Jump to content
Sign in to follow this  
Jaro

GPS

Recommended Posts

frames
.............(co najwyżej nieraz upływa sporo czasu zanim sygnał znajdzie, po uruchomieniu nawigacji), a mam szybę atermiczną. Ponadto często korzystam z nawigacji podczas rekreacyjnych wycieczek rowerkiem po nieznanych lasach. Nawet w lasach ze szczelnym pokryciem nieba drzewami liściastymi sygnał jest odbierany.
faktycznie czasem to trwa dobra chwile pomimo ,ze jest kilka sate;itów z niezłym sygnalem

btw

jakich programów uzywasz do jazdy w terenie czy robisz mapy w Ozim?

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi
Może po prostu masz za mało doświadczeń...

Pewnie tak, zaczynałem od żółtka, potem G76, G60CS AcerN50 Nuwi350 i dwie antenty zewnętrzne- to niewiele, nie powinieniem sie odzywać lepiej cytować inne fora.

 

Też mam iGO i mapy są 2006.01

 

Ja pracujesz na zabytkach to sie po prostu nie wypowiadaj .....

 

Pokaż mi ulice w miejscowościach koło Torunia (gdzie mieszkam) a więc w Kowalewie Pom., Wąbrzeźnie, Ciechocinku (sic!), Gniewkowie

 

Jeszcze raz mówie, że pracujesz na zabytkach, a zabierasz głos jak wyrocznia. Chcesz zobaczysz te wsie - zapraszam, moej IGo to ma

 

Chorwacji, gdy jedzie się półkami skalnymi i satelity są tylko z jednej strony
- to nie ma nic współnego z przenikaniem syganłu przez szyby. Oczywistym jest, że skała zasłania spory kawałek nieba i nie możemy odebrać sygnału nawet odbitego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi
Co do sprawności anteny SIRF III to jest ona w mojej ocenie bardzo wysoka. Nie zdarzyło mi się by gubiła sygnał (co najwyżej nieraz upływa sporo czasu zanim sygnał znajdzie, po uruchomieniu nawigacji),

 

Lucjan, GPS nie za bardzo lubia ustalać pozycję jak sie przemieszczasz. Jak chcesz nieco szybciej obierać sygnał poczekaj aż złapie GPS a potem idź/jedź - u mnie działą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
frames
Co do sprawności anteny SIRF III to jest ona w mojej ocenie bardzo wysoka. Nie zdarzyło mi się by gubiła sygnał (co najwyżej nieraz upływa sporo czasu zanim sygnał znajdzie, po uruchomieniu nawigacji),

 

Lucjan, GPS nie za bardzo lubia ustalać pozycję jak sie przemieszczasz. Jak chcesz nieco szybciej obierać sygnał poczekaj aż złapie GPS a potem idź/jedź - u mnie działą.

Zgadza się ,ale czasem na szybko robi sie trase:z obecnej pozycji GPS -gdzieś tam ........

no i właśnie oi tym mówimy :), Czasem połaże na piechotkę po kilkanaście kroków-subiektywnie-pomaga-albo to placebo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
akubit
Ja pracujesz na zabytkach to sie po prostu nie wypowiadaj ...

 

Najnowsze mapy do iGO to 2006.01. Nowszych nie ma. Jeżeli używasz map MioMap 2007.04 lub 2007.07 to jesteś piratem, używasz nielegalnych dla iGO map, w dodatku są to mapy Emapy, które mają duże pokrycie, ale w których roi się od błędów i jeżeli dłużej z nich będziesz korzystał to w końcu szlag Cię na nie trafi :)

 

Chorwacji, gdy jedzie się półkami skalnymi i satelity są tylko z jednej strony
- to nie ma nic współnego z przenikaniem syganłu przez szyby. Oczywistym jest, że skała zasłania spory kawałek nieba i nie możemy odebrać sygnału nawet odbitego.

