Skocz do zawartości

FENDT Bianco 515


Loolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych,

 

Chce dokonać zakupu nowej przyczepy. Czy są jakieś alternatywy, które warto rozpatrzyć przed zakupem wymienionej w tytule?

Czy Fendt i jego drewniana ciągle konstrukcja jest aż tak przestarzała w porównaniu do konkurencji ?

 

Dysponuje budżetem do 80 tyś i takie cudo stoi od ręki w pomorskim (zdjęcie).

Chciałbym to ciągnąć BMW 523i 170km.

 

Będe wdzięczny za wszelkie sugestie.

 

 

fendt.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kilka miesięcy wcześniej tez rozważałem zakup przyczepy marki Fendt ale tutaj barierą była dla mnie cena. 

Uważam mimo wszystko, że jest to jedna z lepszych firm. 

Tak jak wspomniał "Trafko" wydając tyle kasy skupiłbym się na wyposażeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loolek,  opcje wyposażenia dobierzesz sobie w/g uznania .

Sugerowałbym aby dopłacić -  o ile jest taka możliwość - i podnieść jej DMC aby zwiekszyć jej ładowność .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najważniejsze - moim zdaniem przy zakupie takiej przyczepy to jej ładowność.

 

Sprawdź papiery, co wchodzi w MW i jaka jest ładowność - moim zdaniem 300kg to minimum.

 

Jeżeli masz w planach movera, klimę, dużą lodówkę, rowery...... i tak dalej :)

 

Fendt był zawsze w pierwszej trójce przyczep moich marzeń - obok Tabberta i przyczep Skandynawskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zwiększaniem masy DMC budki ja bym się nie śpieszył.

BMW 523i , nie jest ani małym ani lekkim pojazdem.

Dodaj do siebie DMC auta i DMC Fendta i jak wynik będzie większy od 3500 to dowiedz się do czego jesteś zobligowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrząc na tego Fendta z fotki  to przyczepa wygląda na rozmiar ok 500, czyli obstawiam DMC na poziomie 1500-1600kg.

 

druga sprawa - BMW pewnie ma wysokie DMC  tym razem bez viatolla i B+E chyba się nie uda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dziękuje za zabranie głosu. :-)

 

DMC samochodu to 2205 kg, a przyczepa w katalogu ma DMC 1600/1700 kg i ładowność odpowiednio 206/306 kg.

Przyjmując te wyższe wartości to wychodzi DMC zespołu 3905 kg, a dopuszczalna waga zespołu w dowodzie od auta wynosi 4005.

Czy warto ćwiczyć z papierami dla tych 100 kg DMC przyczepy?

 

Tak czy owak, tutaj bez B+E się nie obejdzie, i nieszczęsnego viatola. Nigdy nie miałem z viatolem styczności, pomimo iż często nawet jeżdżę przeładowanym busem.

 

Czy poza viatolem jakies ograniczenia mnie dotyczą jeśli łapię się na B+E ?

 

W tej przyczepie jest duża lodówka, chciałbym dołożyć klimatyzację. Co tutaj jeszcze z wyposażenia można dokładać jeśli mówimy o przyczepie placowej, a nie takiej zamawianej z produkcji? Piekarnik?

 

Jakiej markizy szukać?

Czy w przypadku dużej wilgotności podczas dni deszczowych, klimatyzacja z przyczepy wydoła i osuszy powietrze?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli powoli nam się wyjaśnia. Jeżeli pytasz czy opłaca Ci się to 100kg załatwiać czy nie - to powiem Ci ze warto.

 

sama klima i markiza to już 50kg, duża lodówka nie wiem czy jest wliczona w MW, do tego jej zapełnienie też swoje waży.

 

jeżeli planujesz śmigać dużo po Polsce i Europie to moim zdaniem przy takich masach i budżecie - spokojnie możesz myśleć o moverze a to z akumulatorem to kolejne 60kg.

 

Jeżeli przyczepa nie jest zarejestrowana w PL to teoretycznie te 100kg da radę łatwo dodać.

 

Klima - przyczepa generalnie jest szczelna, a wilgoci łatwiej się pozbyć uruchamiając ogrzewanie niż klimę - ale i ta sobie da radę. Ostatnio na majówce mieliśmy o 6 rano 2C na plusie na dworze, w środku ciepło. Okna zaparowały, rano wystarczyło przewietrzyć i nie trzeba było klimy odpalać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz holować legalnie w Polsce przyczepę autem o DMC 2205 kg to maksymalna przyczepa z hamulcem najazdowym może mieć masę 1657 kg.

Wynika to z warunków technicznych dla pojazdów, kiedy możemy stosować hamulec najazdowy.

 

Oczywiście w rubryce O1 musisz mieć też wpisaną minimalnie taką wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wpisu Miodzia w tym miejscu się spodziewałem. Sam nie miałem chęci przeliczać tych kilogramów. Tak czy inaczej, jeżeli jest możliwość dołożenia nawet tych 50kg - to zdecydowanie to zrób.

 

Nawet nabywca Twojej przyczepy za 5-10 lat, nie będzie miał szans uniknąć viatolla i B+E więc nie powinieneś mieć problemów ze sprzedażą ze względu na holownik.

 

Ważne jest, że później jadąc w trasę nie będziesz się martwił czy Cię dzisiaj zważą czy też nie. Niby 50 kg wiele nie zmieni, a z drugiej strony to jest całkiem bogate wyposażenie kuchni, a może koło zapasowe i butla z gazem ? ewentualnie mover z mniejszym akumulatorem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.