Skocz do zawartości

dodatkowa kula haka do przewożenia rowerów na dyszlu


RedBird

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

przekładam z przyczepy na bagażnik - tak jak to robi milion ludzi w Polsce wożąc bagażniki na haku. Policjanci to tez ludzie i wcale nie wlepiają mandatów ot tak bez namysłu. A że takie mamy prawo... cóż pewnie za niedługo to zmienia bo już jest o tym głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, bagażnik rowerowy mocowany na kuli haka to wygodne rozwiązanie. Montaż kuli z przodu na dyszlu lub z tyłu na wsporniku wychodzącym jako przedłużenie ramy i do niej mocowany. Ja mam z przodu na dyszlu, kula jest zamocowana dość wysoko. Miałeś Adrie to kojarzysz bakistę, mam bagażnik na trzy rowery i wisi on nad nią. Montaż w taki sposób nie ogranicza skrętu. Wrócę do domu postaram się wrzucić zdjęcia jak to wygląda u mnie.

Osobny temat to sam bagażnik. Waga ma tutaj duże znaczenie.

Fajnie to wygląda. Ale jak wysoko mniej więcej masz zamocowaną kulę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie pamiętam, chyba 80 cm. Mogę zmierzyć ale w następny weekend dopiero. Konstrukcja prototypowa, mocowana do ramy tymi samymi śrubami co zaczep. Adria ma krótki dyszel i dlatego tak wysoko, chociaż z drugiej strony nie ogranicza skrętu. Na kempingu luzuje zacisk na kuli i obracam bagażnik razem z rowerami tak aby mieć dostęp do bakisty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rozpocząłem temat, pozwalam sobie dokończyć.

Tak to rozwiązałem u siebie.

Bagażnik na hak na trzy rowery.

Zalety:

Jeden bagażnik do auta i przyczepy.

Szybka zmiana na przykład na miejscu gdy trzeba gdzieś podjechać.

Da sie wywazyc bez problemu przyczepe.

 

Wady:

Zabraklo 5cm zeby przy trzech rowerach otwierac klape. Przy dwóch bez problemu.

Ew. trzeba odkrecic pedal przy najblizszym rowerze. (Ale dojscie np. Do butli jest, wiec chyba przeboleje.

post-16125-0-55694700-1404078003_thumb.jpg

post-16125-0-07671200-1404078033_thumb.jpg

post-16125-0-68413200-1404078070_thumb.jpg

post-16125-0-33338900-1404078097_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurki sa mocowane lapami do profilu dyszla.

Wszystkow razie czego sie szybko demontuje i sklada.

Rurki są przyciete wewnatrz pod kontem zbiegu dyszla 15°

Koszt rurek ok 30zl.

Kula w Jula ok.39

Sruby do laczenia z rozebranej pralki. (Mocowaly beben)

post-16125-0-33263700-1404113237_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna wada to ograniczony skręt, gdy na dyszlu w taki sposób jak na zdjęciach jest to zamontowane. :laugh: Powinno być jak najbliżej klapy bagażowej przyczepy i na trzpieniu zakończonym kulą na wysokości uchwytów manewrowych przyczepy. Bagażnik wtedy montuje się na kuli odwrotnie (lampami w stronę kufra). Wtedy mamy dostęp do kufra i rowery nie przeszkadzają w skręcie.

Edytowane przez kmtaxi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.