 

Pojedziesz, spróbujesz, zobaczysz i ... zmienisz zdanie. Jeżeli nie będziesz miał sygnału od strony gór, ani spod szyby to nawigacja Cię poprowadzi bardzo często morzem. Albo po prostu będzie szukać sygnału... :)

Powodzenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites
akubit
Pewnie tak, zaczynałem od żółtka, potem G76, G60CS

 

Rozumiem, że masz doświadczenia z turystyką pieszą :)

 

i dwie antenty zewnętrzne- to niewiele, nie powinieniem sie odzywać lepiej cytować inne fora.

 

Co to znaczy "anteny zewnętrzne? Ja też mam do telewizora :) A jeżeli używasz ich do GPSu to naprawdę nie widzisz różnicy? To po co je kupowałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lucjan
(...). Lucjan, GPS nie za bardzo lubia ustalać pozycję jak sie przemieszczasz. Jak chcesz nieco szybciej obierać sygnał poczekaj aż złapie GPS a potem idź/jedź - u mnie działą.

 

Na ogół po uruchomieniu palmtopa i programu z nawigacją (AutoMapa, bo iGo jakoś mi nie leży), odczekuję aż odnaleziony zostanie sygnał GPS i wszystkie satelity i dopiero programuję trasę, z punktu w którym jestem, przez kilka wybranych punktów, a kończę wybierając opcję KONIEC, START=GPS.

Ale nieraz zdarza mi się wcześniej zaprogramować trasę w oparciu o moje stałe PU i bezpośrednio przed ruszeniem ją wczytuję, nie czekajac na start GPS, bo większość głównych tras w kraju znam na pamięć, a programuję dla większej pewności jazdy, bo wiadomo - co rusz remonty, objazdy (ze zgrozą wspominam lipiec 2006 r. kiedy byłem w Bydgoszczy, którą dość dobrze znam, a tam pełno objazdów, zakazów, nakazów itp - bez navi bym chyba nie wyjechał z miasta), a to wypadek, a to RDS oznajmia o korkach i trzeba robić objazd i wówczas nawigacja prowadzi, a ja koncentuję się na kierowaniu.

Po lasach jeżdżę bez programowania trasy, właczam tylko ŚLEDZENIE i okresowo zerkam w jakim kierunku jadę po zielonym :) (bo Auto Mapa ma mało zaznaczonych duktów leśnych lub nie pokazuje ich wcale i wyświetla tylko teren leśny) i czy w pobliżu prowadzi jakaś cywilizowana droga, do której mogę zmierzać, by zakończyć wędrówkę po nieznanym (coś w rodzaju jazd na INO - impreza na orientację).

Podobnie jadąc na grzyby, mimo iż lata włóczęg harcerskich, studenckich oraz jako przewodnik nizinny i górski wyrobiły we mnie dobrą orientację terenową i nie gubię się w lasach, to jednak ustalam współrzędne miejsca w którym zaparkowałem furmankę i zanurzam się w las, a gdy uznam, że pora już wracać odpalam nawigację ze śledzeniem i do autka docieram bez pudła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
akubit
Na ogół po uruchomieniu palmtopa i programu z nawigacją (AutoMapa, bo iGo jakoś mi nie leży), odczekuję aż odnaleziony zostanie sygnał GPS i wszystkie satelity i dopiero programuję trasę, z punktu w którym jestem, przez kilka wybranych punktów, a kończę wybierając opcję KONIEC, START=GPS.

Lucjan, jesli podoba Ci się Automapa kup oryginał i upgraduj do 4.0. To naprawdę inny komfort działania niż 3.9. Jestem również przekonany, że wkrótce usuną istniejące bugi w oprogramowaniu i w Polsce (z opcją na europę) będzie to naprawdę najlepszy soft do auta. Biorąc pod uwagę POI... Ech, właściwie to co mi do tego? Każdy jest kowalem własnego losu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
frames
................ to jednak ustalam współrzędne miejsca w którym zaparkowałem furmankę i zanurzam się w las, a gdy uznam, że pora już wracać odpalam nawigację ze śledzeniem i do autka docieram bez pudła.

