poss123 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 (edytowane) Cześć Czytam ten dział, czytam, czytam i czym więcej czytam tym już mniej wiem Od kilku dni jestem posiadaczem budki, dość starej ale wydaje się że w dość niezłym stanie. Chciałbym troszkę w niej rozbudować instalację 12V, a ponieważ sam się na tym słabo znam to zadaję pytanie ja to zrobić. Interesują mnie proste i tanie rozwiązania, nie koniecznie automatyczne, staram się ćwiczyć pamięć Trochę danych - przyczepka ma być używana do turystyki objazdowej.Stan obecny: Auto 7 pin, przyczepa 7 pin, po przewodzie "przeciwmgielnym" działają "wszystkie dwie" lampki 12v i pompka wody, nie działa lodówka. Poza tym wewnętrzna instalacja 12V nie posiada nic więcej.Stan oczekiwany:1. akumulator "cepkowy" do: oświetlenia wewnętrznego + pompka wody - przez minimum 2 dni na dziko. Akumulator ładowany prostownikiem gdy mam 220V.Oczekiwania extra (w zależności od ceny przeróbki)2. zasilanie lodówki 12v w czasie jazdy Oczekiwania extra do kwadratu: 3. ładowanie akumulatora w czasie jazdy Wiem że najlepiej przerobić wsio na 13 pin, ale czy to jest jedyne rozwiązanie odpowiednio dla punktu 1,2,3? Coś podpowiecie? Ewentualnie polecicie fachowca elektryka w okolicy Gdańska? pozdrawiam poss Edytowane 8 Maja 2014 przez poss123 (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr1343 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 jak juz zrobisz instalacje na akus to ladowanie i lodowe puść po swiatlach naj prosciej jest tak,co do akusia to masa na rame faze czyli plusy juz masz tylko z sterowania znajdz glowne zasilanie fo ty by duzo pomoglu co masz a cze go nie,akus zalezy jaki pez problemu ci starczy jesli na ledach oswietlenie to ok3- 5dni no i powyzej 74Ah to i moze z 10dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrowin Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Przyczepka, którą kupiłem miała solar, PWM i aku żelowe 51 Ah. 230V było wycięte. Zrobiłem coś takiego o czym piszesz: Zasilanie lodówki 12V DC tylko z samochodu (trzeba odpiąć pozostałe kable) Solar ładuje akumulator (http://forum.karawaning.pl/topic/16435-poradniczek-o-solarach/) 230V AC z zewnątrz (jeśli jest) wchodzi na przekaźnik, skąd napięcie idzie na gniazdka 230V i zasilacz http://www.ledon.pl/pl/zasilaczeimpulsowe/2383-zasilacz-impulsowy-rs-150-12-12a-meanwell.html - mamy więc też 12V DC na gniazdkach, pompki i oświetlenie. Może to przerost formy nad treścią ale dołożyłem ładowarkę Sena http://www.hurt.com.pl/ladowarka-prostownik-mikroprocesorowy-6-12v-sena,p11771.html, która jak jest 230V też doładowuje akumulator (równolegle z solarem). Podobne ładowarki czasem bywają w Lidlu, ale ta automatycznie się załącza jak dostaje 230V, natomiast Lidlowską trzeba uruchomić ręcznie Ponieważ przekaźnik (opisany wyżej) przy zewnętrznym 230V AC odcina instalację od akumulatora jest on ładowany ale nie wykorzystywany. Jeśli nie ma 230V to przekaźnik odcina ładowarki i zasilacze 230V AC, napięcie 12V idzie z akumulatora ładowanego solarem, natomiast 230V mamy z przetwornicy http://www.axhess.pl/product.php?id_product=18 Wszystkie kabelki spotykają się w skrzynce bezpiecznikowej, którą trzeba rozszyć zgodnie z potrzebami i sztuką To tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcmaly Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 ja mam: auto 7 pin (z modulem 7 pinowym) przyczepa 13 pin zrobilem tak: 1. wpięcie aku do instalacji 12v poprzez przełącznik/przekaznik (jesli jest 220 to recznie/przekanikiem odlaczam aku, w trasie przy braku 220 do oswietlenia bede uzywal aku) 2 .auto na 7pin (do oswietlenia zewnętrznego) + 7pin (do lodowki + kamera cofania + moze cos jeszcze) lodowka wpięta do drugiego gniazda 7 pin (12v tylko przy uruchomionym silniku, przewody bezposrednio z aku samochodu z przekaznikiem ze stacyjki) podczas postoju w trasie bede uzywal lodowki na gaz nie planuje jezdzic na dziko. 3 ja nie zamierzam ladowac aku przyczepy podczas jazdy (podczas postoju aku zelowy 7ah mi wystarczy na oswietlenie spokojnie na 1-2 dni) mozna przerobic wszystko na 13 pin, wtedy masz 1 wtyczke, ale akurat ja ciągnę czasem inne przyczepki towarowe i wole miec 7 pin + dodatki na drugiej wtyczce Niezaleznie od tego jak przerobisz, to pamietaj aby opisac (i porobic zdjęcia) stanu przed przeróbką, aby kiedys się nie zastanawiać jak przywrócić stan oryginalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.