Loolek Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Witam szanownych, Chce dokonać zakupu nowej przyczepy. Czy są jakieś alternatywy, które warto rozpatrzyć przed zakupem wymienionej w tytule? Czy Fendt i jego drewniana ciągle konstrukcja jest aż tak przestarzała w porównaniu do konkurencji ? Dysponuje budżetem do 80 tyś i takie cudo stoi od ręki w pomorskim (zdjęcie). Chciałbym to ciągnąć BMW 523i 170km. Będe wdzięczny za wszelkie sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trafko Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Jeśli nowe to stawiaj na wyposażenie. Jak szalec to szalec i zastanow się czy nie warto dołożyć jeszcze i kupić starszego kampera ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Ja kilka miesięcy wcześniej tez rozważałem zakup przyczepy marki Fendt ale tutaj barierą była dla mnie cena. Uważam mimo wszystko, że jest to jedna z lepszych firm. Tak jak wspomniał "Trafko" wydając tyle kasy skupiłbym się na wyposażeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek26 Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Nawet się nie zastanawiaj tylko kupuj. To ekstra przyczepa bardzo dobrej firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Loolek, opcje wyposażenia dobierzesz sobie w/g uznania . Sugerowałbym aby dopłacić - o ile jest taka możliwość - i podnieść jej DMC aby zwiekszyć jej ładowność . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kogi Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Konstrukcja drewniana wcale nie jest przestarzała, masz tu info o konstrukcji nowoczesnej przyczepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarec Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 najważniejsze - moim zdaniem przy zakupie takiej przyczepy to jej ładowność. Sprawdź papiery, co wchodzi w MW i jaka jest ładowność - moim zdaniem 300kg to minimum. Jeżeli masz w planach movera, klimę, dużą lodówkę, rowery...... i tak dalej Fendt był zawsze w pierwszej trójce przyczep moich marzeń - obok Tabberta i przyczep Skandynawskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kogi Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 maarec masz rację Tabbert i Fendt to ekstraklasa wśród przyczep kempingowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel DJR Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Dlatego ja Postawiłem na Fendta! za 10 lat będę takiego miał Zacząłem już zbierać Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Ze zwiększaniem masy DMC budki ja bym się nie śpieszył. BMW 523i , nie jest ani małym ani lekkim pojazdem. Dodaj do siebie DMC auta i DMC Fendta i jak wynik będzie większy od 3500 to dowiedz się do czego jesteś zobligowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarec Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 patrząc na tego Fendta z fotki to przyczepa wygląda na rozmiar ok 500, czyli obstawiam DMC na poziomie 1500-1600kg. druga sprawa - BMW pewnie ma wysokie DMC tym razem bez viatolla i B+E chyba się nie uda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loolek Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Witam, Dziękuje za zabranie głosu. :-) DMC samochodu to 2205 kg, a przyczepa w katalogu ma DMC 1600/1700 kg i ładowność odpowiednio 206/306 kg. Przyjmując te wyższe wartości to wychodzi DMC zespołu 3905 kg, a dopuszczalna waga zespołu w dowodzie od auta wynosi 4005. Czy warto ćwiczyć z papierami dla tych 100 kg DMC przyczepy? Tak czy owak, tutaj bez B+E się nie obejdzie, i nieszczęsnego viatola. Nigdy nie miałem z viatolem styczności, pomimo iż często nawet jeżdżę przeładowanym busem. Czy poza viatolem jakies ograniczenia mnie dotyczą jeśli łapię się na B+E ? W tej przyczepie jest duża lodówka, chciałbym dołożyć klimatyzację. Co tutaj jeszcze z wyposażenia można dokładać jeśli mówimy o przyczepie placowej, a nie takiej zamawianej z produkcji? Piekarnik? Jakiej markizy szukać? Czy w przypadku dużej wilgotności podczas dni deszczowych, klimatyzacja z przyczepy wydoła i osuszy powietrze? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarec Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 czyli powoli nam się wyjaśnia. Jeżeli pytasz czy opłaca Ci się to 100kg załatwiać czy nie - to powiem Ci ze warto. sama klima i markiza to już 50kg, duża lodówka nie wiem czy jest wliczona w MW, do tego jej zapełnienie też swoje waży. jeżeli planujesz śmigać dużo po Polsce i Europie to moim zdaniem przy takich masach i budżecie - spokojnie możesz myśleć o moverze a to z akumulatorem to kolejne 60kg. Jeżeli przyczepa nie jest zarejestrowana w PL to teoretycznie te 100kg da radę łatwo dodać. Klima - przyczepa generalnie jest szczelna, a wilgoci łatwiej się pozbyć uruchamiając ogrzewanie niż klimę - ale i ta sobie da radę. Ostatnio na majówce mieliśmy o 6 rano 2C na plusie na dworze, w środku ciepło. Okna zaparowały, rano wystarczyło przewietrzyć i nie trzeba było klimy odpalać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miodzio Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Jeżeli chcesz holować legalnie w Polsce przyczepę autem o DMC 2205 kg to maksymalna przyczepa z hamulcem najazdowym może mieć masę 1657 kg. Wynika to z warunków technicznych dla pojazdów, kiedy możemy stosować hamulec najazdowy. Oczywiście w rubryce O1 musisz mieć też wpisaną minimalnie taką wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarec Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 właśnie wpisu Miodzia w tym miejscu się spodziewałem. Sam nie miałem chęci przeliczać tych kilogramów. Tak czy inaczej, jeżeli jest możliwość dołożenia nawet tych 50kg - to zdecydowanie to zrób. Nawet nabywca Twojej przyczepy za 5-10 lat, nie będzie miał szans uniknąć viatolla i B+E więc nie powinieneś mieć problemów ze sprzedażą ze względu na holownik. Ważne jest, że później jadąc w trasę nie będziesz się martwił czy Cię dzisiaj zważą czy też nie. Niby 50 kg wiele nie zmieni, a z drugiej strony to jest całkiem bogate wyposażenie kuchni, a może koło zapasowe i butla z gazem ? ewentualnie mover z mniejszym akumulatorem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.