 

Do tych zastosowań (całkowite bezdroża)polecam Ci frewarowy programik on

NONI GPS,sledzenie trasy ,waipointy ,zapmietywanie i w ogole super :) ,

a do dróg leśnych Auto Pilot

Share this post


Link to post
Share on other sites
lucjan

Akubit: upgrade do v.4 oraz zakup zewnętrznej anteny (są u mnie po 60 zł, 3,5 m przewodu) zostanie zrealizowany jesienią (poczekam może trochę aby jeszcze wyeliminowali błędy i niedoróbki, o których się mówi).

Jestem zachwycony możliwością widoku 3D w tej wersji mapy (taką ma iGo)

Do własnych potrzeb ustalam swoje punkty użytkownika, ale też korzystam z firmowych POI, których uaktualniane bazy są dla Auto Mapy na http://poi.mobilne.net/

 

Zaś do iGO korzystam z http://www.i-go.com/en/

 

Frames: a gdzie poszukiwać na necie tych darmowych mapek, o których wspomniałeś: on

NONI GPS i Auto Pilot? (nie czekając na odpowiedź biorę się za plądrowanie netu)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kmachacz

Witam, witam

 

To ja króciutko dołożę swoje 3 grosze.

Używam od trzech lat palmy z wbudowanymi GPS, bez anteny zewnętrznej. Aktualnie posiadam MIO P350. Z programów korzystam w Polsce z AutoMapy w najnowszej wersji tj chyba 4.0., a w Europie z Destinatora 6. Z odbieraniem sygnału GPS to jest tak, że czasami chwilę szuka, ale generalnie szybkość odbioru jak wiadomo zalezy w dużej mierze od warunków pogodowych. Nie wiem jaka jest różnica z anteną zewnętrzną, ale nie czuję jej braku.

Co do programów, to Auto Mapie zawsze zdarzało się prowadzić na znanym terenie nie do końca logicznie i nie zawsze właściwą drogą. Ale w mojej ocenie program jest ok !!

W Europie używam Destinatora, trasy między innymi to Szwecja, Niemcy, Holandia i tutaj nie mogę powiedzieć złego słowa o tym programie, jest on naprawdę bezbłedny i dobrze prowadzi, trzeba pamiętać tylko, że prowadzi w różnych językach poza polskim.

Teraz wyjeżdżam do Chorwacji i tam faktycznie sieć drogowa jest blado ujęta (są to drogi całej tzw Europy Wschodniej czyli Polska, Słowacja, Czechy, Słowenia i Chorwacja), zobaczymy jak pójdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
frames

 

..........a gdzie poszukiwać na necie tych darmowych mapek, o których wspomniałeś: on

NONI GPS i Auto Pilot? (nie czekając na odpowiedź biorę się za plądrowanie netu)

 

Chyba niedokładnie uprzednio napisałem

NONI GPS PLOT to freewaroway program-linkdo strony

JEST TUTAJ

,a Auto Pilot to normalny komercyjny polski program nawigacyjn

STRONA PRODUCENTA

 

Zupełnie osoba sprwą jes OZI EKSPLORER pozwala na zrobienie własnej !!! mapy elektronicznej !!!!,mam kilka takich :np.Jez Dabie,ale to ew na inny topic

pzdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi
Emapy, które mają duże pokrycie, ale w których roi się od błędów i jeżeli dłużej z nich będziesz korzystał to w końcu szlag Cię na nie trafi

 

Na razie szlag mnir trafił z wieszającą sie AM, i dlatego przesiadłem sie na IGo, ktory tam dokąd jechałem nie miał większych błędów. Pewnie masz rację, bo każdy sprawdza tam gdzie zna najlepiej, w mojej okolicy najmniej błędów ma GPMapa, a potem wg mnie oczywiście IGo. Ale wszystko kwestią gustu. Jeżeli faktycznie mam mapy z innego programu to kicha i wielki minus dla IGo, że są na rynku mapy, których nie wprowadził w obrót. Gdybym mial kase to i tak na Nuvi bym sie przesiadł. Nowa GPMapa ma już teraz przyzwoity wygląd w porównaniu do poprzedniczek i najbardziej mi sie podoba.

