Jump to content
Kurus

lusterka

Recommended Posts

mrrruczek2

U mnie excellent view 3-4 razy złożyły lusterka i to nie tylko przy mijaniu się z tirem. Podczas normalnej jazdy próbowały mi składać lustra z auta. Zamieniłem je na speed fix i jestem zadowoli. Do tego dużo łatwiejszy montaż niż na zakichanych paskach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voku

Ma ktoś jakieś tańsze lusterka, pasujące do S-max albo Galaxy, bo to chyba te same lusterka, a są dość duże 

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

Ma ktoś jakieś tańsze lusterka, pasujące do S-max albo Galaxy, bo to chyba te same lusterka, a są dość duże 

 

Ja jeżdżę z takimi:

http://allegro.pl/lusterko-nakladka-do-holowania-przyczep-i6779421212.html

Kupiłem je kiedyś w dużej promocji (30zł za 2szt. nowe) i nie widzę potrzeby zakupu innych. Sprawdzają się 4 sezon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voku

Czyli standardowe, jeździłem na takich w Pasku i dawały radę, ale nie wiedziałem czy podejdą do s-maxa, dzięki za info

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrrruczek2

Na identycznych jeździłem 3 sezony a po zmianie budki niestety musiały iść do znajomego bo nic nie dawały przy szer budy 230. Teraz mam takie i jestem zadowolony. Poprzednie trzęsły jak cholera

https://www.frankana.de/en/aufsteckspiegel-speed-fix-mirror-57438.html

Zamieniłem excellent view na nie po miesiącu użytkowania, po tym jak mi składały lusterka w trasie na ferie zimowe

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

Na identycznych jeździłem 3 sezony a po zmianie budki niestety musiały iść do znajomego bo nic nie dawały przy szer budy 230. Teraz mam takie i jestem zadowolony. Poprzednie trzęsły jak cholera

https://www.frankana.de/en/aufsteckspiegel-speed-fix-mirror-57438.html

Zamieniłem excellent view na nie po miesiącu użytkowania, po tym jak mi składały lusterka w trasie na ferie zimowe

 

Moja również jest 230 i widzę wystarczająco. Choć przyznam, że na Focusie miałem ograniczoną widoczność. W S-maxie wystarcza jak szkło lustra lusterka dodatkowego zaczyna się przy samochodowym. Może zbyt głęboko montowałeś i zachodziło na samochodowe zbyt mocno?

Co do trzęsienia to prawdopodobnie za luźno je zapinałeś. Owszem, są jakieś tam drgania, ale wg mnie w niczym to nie przeszkadza. 

 

Ze składaniem czy rozregulowaniem w czasie jazdy do tej pory nie miałem problemów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voku

Sam s-max ma chyba z lusterkami około 2,2m

Share this post


Link to post
Share on other sites
finger

Sam s-max ma chyba z lusterkami około 2,2m

Na to nie patrz. W touranie też mam dość duże lusterka i są na tyle szeroko , że mógłbym odpuścić zakładanie dodatkowych ale jednak te dodatkowe dają jeszcze większe pole widzenia co wpływa na komfort jazdy. Lusterka w aucie ustawiam nieco niżej po to by mieć też wgląd czy nie najeżdżam na krawężnik przy ostrych skrętach w mieście.

Edited by finger (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Na to nie patrz. W touranie też mam dość duże lusterka i są na tyle szeroko , że mógłbym odpuścić zakładanie dodatkowych ale jednak te dodatkowe dają jeszcze większe pole widzenia co wpływa na komfort jazdy. Lusterka w aucie ustawiam nieco niżej po to by mieć też wgląd czy nie najeżdżam na krawężnik przy ostrych skrętach w mieście.

Ale to już zależny od auta, generalnie chyba wszystkie terenówki Vany czy "Suvy" mają duże lustra w których jest wystarczająca widoczność

bez dodatkowych lusterek. W BMW miałem tak małe te lusterka że bez dodatkowych  była była wielki kicha :no:

Share this post


Link to post
Share on other sites
finger

Tom , sam wiesz jak byś nie miał tych dodatkowych w dużym zestawie , jakim jeździsz w robocie. By była kicha i podobnie jest w naszym przypadku. Po czasie wiem , że warto w dobre lusterka zainwestować . Mi się akurat trafiły przy zakupie obecnej przyczepy mimo , że miałem te trzęsiawki na gumkach. Teraz jest bajka. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
szkl

Ale to już zależny od auta, generalnie chyba wszystkie terenówki Vany czy "Suvy" mają duże lustra w których jest wystarczająca widoczność

bez dodatkowych lusterek. W BMW miałem tak małe te lusterka że bez dodatkowych  była była wielki kicha :no:

ok, ale co z przepisami iż obowiązkowe lusterka boczne SĄ (np. w Niemczech) pomimo że ja powiem - ale widać - szerokość mojego auta z lusterkami to 230 - ale to jest równo z przyczepa a nie więcej niż ona?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

ok, ale co z przepisami iż obowiązkowe lusterka boczne SĄ (np. w Niemczech) pomimo że ja powiem - ale widać - szerokość mojego auta z lusterkami to 230 - ale to jest równo z przyczepa a nie więcej niż ona?

Ano nic, ja mam takie za 20 zł z Kauflanda i już, zakładam na sztukę jeżeli przepisy gdzieś tego wymagają.

Tom , sam wiesz jak byś nie miał tych dodatkowych w dużym zestawie , jakim jeździsz w robocie. By była kicha i podobnie jest w naszym przypadku. Po czasie wiem , że warto w dobre lusterka zainwestować . Mi się akurat trafiły przy zakupie obecnej przyczepy mimo , że miałem te trzęsiawki na gumkach. Teraz jest bajka. :)

Tak przy manewrowaniu i ostrym łamaniu zestawu i to na prawą stronę na pewno dodatkowe lusterka się sprawdzają, ale

do normalnej jazdy przy niektórych autach, (takich jak wymieniłem) nie są konieczne.

Nie mniej jednak jak napisałem, mam takie za dwie dychy i się sprawdzają.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voku

Na to nie patrz. W touranie też mam dość duże lusterka i są na tyle szeroko , że mógłbym odpuścić zakładanie dodatkowych ale jednak te dodatkowe dają jeszcze większe pole widzenia co wpływa na komfort jazdy. Lusterka w aucie ustawiam nieco niżej po to by mieć też wgląd czy nie najeżdżam na krawężnik przy ostrych skrętach w mieście.

Nie miałem na myśli jazdy bez lusterek, tylko tyle że te za 30zł są wystarczające pod względem widoczności przy szerokości auta 2,2m i 2,3 przyczepy, nie trzeba kupować jakiś na długim ramieniu.

Edited by Voku (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrrruczek2

Przy cofaniu widzisz koniec budki czy tylko widzisz ? bo to różnica

Te na humkach jakby mocno nie były spięte tak było do bani. Nie zachodziły mi na lusterka holownika, zawsze dawałem jak najszerzej. Teraz to jest bajka. Przy cofaniu widzę sam róg budki co przy poprzednich było możliwe jedynie w lewym lusterku, a w prawym to była loteria na wyczucie

Share this post


Link to post
Share on other sites
finger

Voku , spoko. Mając porównanie stwierdzam , że te na gumce są słabsze. Telepie nimi w czasie jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...