by do obudowy chlodnicy ale ona zawsze bedzie goraca nie zaleznie od tego wentylator bedzie chodzil czy nie, nastepnie wymyslilem po drogiej stronie chłodnicy, od strony silnika, wentylator jest pchajacy powietrze i jest z przodu chlodnicy, jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Prościej by było spiąć dwa wentylatory w jeden układ, jak jeden się włączy to drugi też. Ale co się dzieje że chcesz zakładać drugi wentylator aż tak się grzeje??? Jeśli tak to może by wypadało najpierw sprawdzić stan chłodnicy i reszty układu chłodzenia...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze czytaj uwaznie napisalem ze mam visco czyli mechaniczny wentylator napedzany paskiem dlatego montuje elektryczny wrazie co auto ma ciezkie zycie i wole byc zabezpieczony

post-8419-1401485906,66_thumb.jpg

 

post-8419-1401485930,64_thumb.jpg

 

post-8419-1401485948,91_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, chyba za szybko przeczytałem... Można czujnik zamontować za chłodnicą tzn na wyjściu "zimnej" cieczy (nawet wpiąć się z jakąś przejściówką w wąż) i wtedy wentylator włączał by się tylko wtedy gdy chłodnica nie schładzała by cieczy do odpowiedniej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem w jaki sposób chcesz go stroić czy już jest wystrojony ale przy turbinie to  egt i afr warto mieć bo idealnie obrazują warunki pracy silnika, a wskaźnik jest zawsze tańszy niż remont silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma co stroic to stary td z intercoolerem, wszystko mechaniczne, to jest wół roboczy, ma ciagac przyczepy i karawan, i dawac frajde na urlopach tylko maja wade lubia sie przegrzewac, wlasnie czekam na nowa glowice, i nastepnej nie dam zarrznac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha myślałem że uturbiasz to audi co masz na profilu wpisane... jak tak to faktycznie egt i afr są zbędne, a skoro mają orginalnie problem z chłodzeniem to jeszcze przy takich obciążeniach trzeba go lepiej chłodzić pomyśl nad polepszeniem chłodzenia oleju, nie wiem czy tam jest orginalna chłodnica oleju, może by zamontować sportową np. http://allegro.pl/sportowa-chlodnica-oleju-mocal-10-rzedowa-330x77-i4280112185.html ale jak będziesz miał wskaźnik to będziesz widział czy trzeba, może drógi wentylator załatwi sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem o tym juz ale zobaczymy co dalej

To audi niestety sprzedalem miesiac temu zostala mi a3 poprzerabiana w dieslu a tu mowimy w temacie o landroverze discovery

Edytowane przez misiek_uk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.