 

Rozumiem, że masz doświadczenia z turystyką pieszą

Nie - mam doświadczenie z pieszą i samochodową. Bawiłem się już mapami TomToma na Nokia Communictaroa i tak zjechałem poł Europy...

 

Co to znaczy "anteny zewnętrzne? Ja też mam do telewizora A jeżeli używasz ich do GPSu to naprawdę nie widzisz różnicy? To po co je kupowałeś?

 

Poza staelitarną i do telewizora mam jeszcze magnetyczną na dach i moj Acer musi mieć GPS zewnętrznego - napisałęm w skrócie anteny.

 

Pojedziesz, spróbujesz, zobaczysz i ... zmienisz zdanie. Jeżeli nie będziesz miał sygnału od strony gór, ani spod szyby to nawigacja Cię poprowadzi bardzo często morzem. Albo po prostu będzie szukać sygnału...

Powodzenia!

 

Byłem wiele razy i to nie tylko w górach Chorwacji, tak na marginesie bywam w gorach chyba nieco częściej niż Ty

Share this post


Link to post
Share on other sites
akubit
Na razie szlag mnir trafił z wieszającą sie AM

 

Widzisz, AM4 to całkowicie nowy program, który doskonale zarządza pamięcią (czego brak było w ver.3 - stąd zawieszał się).

 

Poza staelitarną i do telewizora mam jeszcze magnetyczną na dach i moj Acer musi mieć GPS zewnętrznego - napisałęm w skrócie anteny.

 

Jeżeli masz zewnętrzną antenę to nie pisz, że nie masz problemów z odbiorem sygnału przez szybę metalizowaną, bo trudno żebyś miał.

 

 

Byłem wiele razy i to nie tylko w górach Chorwacji, tak na marginesie bywam w gorach chyba nieco częściej niż Ty

 

Przecież mi nie chodzi o to, kto częściej jeździ w góry i jakie. Pisałem, że "jeżeli znajdziesz się w silnie zadrzewionym i na dodatek pagórkowatym terenie, to nawet SSIII potrafi się zgubić. Podobnie w Chorwacji, gdy jedzie się półkami skalnymi i satelity są tylko z jednej strony." Nie rozumiem zatem po co dyskutujesz z faktami. Tak jest i już. Nie pisałbym, gdybym nie doświadczył. No chyba, że jeździsz z zewnętrzną anteną co jest jasne i godne polecenia.

W ogóle nie rozumiem po co tak na mnie naskakujecie. Pisałem o odbiorze pod szybą metalizowaną, żeby ktoś w przyszłości kupując zestaw GPS miał świadomość, że bez anteny zewnętrznej może mieć kłopoty, których nigdy nie zazna na płaskim terenie. Np nawigacja będzie go prowadziła równolegle do drogi przez pola, lasy i morza. Albo co chwilę będzie gubił fixa. Będzie złorzeczył na mapy, a przyczyną będzie metalizowana szyba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi
Jeżeli masz zewnętrzną antenę to nie pisz, że nie masz problemów z odbiorem sygnału przez szybę metalizowaną, bo trudno żebyś miał.

 

Nisko mnie cenisz - oczywiście, że wiem o tym. Napisałem, że nie mam problemów z MTK czy SIRFIII przez szybę (to znaczy bez anteny zewnętrznej)

 

Widzisz, AM4 to całkowicie nowy program, który doskonale zarządza pamięcią (czego brak było w ver.3 - stąd zawieszał się).

 

Nie ma wersji testowej, stara tak mnie zniechęciła, że hej.

 

Podobnie w Chorwacji, gdy jedzie się półkami skalnymi i satelity są tylko z jednej strony." Nie rozumiem zatem po co dyskutujesz z faktami.

 

Nie dyskutuje z faktami tylko wtracileś watek nie na temtat, bo góry i słaby sygnał niewiele mają z przenikaniem tegoż sygnału przez metalizowane czy ogrzewane szyby. A tak na marginesie, mój znajomy wozi GPS (sam odbiornik) w bagażniku i działa mu OK!.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...